Blandband (/skiva) med englandstema.
okej, temat på ett blandband är alltså england. låtar om england, men framförallt väldigt engelska låtar. de låtar jag bestämt mig för hittills, helt utan att hitta en inbördes ordning, är: of montreal - my british tour diary kaiser chiefs - i predict a riot the hotknives - one man and his dog the libertines - boys in the band madness - our house bloc party - positive tension hefner - the day that thatcher dies sen har jag inte riktigt valt morrisseylåt än, så även där tar jag emot tips.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
ja alltså, poängen med tråden är att ni ska tipsa om bra låtar med ordentlig englandskänsla, allt från oasis till dizzee rascal.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
england belongs to us - cocksparrer eller cocknyrejecks(vilken stavning!!!) kan aldrig särskilja dem.
Vår Del Av Stan
oi alltså? jag vet inte om det passar in med resten av musiken, men visst, jag ska kolla upp det.
cock sparrer är det har jag för mig.. stiff little fingers - fly the flag
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
FUTUREHEADS!!! kommer bli nya bloc party. är hefner från england? ta i stole i bride istället.
efter en lyssning på cock sparrer-låten måste jag poängtera att nationalism inte är det jag eftersträvar, utan bra engelsk musik.
somegirls jaa hounds of love ska nog vara med tänkte jag.
f.ö. så måste inte banden vara från england, of montreal är ju till exempel inte det, bara låten i sig har någon koppling.
Blur borde väl passa in på något sätt..?
Still in the bridge
coldplay....kanske nån oasis
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oasis - Supersonic Blur - Parklife My favorite - workingclass jacket New order - Blue monday Joy Divison - Love will tear us apart Happy mondays - 24 hour party people Humm.. Skriver mer senare
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
my favorite är ju från New York! my favorite - burning hearts om något.
Blak Twang- So Rotten RIKTIGT bra, testa den...
http://fredpajorden.com
Sex Pistols - God save the queen är ju också ett måste..:)
Still in the bridge
eller Anarchy in the UK
Still in the bridge
alltså, jag listade ju lite låtar där uppe för att ge en hint om vad jag letar efter.
hatar när folk letar efter en anledning att namedroppa band..
somegirls: Då har man lärt sig något nytt :
The Who - My generation ett måste.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
R0feman P19 kanske de inte är? nån bor ju i brooklyn iaf.
long island är de ifrån kom jag på nu.
somegirl: aja tack för upplysningen Kom på en låt till Beatiful south - Hooligans don´t fall in love
Teen Athems - I Hate Oasis
Teen Anthems, ska det förstås vara. Väldigt brittiskt är det i alla fall. Och kul kontrast mot resten av skivan :)
The Jam-typ vilken låt som hälst..men English rose är kanske passande till temat.. The Specials-Ghost town Sex pistols-God save the gueen The Who-My generation Sen valfri låte med Clash ..vore ju att vanhelga å inte ha med nått med dom...
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees
Motörhead - (Vilken låt som helst, men låt oss säga Bomber) är ju rätt given. Då Lemmy är extremt brittisk.
Omnia est Faeces
offtopic. jag håller själv på o skissar på ett relations band (lite udda/problematiska relationer), jag har bara inget band att spela in det på....
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
kings of convenience - failure inte nog med att både the guardian och ordet regn nämns i låttiteln, videon är även filmad i london
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
somegirls eller var det norge? haha, måste gå och kolla på den, fin video men är det inte så att Erlend Öye vistas i london i videon?
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"
finns bara en sak att säga... BILLY BRAGG! Har börjat älska denna karl och han borde även passa in på ditt band
http://www.kommandot.se/wp/
Morrisey- Irish blood, english heart ?
Fuck me, I am weak
Tips på Morrissey - National Front Disco, Irish Blood, English Heart, (The Smiths) London, Panic, (Moz igen) Everyday is like Sunday... The Clash - There's something about England, London Calling
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
okej lite mer oasis låtar Oasis - Slide away Oasis - D´you Know what I mean Oasis - Digsy´s Dinner