I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inträsset för bluse

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-07-15 03:37

Inträsset för bluse

Hur stort tror ni inträsset för bluse och även bluse baserad rock (rythm 'n' bluse) är.
Hur många lyssnar på sådan musik?
Och finns det någon annan musikstil man kan gämföra med, hur populärt är det idag?

2005-07-15 15:26
blues**

2005-07-15 16:21
Jag lyssnar väldigt mycket på blues och bluesbaserad rock.
band som Killing Floor, Steppenwolf, Rory Gallagher (Taste), Johnny Winter och lite mer ren blues som Freddie King, Howlin' Wolf, Jonh Lee Hooker osv.
Omnia est Faeces

2005-07-15 16:47
halva min skivsamling består av bluesalbum, finns hur mycket bra som helst att upptäcka inom bluesen. Många tror säkert att all blues låter som "Mannish Boy" men faktum är att nog alla kan hitta någon artist som de skulle uppskatta, det är helt sonika en väldigt bred genre. Samtidigt hörs den inte alls i radio. Ovan nämnda Howlin' Wolf är också en av mina egna favoriter. Och jag kommer nog aldrig tröttna på inspelningarna med Robert Johnson från det tidiga 30-talet. På något sett tror jag att Bluesen aldrig kommer att dö ut, eller ens tyna bort till att bli en näst intill obefintlig gengre. Den har aldrig och kommer heller aldrig att kännas pastisch. Nya förmågor kommer alltid att finnas där för att ta över.
-there's more than one way to hell. it ain't no right way!

2005-07-17 18:44
jag lyssnar på blues..
kommer aldrig släppa ifrån mig min finfina down at the crossroads- the robert johnson connection =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-17 18:45
den skivan är förövrigt en bra start om man inte vet var man ska börja..en snygg introduktion till bluesen helt enkelt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-17 22:51
muddy waters, howlin wolf, jimmy whiterspoon, lightnin' hopkins, screamin' jay hawkins..köpte en grym femcdbox med raw blues för 89 spänn för inte så länge sen..hur bra som helst...stay black!

2005-07-18 11:02
mm.. finns skitmycket bra musik för inga pengar alls om man köper såna där boxar som Ihre köpt, finns även vanliga plattor.. ofta för typ 30 spänn.. vissst ljudkvaliteten kanske inte är garanterat god, men det funkar.
-there's more than one way to hell. it ain't no right way!