I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bright Eyes - I'm wide away, it's morning

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-04-30 17:21

Bright Eyes - I'm wide away, it's morning

Okej, hittade inga ( men å andra sidan letade jag inte ) några trådar om Bright Eyes, så jag får ju starta en.

Köpte albumet efter att de fått bra kritik..och jag måste säga, albumet är en riktigt bra 4:a, (skala 1-5) efter några ggr i cdspelaren.

Anyhow, åsikter?

2005-04-30 17:54
han har blivit för glad!
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-04-30 23:54
nil: vilken korkad inställning.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2005-05-01 13:55
Riktigt nice skiva, har dock inte lyssnat på den på länge..
Still in the bridge

2005-05-01 20:06
Jag har inte hört så jätte mycket från dom två nya.
Men jag har fyra lite äldre. Jag tror nog jag gillar "gamla" bright eyes mer..dock är lua en grymt bra låt
öhm.

2005-05-01 21:08
opera: klyscha.
Bara för att någon är lite gladare så är musiken dålig, vem fan mår likadant när man är 18 som när man är 24? Allting är starkare när man är yngre.
Jag tycker snarare att Conor utvecklats till det bättre.

2005-05-01 22:52
mm tycker som freak det är faktiskt lite sant. och det hade väl varit tråkigt fall han bara hade gjort samma musik om och om igen killen är ju faktiskt otroligt bra på att göra musik han kan ju faktiskt göra sån musik som man själv kan växa till och då tycker jag att man har lyckats. utveckling är posetivt i bright eyes fall.

2005-05-01 23:23
grym skiva. dom första sex låtarna är sjukt bra. lua och first day of my life förmodligen det bästa han skrivit.
owen-shearer

2005-05-02 10:14
Jag måste bara ha svar på en fråga. First day of my life, är väl inte en ny låt för den här skivan?

För jag har ju hört den typ ett år innan den här skivan kom ut.
öhm.

2005-05-02 11:17
Jag gillar den skarpt och håller med ovanstående person som tyckte att den är bättre än "Digital Ash..", som väl symboliserar det negativa i hans utveckling om man nu ska peka på något sådant. För annars tycker jag att utvecklingskurvan varit positiv.

För övrigt är det ju dåligt att det ska ta såhär lång tid innan någon påpekar att skivan heter "I'm wide awake , it's morning" och inget annat...
You love New York / But New York don't love you

2005-05-02 11:37
josefiin: flera av låtarna på Im wide awake its morning har han ju spelat live i nästan ett år innan han släppte skivan. de som du har hört innan är diverse liveinspelningar.

jag tycker inte alls att nån av de nya skivorna är sämre än de tidigare som han har gjort. det tog lite tid att vänja sig vid det digitala soundet men annars är det bara bra. kill the switch tillexempel är en av hans bästa låtar tycker jag.

från im wide awake its morning är favoriterna poison oak, first day of my life och theme from a pinata

hur många ska se honom när de kommer till sverige i sommar?
jag nöjer mig med att ha sett honom två gånger (:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-02 11:52
digital as in.... är ju faktiskt riktigt bra den med tycker jag iaf.

2005-05-02 14:01
Lyssna på Songs Ohia - Ghost Tropic om ni vill ha lågmäld ångest musik! Svart som natten! Fan så mycket bättre. (Bright Eyes är dock helt ok)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2005-05-02 16:12
Josefiin, om man tittar i häftet så ser man att de flesta låtarna är inspelade i februari 2004.

2005-05-02 23:19
tompatompa

Bright Eyes andra skivor är ju mer eller mindre aukustiska så om man jämför digital ash... så är den elektronisk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-07 20:59
Både den och digital ash in a digital urn är riktigt bra.

2005-05-08 09:26
någon som sett när bright eyes kör "when the president talks to god" hos jay leno? fan vad grymt gjort alltså.
owen-shearer