I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rock n roll tips...

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-05-09 22:25

Rock n roll tips...

Nu har jag lyssnat i lite drygt halva mitt liv på störtskön musik från alla stilar men nu börjar jag få idé torka..

måste ha nåt i bilen, på festen, på roskilde å hultsfred

jag vill ha sånt som svänger som satan typ:

Rock around the clock
At the Hop
ROck n roll music
All shook up
Do u love me (för övrigt guds gåva till folket)
Twist and shout
Elvis
Bill Haley

ja ni hajar grejen sånt där riktigt gött som man blir så jävla glad av å "ugly moves on the dancefloor" sugen...

tut!

2005-05-10 13:49
Little Richard äger..

2005-05-10 15:37
ja han är rätt smarrig faktiskt jag har lyssnat på några klassiker men inte mer än så....kanske man får ta å gå kirra en skiva...
tut!

2005-05-10 15:54
gör det han är bra som fan, annars är chuck berry en favorit..

2005-05-10 21:54
sweet mer mer...
tut!

2005-05-10 22:07
du menar såna man kan lira luftgitarr till?
Quiet Riot—Come on feel the noise
Pink Floyd—Young Lust
Rod Stewart—Young Turks
Billy Idol—White Wedding
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2005-05-10 22:14
Kiss - Duece

2005-05-10 23:24
Ska du lyssna på rock så ska du lyssna på Marilyn Manson, han ska ju till Hultsfred. ja ska oxså dit o titta på honom o slipknot. ja har lyssnat på rock hela mitt liv så ja vet!
The Banana...

2005-05-11 02:28
Album;
Kiss - Dressed to kill
you can't scare me, i'm sticking to the union.

2005-05-11 02:42
Lyssna på Sonics och Wailers (inte bob marleys Wailers alltså utan 60-tals bandet Wailers.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-11 11:42
Jan_Banan
rock i all ära men jag är mer ute i svängen efter rocknroll å MAnson är INTE rocknroll...
tut!

2005-05-11 11:57
jan_banan

det var som sagt rock n roll han fråga efter.

2005-05-11 15:02
jag skulle vilja se heta 50 tals brudar med rullskridskor vid nån mack nånstans å så åker dom runt med milkshakes till MANSON

haha mkt suspekt =)
tut!

2005-05-11 15:29
Mummi

på 60-talet var boba marley aktiv i ett band som vara samma som bob marley and the wailers. men då hete det bara the wailers så att säga att det är 60-tal och wailers hjälper nog inte.

---------------------------------------- ---------------------------------

kan tipsa om samlingarna "las vegas grind" som spöar allt med häst längder som blivit omnämnt i den här tråden. mycket svårt att få tag på det grejerna om du inte köper samlingar.

sen fatar jag inte varför folk räknar upp band som Kiss, Rod Stewart, Creedence och Billy Idol i en tråd där det frågas efter gammal 50-tals r n b, rock n roll.

har folk ingen kol på musik i det här jävla forumet.

sen så tycker jag du ska ta Jan_Banan P16 utalande om att vara rock expert med tre ton salt då han tipsar om manson och slipknot och att hans ska till hultan. ska man åka till hultan för att lyssna på någon form av metal är det väl slayer man borde buga inför och inte clownerna i slipsknut pojkbandet med världens mäst bajsnödiga image.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-11 16:49
Rolling stones!!!

2005-05-11 16:51
Jan_Banan
ja har lyssnat på rock hela mitt liv så ja vet!
Vwt du vad rock 'n' roll är?

2005-05-11 17:32
hehe lite smärre aggressioner och påhopp är alltiod trevligt =) haha roligast idag...

Las Vegas Grind låter smarrigt....får kolla upp det nånstans då....har du nåt mer att gå efter?

är det 50-talet?
tut!

2005-05-11 18:16
las vegas grind är 50-tal på burk. bättre en så blir det inte. jag hänger en del med mycket folk som lyssanr på rockabilly-pychobilly sammt har en flickvän som är sten såld på 50-talet och specielt USA så jag får min beskärda del. så fråga snorty hon har mycket fina tips.

tralfaz-archives.com

www.klangundkleid.ch

2005-05-11 19:50
the Waltons-rock on the moon
Hasil Adkins-the hunch
Hasil Adkins-highschool confidential
Warren Smith-uranium rock
Jack Scott-the way I walk

fast detta lutar väl mera åt rockabilly hållet.....
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-05-11 19:57
ja men det är inte fel det heller slurp mer mer
tut!

2005-05-11 20:01
då säger jag väl allt med Hasil Adkins.
(itsclive.blogspot.com)

2005-05-11 20:29
än har jag inte hittat något som slår twist and shout eller great balls of fire asså...
tut!

2005-05-11 20:36
MisguidedAngel P21

gå igenom det artister som är med på lasvegas grind så lär du göra det.

2005-05-11 20:45
ok,
men vad sägs om Twist and shout med the cramps?
obs inte den twist and shout som du tror....
(itsclive.blogspot.com)

2005-05-11 21:35
sin alley-samlingarna är grymma.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-05-11 22:44
fan va sweet...las vegas grind verkar ruggigt svårt att hitta bara =(

tut!

2005-05-11 23:09
var bor du?

2005-05-12 11:27
Lidköping...

Marteen

har jag redan gjort.....okej det duger men mest för att namnet är allmänt häftigt =)
tut!

2005-05-12 17:51
creedence e riktigt bra..blir glad av låtarna
..iggy pop the passenger..
the monkies-im a beliver
jefferson airplane-somebody to love
the troggs-with a girl like you
corpses all hang headless and limp bodies with no surprises and the blood drains down like devils rain we`ll bath tonight./SKULLS/misfits

2005-05-12 21:37
men tråd skaparen frågar efter rock n roll från 50-talet och inte punk/post punk, varför känner sig folk tvingade att skriva in tips om engelsk punk som är 20 år senare sammt singer song writer prylar och amerikansk folk rock musik.

har folk ingen känsla eller öra för olika stilar.
har man inga vetiga tips måste man inte skriva ner något i varenda tråd. det förvirar och iriterar ju bara tråd skaparen. i alla fal hade det gjort det om det var jag som skapat tråden.

som sakt så fråga Enola och Snorty i stälet så får du säkert massa vetiga tips så sliper du beta dig igenom massa annat som inte liknar det du söker för fem öre. sen undrar jag var för man tipsar någon om tex ramones, iggy och creedence ? känns som att vett man inte vilka det är redan så har man left under en sten det senaste 50 åren.

2005-05-12 21:42

2005-05-12 21:47
www.danny.se

www.knockoutgreg.com

lite svenska band, ska leta lite till och se om det fins något rolligare som kommer från tex staterna.

2005-05-13 00:06
gorbog P18

så du får in marilyn manson, iggy och creedence under den här beskrivningen? dp kan ju jag tipsa om snabb ska också sammt metal? klart som fan det fram kommer utan att hon skriver ett årtal att det är 50-tals musik eller dags färskt som liklnar stilen. det band jag länkat till är alla svenksa band som är kativa i dag och stämer alldeles utmärkt in på den här beskrivningen. dock gör inte creedence det någon stans.

Rock around the clock
At the Hop
ROck n roll music
All shook up
Do u love me (för övrigt guds gåva till folket)
Twist and shout
Elvis
Bill Haley

2005-05-13 14:05
creedence å beatles har man ju lyssnat på hela sitt liv jag behöver nytt nytt nytt...fast ändå gammalt ja ni hajar
tut!

2005-05-13 15:13
MisguidedAngel P21

om du är i sthlm någonting så dra förbi freak scene på s:t eriksgatan, de brukar ha både las vegas grind och sin alley-samlingarna, plus fler rockabilly/hillbilly-grejer. man kommer alltid därifrån ruinerad, men lycklig.

kolla upp psychobilly på www.wreckingpit.com

fler länkar där du antagligen kan få tag på band att kolla upp:
www.rockabilly.net
www.rockabillymusicfoundation.org
recordland.8m.com
www.hemsbyrocknroll.co.uk
www.rockabillydate.com
www.rockabillydating.com

kolla också upp psychobillyforumet på helgon, det borde finnas massor av tips-trådar där.

2005-05-13 16:23
Bara att skaffa American Graffitti soundtracket, där är det rock n' roll....

2005-05-14 16:24
det har jag =)
tut!

2005-05-14 19:07
du får ta dig till stan och shopa lite längst st eriks gatan så får du nog tag på nice rock n roll så du har för några år framöver.

2005-05-15 14:34
offtopic:
jag vågar aldrig på in på freakscene för jag ser ut som en bibliotekarie......
(itsclive.blogspot.com)

2005-05-15 17:47
sweet haha en bibliotekarie är inte blygt =)
tut!

2005-05-15 18:00
jag menar att jag inte riktigt ser ut som en som gillar sådan musik.
jag ser helt "vanlig" ut,
och tänk om dom är dryga mot mig då?
jag är väldigt rädd och blyg av mig...
(itsclive.blogspot.com)

2005-05-15 18:21
Enola F19

hehe, jag ser också helt vanlig ut, man skulle säkert kunna missta mig för ett britneyfan i mina sämsta stunder, men de är ganska opretto på freak scene, oftast riktigt trevliga, även mot mig.

2005-05-15 18:27
men freak scene är väl litet?
jag börjar nästan hyperventliera så fort jag närmar mig Pet Sounds,
även efter ombyggnaden.....
(itsclive.blogspot.com)

2005-05-15 22:06
Los Locos del Ritmo
Visa vad ni går för,<br> visa vad ni står för...

2005-05-15 22:13
Enola F19

ja, freak scene är pyttelitet.