Officiella "tipsa mej om liknande musik"-tråden
Ok, här är det alltså tänkt att man skriver några band som man gillar ur en viss genre, och så kommer andra med tips på likande =) Jag börjar! The Used Taking Back Sunday My Chemical Romance AFI (Yellowcard, i viss mån) Shoot. Ge tips till mej eller egna grejer ni vill ha förslag på!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jag skulle kunna tipsa dig om Cursive, säkert känner du till dem men..
Still in the bridge
...och om man gillar Cursive så lär man tycka om Small Brown Bike.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vill säga Alkaline Trio...men på gränsfall..MCR är grymt duktiga iaf..likaså Alkaline..
•pave paradise•
Jesus & Mary Chain (de tidiga skivorna), och kom nu inte och skriv my bloody valentine bara....
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
Jag gillar inte när folk ska skaffa ensamrätt på ett visst ämne med sina egna trådar genom att göra dom "officiella".
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.
Jag vill ha tips på grupper liknande Room 5. Nu blir det rörigt snart...
Skäms du inte?
Men det är ju bra om ni säger om det är band ni vill ha tips på liknande grejer till, eller om ni tipsar nån?
Jag ger mig på Emo Scream nu(Kollar banden jag har).. Dessa banden ligger i mappen så klaga inte på om de ligger fel och så vidare! here we go: 1208 A second chance A change of pace A small victory Anberlin Armor for sleep Bullet for my valentine Cauterize Denver Harbor Dont look down Dropkick Murphys Eighteen Visions For Felix Glory of this Hawthorne heights Hidden in plain view It dies today Jimmy Eat world June Love is red Name taken Plain White T's Reilent K Roses are Red Senses Fail Spitalfield Sr-71 The hurt process The black maria The Used The Goodwill a static lullaby A THORN FOR EVERY HEART allister amber pacific Anti-flag Bad astronaut Beloved Between Home And Serenity Blindside Blink 182 Bombshell Rocks Boxcar racer Breach Break the silence Burst Donots Fall out boy fearweather Finch From autumn to ashes From first to last Funeral for a friend Goldfinger Good Riddance Green Day Lagwagon MAd CAddies Midtown Millencolin New found glory Randy Rise against Saved by grace Saves the day Silverstein Simple plan Something Corporate Strike anywhere Sum 41 Taking back sunday The Ataris The Bled The get up kids The Movielife The Starting line Thrice Thursday Underoath Vanilla sky Yellowcard Slick Shoes Sugarcult Sådär! :P
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
oj oj oj..där va en hel del band som inte är ett dugg Emo scream =) men du varnade i förväg ändå så..
Still in the bridge
Dropkick Murphys, Jimmy Eat world, Anti-flag, Blink 182, Bombshell rocks, Boxcar racer, Goldfinger, Good Riddance, Green Day, Lagwagon, Millencolin, New found glory, Randy, Rise against , Simple plan, Sum 41, The Ataris, Yellowcard, Sugarcult,.,,,är väl inte emo scream...tror jag :) sorterade lite..
•pave paradise•
hehe alltså jag *host*tankade*host* från en snubbe och dom låg i en mapp som hette så... Hatar genres! :P Men hursom helst så är det jävligt bra! värt att ta en koll på om ni gillar den sorten musik! Allt påminner ju om varandra så jag fattar inte hur det det funkar med genre och så vidare...
Refused P24 gå in på www.idobi.com det är en radiokanal över itnternet och där låter allt som det du droppa. fy fan har blivit helt såld på yellowcard nu. avondale och rocket asså.....shit!
tåg, tåg och...tåg!
polyphonic: haha det var en diger lista! lite kul för jag upptäckte precis Senses Fail och nu såg jag ju att dom var med där... lite mkt att plöja dock ;-) laserotto: ska kolla upp!
blackmetal P15 Niefelheim och Bathory kanske?
Omnia est Faeces
tompabompa: Ah just det Ride finns ju, de få låtar jag har hört har varit bra.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
Skulle vilja ha lite tips på musik liknande rjd2, the avalanches, dj shadow (kan man nog klämma in där med). Vore jättebussigt. Tyvärr har jag inga tips att bjuda tilbaka på. Men det kanske kommer senare i tråden.
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson
Lingonfil: Checka Dj Krush och kanske någon schysst trip-hop grupp typ Portishead
Still in the bridge
Hehe. Ett till galet Emocore/Emopunkband från den "långa listan" =) Hawthorne Heights Sjukt bra!
ingen vet längre.
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
emotion.
någon som vet några bra (mindre kända) band i stil med Anti-Flag, Against Me! & Thought Riot?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
1001: Emo betyder ungefär fula frissyrer och gnällig tycka-synd-om-sig-själv-rock.
Haha gnäll is the shit... frisyrerna vet jag inget om, och bryr mej nog ännu mindre.
emo = emotional hardcore
jag tar tillbaka allt jag skrev
tipsa mej om band som liknar: strung out alkaline trio rise against
•pave paradise•
www.allmusic.com finns tips åt er alla.
Efter punkt stor bokstav.
Ihabia : Good Riddance, Anti-Flag, No Use For A Name & Red Lights Flash kanske? Nil: Det tycker jag är lite mystiskt.. att det just står för emotional hardcore i och med att det jag hört i emoväg innan jag illa kvickt stängt av, inte alls låtit hardcore..
Screamo är ett annat rätt passande namn på den "hårdare" Emon, som typ banden jag listade längst upp. där dom... eh, skriker. något-kul det ska vara bitterhet :D "Cute when you Scream" är ju bara en för skön låttitel. på gränsen till bisarr.
filbunke haha...lyssnar på de tre första...nåt mer?
•pave paradise•
lhabia: om du gillar My Chemical Romance borde du prova Hawthorne Heights.
hm..ska kollas upp..förresten har jag en fet MCR-tröja som jag ska shove in your face på whoa-gathering ;)
•pave paradise•
Jo Hawtorne Heights är fedta.. men jag älskar Bullet for my valentine.. men dem som är grymmast är Mad Caddies... hör inte riktigt hemma i emo genren.. mer ska! fan va älskvärt!
Primal scream ! Ge mig tips
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Roky Erickson, nån som kan ge mig liknande tips på liknande musik?
Omnia est Faeces
kan nån tipsa om band liknande Avenged Sevenfold?
•pave paradise•
Ihabia: Om du lyssnar på de jag nämnde kan jag tippsa om ett band som jag nyligen upptäckt.. Much The Same.. ruggigt jävla bra. Ligger på A-F records..
Much The Same - Wish - Mp3
nu vart det nog fel.. men kolla här
Much the same där kan du tanka den låten och en annan.