I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ryan adams släpper nytt

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-05-04 17:29

ryan adams släpper nytt

mannen är ju lite smått sjuk i huvet, men för första gången sen gold verkar han ha släppt nått bra. cold roses släpptes idag och jag gillar vad jag hört. han återvänder till alt-countryn precis som heartbreaker, och efter att jag nästan givit upp allt hopp om honom efter rocknroll och love is hell, verkar han vara på rätt spår igen.

han ska tydligen släppa två (!) skivor till detta året (cold roses är förövrigt en dubbelskiva), så vi får se vad resten håller för klass.

nån som hört albumet?

owen-shearer

2005-05-05 19:15
men det var ju med nåt band ju...

Ryan Adams and the "nånting". Skulle tydligen ge en känsla av Neil Young.

Tacka vet jag demolition!
Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.

2005-05-05 19:26
bandet heter cardinals. skivan är faktiskt jävligt bra, han har gått tillbaka ganska mycket till gold-soundet men nu låter det nästan lite mer liveinspelat.

tycker att det är lite synd bara att han kör "if i'm a stranger" i upptempoversion, den som finns på now that you're gone-sjuan är ju så sjukt mycket bättre.

demolition är ju så jävla bra, den har fått väldigt mycket oförtjänt negativ kritik i media! dear chicago, chin up cheer up, tomorrow.. nästan alla låtar är ju faktiskt bara jättebra. jag tror att anledningen till att många tar avstånd till den är för att det bara är en samling av gamla demoinspelningar.
going underground

2005-05-06 00:23
ang. demolition så tycker jag denna skivan är i klass med den; en del fantastiska låtar medans en del känns lite trist.

dear chicago skulle förresten varit med på gold men den fick inte plats.
gold och heartbreaker är annars hans två bästa. helt klart.
owen-shearer

2005-05-06 09:57
dear chicago var faktiskt egentligen tänkt att avsluta heartbreaker (vilket hade gjort den till den mest kompletta skivan någonsin), men refuserades.. sen kom den inte ens med på bonusskivan till gold, heller! synd att den skulle hamna så i skymundan att den hamnade på demolition.
going underground

2005-05-07 12:11
Håller helt med att Demolition har stått alldeles för mycket i skuggan av gold. Antagligen så sålde ju gold bättre, för den är mer lätt-lyssnad... men Ryan gör sig bäst hörd genom Demolition. Enligt mig iaf...
Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.