I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ladda ner gratis musik

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-05-29 19:36

Ladda ner gratis musik

Snart är det ju olagligt att ladda hem musik utan upphovsmannens tillstånd. Vilken tur att det fortfarande finns en massa duktiga upphosmän och kvinnor som låter dig ladda ner några av deras låtar alldeles gratis. Se till att fylla din hårddisk med lite spännande och bra musik helt gratis, utan att bryta lagen!

TIAC, Vapnet och El Perro Del Mar:
www.hybrism.com

Jens Lekman, The Tough Alliance, Franke och The Embassy:
www.srvice.com

Springfactory:
www.bedroomrec.com

Eurosport:
http://www.eurosportmusic.tk

Firefox:
www.combatdisc.com

Dexters Moon:
www.dextersmoon.com

eMiL Jensen:
www.emiljensen.se

Suburban Kids With Biblical Names:
www.loveisthedevil.com

Hundarna från Söder:
www.hundarnafransoder.com

Figurines:
www.figurines.dk

Det är bara några få av de många spännande band som väljer att dela med sig med delar av sitt skapande. Har du några bra band som gör samma sak att tipsa om? Gör det här!

2005-05-29 19:43
www.johnfrusciante.com

finns ganska myket att dra ner i demo-sektionen

2005-05-29 19:45
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!

2005-05-29 20:12
Fast det kanske inte känns sååå nödvändigt med svensk hiphop, svensk hiphop på nätet har ju liksom ett helt eget forum.

2005-05-29 20:14
Ja, eller hur Virre...

(rensar)

2005-05-29 20:24
__Virre__

För min del var det mer så att Svensk hiphop på internet har ett eget forum redan, jag tänkte mer Övrig musik, så jag la den i det här forumet istället. Jag bryr mig inte så mycket, men hade hellre sett mindre svensk hiphop och mer... annat. Som det är nu, alltså :)

2005-05-29 20:29
Jo, var därför jag la till ett förtydligande senare :)
Som sagt, mig gör det inte såå mycket, men svensk hiphop på nätet är det inte så svårt att hitta direkt. Särskilt inte om man har whoa som sitt huvudcommunity.

2005-05-29 21:34
Acid House Kings, , Suburban Kids Wíth Biblical Names, The Radio Dept med felra
www.labrador.se

2005-05-29 21:44
Yeah, och de har ju Pelle Carlbergs enda bra låt och South Ambulance enda bra låt också! Hurra för generösa Labrador.

2005-05-30 07:04
EvilAlize

Nä, jag hade tänkt göra det, men det blev bara pannkaka av alltihop så jag var bara där några timmar på fredagen.

2005-05-30 10:49
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2005-05-30 11:29
www.bigelf.com

dom har typ 3 gratis mp3s från varje platta.

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2005-05-30 11:31
Matador Records har en hel sida fylld med fria mp3:or. Med bl.a. Pavement, Guided By Voices, Mission Of Burma m.m. m.m
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-02 09:12
Montezumas var ett grymt tips.

Fler sidor med gratis musik:

The Second Band

2005-06-02 12:58
http://www.discoensemble.com

Disco Ensemble är ett finskt band som spelar emopunk eller liknande..från deras sida kan man ladda ner ganska många låtar.
Still in the bridge

2005-06-13 15:49
Bad Taste Records har också en massa...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-13 15:53
Glömde Danko Jones där finns det lite också.. plus exclusives..

2005-06-13 16:50
Finns ju sjukt mycket Net-Labels hörreni.. Hur mycket gratis skivor som helst. Listar mina favoriter:

Binkcrsh
an international electronical music label focussing mostly on idm.

Panospria
ambient. experimental. minimal. tech.

Thinner
concentrating on dubby techno, house and ambient.

Autoplate
Sublabel till Thinner, mer experimental.

Monotonik
netlabel for IDM, breakbeats and chiptunes.

Gah, orkar inte mer.. Men det finns feta Ep´s med Grandma på Monotonik.
you can't scare me, i'm sticking to the union.

2005-07-04 22:56
Montezumas for presidents! Fan va fett att de kom upp, rolig rock till folket.