I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

årets bästa låtar och skivor hittils!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-07-11 01:22

årets bästa låtar och skivor hittils!

droppa de bästa låtarna och skivorna som släppts 2005!

Jag behöver uppdateras på ny bra musik, alla genrer, litet som stort!

(det gör inget om musiken egentligen släpptes andra halvan av 2004 eller så, bara det känns mer 2005 än 2004. tar ju alltid ett tag för låtar och skivor att nå sina lyssnare)

tack på förhand!

2005-07-11 01:54
Porcupine Tree - Deadwing
Aesop Rock - Fast cars, danger, fire and knives (vetefan om den kom -05 eller -04 dock)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-11 10:52
nine inch nails - with teeth ^_^

dessutom är det nog rätt lättlyssnat, även om man inte är insatt i den genren. ;d
kichi

2005-07-11 11:48
Jag gjorde en tråd om bästa låtarna hittils i år, men ingen nappade :(

Jag kopierar vad jag skrev i den tråden:

-------------------
Utländskt Top10
-------------------

Josh Rouse - Winter in the Hamptons
Svängigare än någonsin är Josh Rouse tillbaka med en postpunkdoftande popdänga som placerar Josh Rouse närmre de britter han hör hemma hos än i det americanafack där han oftast hamnar.

Antony and the Johnsons - For Today I Am A Boy
Alltid fel, alltid rätt, och i år hittade Antony och hans Johnsons hem med fullträffen I Am A Bird Now. Vackra och dramatiska transa-eposet For Today I Am A Boy är en av skivans många, många höjdpunkter.

The Decemberists - The Mariner's Revenge Song
I den här maratonlånga hämndsagan har Colin Meloy äntligen fått chansen att låta sitt historieberättande breda ut sig ordentligt. Världens kanske bästa textförfattare just nu samarbetar med sina musiker för att skapa en episk, poetisk och saltstänkt saga om ond bråd död.

Patrick Wolf - The Libertine
Världens stiligaste knäppskalle till multiinstrumentalist leverar en fantastisk (i ordets alla bemärkelser) och mörk sak som kommer göra dig mörkrädd året ut.

Röyksopp feat Karin Dreijer - What Else Is There
Krypande läskig, vacker och definitivt gripande sak från oväntade electronorrmännen och The Knifes Dreijer. Och jag ska inte komma med årets mest slitna namedrop, men ni vet vem jag tänker på (its a Bush, and its not G W :)).

Teenage Fanclub - Flowing
En helt perfekt poplåt från veteranerna. Finns det något att tillägga?

Out Hud - It's For You
Orginell indietronicadance, med ruksigt tajt arrangemang, skönt röstpålägg och årets kanske bästa basgång. Helt oemotståndligt!

50 Cent - Piggybank
I en tid när hiphopen blivit en parodi på sig självt, oavsett om det är Missys retroflirtar eller Eminems videos kan man välja att ducka eller att gapa och svälja helt. Mest parodisk av allihop är plastgangstern och superaffärsmannen 50 Cent. På många sätt är hans battle-låt Piggybank den ultimata hiphoplåten 2005. Han kliver fram orädd som en galning och spottar och skrattar psykotiskt och ilsket fram sina hot över oljefatstrummor och fallande mynt. Vi vet att det inte är på riktigt. Men bilden är ändå omöjlig att värja sig från. Det är bara att gapa och svälja.

Saint Etienne - A Good Thing
Eurodiscon är på väg tillbaka, och den låter precis som vi vill att den ska göra. Inte alltid fullt så östeuropeiskt lysande som t.ex. svenska Bodies Without Organs. Utan snarare, som här, med indiedance-genrens typiska blandning mellan modern dansmusik och 60s-pop. Saint Etienne var, och är, störst inom genren. Dansa och bedåras.

Jeans Team - Oh Bauer
Så tyskt som det kan bli. Sparsmakad, stelopererad, synthig, supertajt och supertysk electro. Tack så mycket, Jeans Team!

2005-07-11 11:48
------------------
Svenskt Top10
-----------------

Mattias Alkberg BD - Ändra på allt
Även om det var lätt att bli besviken på uppföljaren till förra årets bästa svenska skiva fanns det också skäl att glädjas. En av de bästa anledningarna heter Ändra på allt, och är en skitösig jävla poppunkdänga som garanterat punkterar allt du visste om pop och punk i kombination. Green Day och Simple Plan kan suga min kuk.

Moneybrother - Blow Him Back Into My Arms Moneybrother tar ännu ett steg från Bruce och ännu ett steg närmare northern soulen, och ingen är gladare än jag. Trummorna dundrar fram som ett åskmoln, manskören ångar på, svänget är totalt och längst fram är Anders Wendin, på sina knän, och ber.

Eurosport - Tell no one about tonight
Sommaren 2005 kommer du minnas för en enda sak, och det är ögonblicket när solen går ner över Fredsgatan 12, du dansar som en galning och stuntar i att du spiller din drink över allt och alla i närheten och plötsligt flinar Sebastian till och lägger på den ultimata gaypopdisco-låten. Eurosports Tell no one about tonight. Och just då är det det vackraste du någonsin hört.

Bodies Without Organs - Open Door (disco version)
Och om den förra låten var den ultimata gaypopdisco-låten, då vet jag inte vad det här är.

Surburban Kids With Biblical Names - Funeral Face
Hur en knäppskalle från Haninge med lökig skivsamling och fånigt leende förvandlades till popgeni på ungefär ett år är obegripligt. Med rader som "the sun will go murder the snow" och perfekta melodier frälser SKWBN hela popsverige.

Vapnet - Ge Dom Våld
Jag var förstås väldigt förtjust i Sibiria, men inget han gjorde där kan mäta sig med sidprojektet Vapnet, och särskilt inte med svinhårda och silkesmjuka hårdmesiga Ge dom våld. Med spröd röst över en enslig och mjuk popslinga ramlar den svinhårda uppmaningen till våld mot alla som försöker sätta sig på dig. Och du blir mer tänd än av någonsin Rage Against The Machine.

Pelle Carlberg - Go To Hell Miss Rydell
Ärligt talat oftast menlöse indiegubben Carlberg blev så hårt sågad att han inte kunde göra annat än att spy ut sin ilska i den här tragikomiska och underfundiga pärlan. En av årets argaste och roligaste låtar.

The Tough Alliance - The New School
Att välja bara en från TTAs fantastiska album är omöjligt. Men jag väljer The New School för det är helt enkelt den första riktiga låten på skivan. Det är hooligan house, pop, attityd, melodier, samplingar, one-liners och singalong-hooks för hela slanten, och om de bara skärper till sig live igen kommer TTA frälsa hela världen. Ut med det gamla, in med The Tough Alliance! Årets bästa skiva. Eller kanske årtiondets.

Lo-Fi-Fnk - Unighted
Skitbra dansmusik, helt enkelt. Pojkduos som gör härlig, elektronisk dansmusik är visst så 2005 det kan bli i det här landet. Så länge det låter så här bra gör det mig ingenting.

Acid House Kings - This Heart Is A Stone
Så fint, så fint tassar AHK fram, och leverar finpop av bästa märke. Det är sött, fint och alldeles alldeles underbart.

2005-07-11 11:49
Det är alltså låtar, inte skivor, även om skivorna låtarna finns med på ofta är bra och värda att kolla in.

2005-07-11 12:00
årets bästa skivor hittils i min mening är:

Alkaline Trio - Crimson
Morbida pop/punklåtar när det är som bäst.

Avenged Sevenfold - City Of Evil
Blandning av punk, metal och en massa annat. Årets galnaste gitarrlinjer.

System Of A Down - Mesmerize
Mer tokmetal åt folket. Otroligt kul att lyssna på.

...And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Worlds Apart
Sämre än Source Tags & Codes men fortfarande otroligt bra, melodiös proggrock.
•pave paradise•

2005-07-11 13:10
Kung Kodum - Vid din egen krona, bli din egen kung
Bröder Glöder - Det du förtjänar
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2005-07-11 17:18
Ani Difranco - Knuckle Down
Regina Spektor - Soviet Kitch
Tegan & Sara - So Jealous
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-07-11 18:05
oj..glömde foo fighters - in your honor och funeral for a friend - hours
•pave paradise•

2005-07-11 19:22
hade pretentiös haft ett namn hade det varit Eksem ;)
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2005-07-11 19:22
vilker gör att du borde satsa på att bli typ musikkritiker eller nått. det var ingen diss asså.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2005-07-11 23:32
utter

Jag skulle bli genomskådad direkt :)

2005-07-12 04:03
eksem word!! tack, var precis vad jag var ute efter, med lite beskrivningar om varför och allt.

verkar vara bra grejer det mesta också, även om jag inte riktigt vet hur jag ska hantera den här eurodiscogrejen. ibland känns det som om indiefolket mer bryr sig om att lyssna på nya grejer hela tiden, hur knäppa dom än är, och även om dom är gamla egentligen, bara man vet att man drar åt det hållet resten av indie-gräddan drar.
sen kan självklart bra låtar skrivas inom alla genrer och med alla sorters arr.. och eurodisco är ju på sitt sätt ett fint melodiskt uttryck. och jag ska se eurosport i bergsjön den 30:e, så jag är öppen för det..

men fan Moneybrother.. det är så genomskinligt.. det är verkligen anti-soul kan jag tycka. bara spännigt, ingen ärlighet i det alls. alldeles för konstlat och krystat. Kan inte fatta hur någon vettig människa kan lyssna på honom den minsta lilla sekund. eller jag fattar det, men det gör mig djupt bekymrad.

TTA börjar kännas gött varje gång jag hör det nu, nu så här ett år för sent. men allt som är GBG i sig trillar jag dit på förr eller senare.

2005-07-12 04:26
Själv har jag inte så mkt koll i år hittils, (därför jag la denna tråd) men hittils:

Khonnor - Phone Calls from you
Väldigt fin visa från bra album som hur märkligt det än låter växer ju mer jag lyssnar på det. Kanske för att man första gångerna man hör det tänker "Va?! Vad är det som är så j-vla bra med det här som alla tjötar om?!". Live har jag sett honom 2 ggr, och det verkar bli en tredje nu. Väldigt förbryllande båda gångerna och inte särskilt bra. Men förbryllande på olika sätt, vilket kanske är lovande.

Aesop Rock - Food Clothes Medicine
Årets bästa text, musikhistoriens bästa porr-break. Från Fast Cars..-EP'n. Köp skivan med boken med alla hans texter. Ge honom nobelpriset.

Håkan Hellström
Hela den nya skivan är skitbra. Inte bra inspelad men väldigt vacker. Också typiskt mig att seriöst börja gilla honom 4 år efter han kom. Hatade honom förut. Kanske för att jag tyckte han ver så käck. Men han är inte så käck, utan egentligen gött manodepressiv, och får frispel på scen. Han har nog inte haft det så käckt genom sina år hittils, och hans texter är så fint nere på marken, inte sådär överdrivet poetiska.
Låten Min Huckleberry vän (b-sidan på En midsommarnatts dröm) är väldigt märkligt inspelad och mixad, särskilt sången, men det är en underbar låt, som snurrar hela tiden i mitt huvud den här sommaren.

2005-07-12 10:57
JonErik

Det där om Moneybrother brukade jag tänka om Monster, och Moneybrother också i början, men jag vet inte, försvaret nöttes ned till slut. För mig var det mycket rösten som tog ett tag att vänja sig vid (ja, jag gillade The Solution också :)).

Vad det gäller Khonnor är det ju från 2004, sååå gammal! Haha, nej, jag skojar bara, jättefin och bra skiva. Årets Khonnor är väl Colleen, fast jag kan ingenting om sån där clicks and cuts och vad det nu heter. Och Khonnor gjorde det bättre än Colleen också tyckte jag, men whatever.

Sedan borde man väl kolla in årets stora snackis, Clap Your Hands Say Yeah, som jag inte har hört ännu. Och Firefox vill jag också höra.

2005-07-12 13:33
Indie-hypar har sen slutet (kanske början) av 80-talet bara handlat om att gå igenom musikstilar som är ute/bortglömda/töntiga. Är det sen electro, new romantic, funkpunk, hippiepop, the Fall, glamhårdrock (nån som kommer ihåg Andrew WK?), easy-listening, kraut-rock, boogierock (Kings of Leon) eller vad som helst verkar inte spela nån roll-nästa år är det ute och en ny kull med band ska beta av nästa genre. Sen så dyker det ju vart femte år (ungefär) upp ännu en generation band som nyss upptäckt Velvet Underground/Stooges/Suicide/Neil Young (gäsp). Börjar kännas lovligt förutsägbart nu, känns som det snart bara är Zappa och AOR kvar att beta av...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-12 18:08
jakob

Spelar det någon roll då? Så länge musiken är bra är den ju bra, oavsett om den kommer vara dålig imorgon. Om det börjar kännar förutsägbart är det väl för att du börjar bli äldre.

2005-07-13 02:05
Stranger

Jag orkar tyvärr inte ge låtarna samma genomgång som ovan, men det här är grejjer som du ska kolla in:

SVENSKT
Firefox - Wonder Boy Semielektronisk indiepop
Pickadoll - Terminate Youth Svängig pianopop
Majessic Dreams - Changes Or Lies Introvert electronica
The Flame - When We Were Kids Lo-fi indie
Compute - Turn Your Head Synth
The Hellacopters, - Murder On My Mind Rock n jävla roll
Sambassadeur - If Rain Indiepop

UTLÄNDSKT
Timid Tiger - Combat Songs And Traffic Fights Toksvängig singalong tv-spelig pop
Vitalic - My Friend Dario (Dima Prefers Newbeat Mix) Idiot-techno
Federation - Hyphy Den nya crunken
Clap Your Hands Say Yeah - In This Home On Ice Hype-indie (tänk Johnnyboy)
DeVotchKa - Such A Lovely Thing Ryssland style-indie, skitknäppt men bra
Robbie Fulks - Georgia Hard Alt-country med extra country

Jag kan förstås ge säkert ett hundratal tips till på bra låtar om vi snackar både 04 och 05, men jag portionerar ut lite i taget, okej? Nästan allt ovan är från 05, förresten. Är inte helt säker på Timid Tiger och DeVotchKa t.ex.

2005-07-13 08:40
Eksem:Ja, det spelar roll. Kanske inte att den blir dålig i morgon (det blir musik alltid) men kommer den kännas dålig i övermorgon? Det är det som är väsentligt. Ny musik för mig är musik som jag aldrig hört förr, sen om det är från 50-talet eller i morgon spelar ingen roll. Köper jättemycket ny musik, däremot ytterst lite NY ny musik, av anledningarna jag nämde ovan. Varför välja ironiska eller kärleksfulla pastischer framför det ursprungliga uttrycket (som ju en gång faktiskt var NYTT i ordets rätta bemärkelse). Om man ignorerar media och scener så är det bara årtalet på skivans baksida som får en skiva att kännas "NY" och det ignorerar jag gärna. Fast det är klart man blir blase om man samlat skivor i 20 års tid och bara ser saker upprepa sig. Jag hatade synt-pop på 80-talet och det blir fan inte bättre för att det sjungs med Bad Cash Quartet-röster och vevas baseball-trän. Fan vad jag svamlar...

2005-07-13 11:06
jakob

"Varför välja ironiska eller kärleksfulla pastischer framför det ursprungliga uttrycket"

För min del handlar det mycket om att NY musik tillför en samtidsfaktor som är av ganska stor vikt för mig. Min flickvän däremot lyssnar på musik mer på sättet du gör, vilket innebär att hon köper Monica Zetterlund medan jag köper The Decemberists. Det blir en rätt bra skivsamling i alla fall :)

"Om man ignorerar media och scener så är det bara årtalet på skivans baksida som får en skiva att kännas "NY""

Det är alltså just det här som jag inte håller med om. TTA låter inte som något tidigare band. Det går att spåra influenserna förstås, och hitta likheter från alla möjliga håll och kanter, men för mig låter det nytt (kan du visa mig att jag har fel här blir jag glad, jag skulle hemskt gärna höra nåt i samma stil).
Mattias Alkberg har samtidsfaktor. Han sjunger om att kasta tårtor på elbolag. Sånt begriper jag. Det känns idag. En låt som Johnnyboys You are the generation that bought more shoes skulle aldrig ha gjorts för tio eller tjugo år sedan. Kanske i soundet, men inte helheten.
För mig tillför ny musik vissa egenskaper som gör att den faktiskt känns ny. Egenskaper jag uppskattar.

2005-07-13 12:26
Interpol - Antics
My Chemical Romance - Three Cheers For Sweet Revenge
-får feber.

2005-07-13 12:50
SVENSKT
Alf - Kunde Vart Jag Pop
Robyn - Handle Me Elektrisk rnb-pop
Emil Jensen - Längs hörnen Läskig stalkerpop
Jenny Wilson - A brief story Välsjungen semielektronisk pop

UTLÄNDSKT
Common, The Last Poets & Kanye West - The Corner Riktig hiphop
M83 - Moonchild Science ficton-musik
Devendra Banhart - A Sight to Behold Psykadeliafolkamericana
Magic Numbers - Love Me Like You Pop
LCD Soundsystem - Tribulations Dansmusik i rockformat
Bright Eyes - Gold Mine Gutted Elektronisk emo utan core

2005-07-13 13:17
ok here it goes.
skinnyman - hayden
beatet är otroligt vackert.. funkar bäst när man kör bil mitt i natten mitt i stan.

josh martinez - regular day
jag blir bara såå glad av den här låten.. det är svårt att inte bli det lovar jag.

beverley knight - keep this fire burning (stargate club mix)
vet inte hur jag har kommit över den här låten.. men det är en läskigt skön remix på robyn's keep this fire burning

ben folds - bastard
den här låten är kanske den bästa på ett av årets bästa album songs for silverman.. inte en enda dålig låt där.

magic numbers - forever lost
riktigt bra.. den här och låten morning elven gör att jag är riktigt ledsen att jag inte åkte på hulsfred.

jack johnson - better together
också med på ett av årets bästa album in between dreams
med superduper låtar som sitting, waiting, wishing och good people och massa mer.

ed harcourt - this ones for you
kanske den här tar första platsen för årets bästa låt.

bright eyes - i believe in a sympathy
ruggigt bra låt... gillar hit the switch som fan också.. såg han på roskilde.. satt o myste.

brendan benson - last man standing
riktigt bra svängig låt. check it ouuut

coldplay - things i dont understand
x & y är ju kanske de bästa albumet i år.. men denna låten från singeln speed of sound kom inte med dit..

dj shadow vs. keane - we might as well be strangers
klockren remix.. ger en iskalla rysningar

the gladiators - holding on
bästa låten från årets bästa reggae platta

sizzla - fly high fly low årets bästa sizzla låt... hittills

slagsmålsklubben - erd ist froh
den bästa svenska låten i år
bärs, holk & mutta

2005-07-13 13:20
åh, magic numbers.
-får feber.

2005-07-13 14:12
bright eyes - im wide awake its morning verkar alla glömt.. skivan alltså.
owen-shearer

2005-07-13 17:29
Common - Be

2005-07-14 13:47
att ingen ens nämnt M.I.A?
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"

2005-07-14 13:48
eller The Magic Numbers? årets hypar? eller...
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
Hangaround

2005-07-14 14:09
System Of A Down - Mesmerize
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2005-07-14 14:41
More-10

Själv har jag inte riktigt fallit för MIA, men Magic Numbers har nämnts två gånger. Och Magic Numbers känns mer som en Terry Ericsson-hype än något annat, har inte sett någon annan hylla dem så mycket egentligen? Fast jag har en massa knappar som jag vann förut. Alla sitter på samma väska, så jag ser ut som värsta fanet :)

Annars tror jag på Clap Your Hans Say Yeah som hype. Det börjar på Pet Sounds...

2005-07-18 00:53
jens lekman - the opposite of hallelujah ep!!

det bästa jag hört på skitlänge! fick den hem i brevlådan i veckan. så cp bra.

2005-07-18 01:39
jakob: om indie-hypen inte bjuder på något nytt, för fan, rör dig vidare själv! det finns så mycket annat än bleka nördar som vill låta som veövet undergound. ghetto tech, gospelhouse, grime, osv osv. det finns mer som är bra än vad the cricket vill att du ska veta!
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2005-07-19 12:14
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson

2005-07-19 20:09
jakpuk:Jag gick vidare för över tio år sen...

2005-07-22 23:37
varför är dt en massa personer här inne som fortfarande snackar om 2004 års bästa plattor och låtar? det är bäst hittils år 2005 ju!!!
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-07-22 23:38
förövrigt så kommer nog suburban kids debut skiva som kommer senare iår bli 2005 år bästa.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-07-23 00:35
CiL P60

jag har inte hunnit få in all musik som gjordes/släpptes 2004.. så jag ser gärna att folk skriver om sånt som liksom släpptes då, men som dom fått upp ögonen för 2005. Ny musik är gött, alltid lite svårt att dela av med år och sånt.

2005-07-23 02:28
mjo iofs. men bäst 2004 var ju the arcade fire - funeral och khonnor - handwriting för de som inte fattat det.=) hehe=P
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-07-23 02:50
Foo Fighters - In Your Honor!!!!!

Don Ruba - Grime Mixtapes II

Scandalous - DSE, screwed n chopped vol. I - IX

Monolite - Monolite Session I, II

K-Line - Monolite feat. Don Ruba n´Bucc

2005-07-24 17:29
Arcade Fire 2004 är lika överskattade som Robyn 2005. Fast det där kommer jag få äta upp så många gånger när jag äntligen begriper varför alla tycker att Robyn är så bra.

jakpuk

Fast det är ju bara Terry som sitter fast i indierockpopträsket riktigt djupt. TheCricket droppar ju allt från Colleen till Eurosport till Hezekiah.

Men vad fan är ghetto tech för nåt? Miami Bass? Om det är lika tråkhajp som grime och bailefunk (eller riofunk eller vad det nu kallas) är det fan ännu fånigare än indiepop. Men jag orkar inte ha en diskussion om hur sugigt grime är (utom Kano, Dizzee och en låt eller två av Wiley), det hade jag för några månader sen, jag kan leta upp en länk sen eller nåt (min huvudsakliga poäng är att grimehajpen är ungefär lika larvig som triphop-hajpen). Om gospelhouse är raggajungle en gång till låter det också sugigt, fast det låter som en rätt kul grej ändå. Ge mig tips på låtar!

2005-07-24 18:03
ghetto tech är ganska mycket en vidareutveckling av miami bass, som gått lite mer åt house och techno-hållet. här finns en skiva som sammanfattar många av klassikerna i genren, och där finns snippets också. mina favoriter från den skivan (som måste höras i sin helhet) är dj assault "ass n titties" "you need another drink" med disco d och dj deeons "gimmie head". om inte det är nog har en kompis till mig gjort en ghetto tech-mix här som rockar röven av allt vad politisk korrekthet heter! da bomb! ni måste klicka på free innan ni får ladda.

2005-07-24 18:27
gospelhouse är tillsammans med r kellys mest storslagna ballader det närmaste gud som jag - en agnostisk svenne - någonsin varit. det är storslagna körer, stora tjocka negrer med röster du inte trodde existerade, smattrande beats i 130 bpm och fullständig övertygelse om frälsaren. jag har aldrig hört sådan kraftfull musik förut.

http://www.gospelhousemusic.com/
här finns mixar, internetradio och gospel house music exercise video(!)

men du ville ha låtar:
bebe winans – thank you
jocelyn brown & ministers de la funk - believe
cece rogers - all join hands
cece rogers - someday
jasper street company - got me going (basement boys remix)
jasper street company & ann nesby - praisin his name
ann nesby - let your will be done remix
sounds of blackness - the pressure (frankie knuckles remix)
kenny bobien - brighter days
black masses - u put a smile on my face

and the list goes on...

2005-07-25 06:46
Virus Syndicate - The Work Related Illness

sjuuuuuuuukt bra skiva.

2005-07-25 10:28
geto boys - g code

system of a down - mesmerize
vågar du köra på mig igen då fitta?

2005-07-25 11:32
Ah, ni måste ju kolla in CK också.

2005-07-25 13:25
Men kör på några säkra kort vad fasen.

Coldplay - X&Y
Sage Francis - A Healtyh Distrust
Jack Johnson - In Between Dreams
Missy Elliot - The Cookbook
Robyn - Robyn

Men inte att förglömma, min debut platta.
Lina - Lina
Har du inte lyssnat på den har du missat det mesta.
Despite the fact, you just pointed your finger at

2005-07-25 15:08
bowen: hahaha! skamlös reklam

tompabompa: nej, men du är löjlig

2005-07-25 16:56
2 Bästa Låtarna:
¤ Dropkick Murphys - Captain Kellys Kitchen
¤ Transplants - I Want It All

2 Bästa Skivorna
¤Chick Habit - More, More, More
¤ Discipline - Downfall Of The Working Man
Shooo bree

2005-07-25 21:23
aaah...hur fan kunde jag glömma dropkicks nya?
Dropkick Murphys - Warriors Code

2005-07-25 23:44
årets bästa skiva:

roll deep - in at the deep end.
http://hoopdreamsblog.blogspot.com