I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-05-06 20:48

Gissa progglåten

Jag fick nostalgitrippen med stort N idag på jobbet när jag fick höra en gammal svensk progglåt med texten:

Tempot var hårt uppdrivet, till vila fanns ingen tid - man är som en urkramad trasa när skiftet är över. Men så en dag blev det stopp i maskinen, och grabbarna tar en paus. Dom fikar lite och snackar medan dom väntar. Då kommer befälet med order, att dom måste skingra sig. Men Olsson blev kvar vid sitt kaffe.

Då kom befälet fram och kastade Olsson i golvet. Dom tryckte ner han i skiten, för Olsson börja bli farlig. För när dom inte kan ta en grabb på ett annat sätt, så försöker dom ta hans stolthet.

Ty enligt reglementet är det förbjudet att dricka kaffe i grupp, det är förbjudet att sitta och dricka, ni måste stå upp. Dom gick på honom med reglementet, men Olsson han sa till slut: Far åt helvete med era regler, ha!

Nej, Olsson var inte rädd, han gick inte att knäcka. Inget kunde ta ifrån han hans värdighet. Så han drog fram sin kniv och sa till ingenjörn: "Jag ska skära strupen av dig din jävel, jag ska släppa luften ur dig, din fan!"

Nej, Olsson var inte rädd, honom kunde dom inte knäcka.

"Jag ska skära strupen av dig din jävel, jag ska släppa luften ur dig, din fan!"

Nej, Olsson var inte rädd, honom kunde dom aldrig knäcka.


Kan någon komma på vilka som gjort den, kanske till och med vad plattan hette?

'ello?