I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

TTA - The New School

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-04-27 12:08

TTA - The New School

Nu kom skivan i brevlådan, shit va bra den är!
Lätt årets bästa skiva.

Förutom låtarna som man hört förr så är In the Kitchen och My Hood dom starkaste låtarna.

"Ikväll kan du se när panelen i Studio Pop på SVT2 försöker sig på att analysera TTA. Kl 22.30."
från Service sidan

All makt åt Tengil, vår befriare

2005-04-27 12:16
Haha, va roligt, vi fick den uppenbarligen nästan exakt samtidigt :)

2005-04-27 12:22
nä, jag fick den faktist 09:45, fast va tvungen att spring ett ärende. så jag satte på den i CD-freestylen och jazza ut i solen.

2005-04-27 12:34
Jag har säker hunnit lyssna på den 4 gånger. repeat!

2005-04-27 12:46
Aha, jag har haft den ett varv snart. In the Kitchen var så het att jag trodde jag skulle dö.

2005-04-27 14:21
Ja, det är grym!

Peppar på spelningen 7 maj, här i gbg!

2005-04-27 15:40
jaa, jag fick den för nån timme sen. den är verkligen grym.
Imorrn blir det en ny pin på ryggsäcken.

2005-04-27 16:04
shiiit jag hade glötm bort att det var idag den släptptes...tack att ni påminde mig sprang ned köpte den nu nu jääävlar

2005-04-27 16:09
läste io bookleten att andreas tilliander varit med och mixat...fett av han

2005-04-27 22:15
Jag vet inte om TTA ska vara så glada över att få samarbeta med Tilliander som Tilliander ska vara glad över att få ha samarbetat med dem. Eller nåt. :)

Argh, så bra skiva! Eller, jag vet inte, så mycket jag skruvat upp mina egna förväntningar kunde det låta hur som helst och jag skulle älskat det ändå. Tror jag. Vem bryr sig. Jag har spelat den typ tio varv idag utan att tröttna, och sånt har jag inte gjort sen jag var typ 16.

2005-04-29 17:22
Varför är det inte flera som skriver i den här tråden? Det här ar ju 2000-talets hittills viktigaste skivsläpp!

2005-04-29 17:24
Och My hood är förövrigt bara bäst

2005-04-29 17:47
Grym skiva tror jag.. har bara hunnit igenom halva.
Låter ju jävligt lovande alltså. Tacksamt med ett schysst pris också.
Synd som fan att jag lyssnat sönder koka kola veins. Grym låt!

2005-04-29 18:42
Som jag har längtat efter skivan efter alla singlar och ep:n och jag blev så jävla tillfredsställd. Tycker dom kunde tagit med Make It happen och holiday bara för dom är så jävla bra, är ju ändå 10 spår så två till skadar ju inte.

Är det nån som sett dom live ? Försöker tänka mig om det är kul att se två snubbar hoppa runt med ett baseboll trä.

2005-04-29 18:47
Anaugh

Såg dem på Indiesputable, fast jag var in i helvete full, så det enda jag märkte var att Pole Position borde ha varit en riktig låt (så här i efterhand antar jag att det var In the Kitchen de spelade) och att de var så jääävla snygga. De hoppade runt en del, tror jag, eller om de vred sig. Nåt gjorde de i alla fall.

2005-04-29 19:08
Tycker de är skitdåliga, så trött på GBG cp-indie (obs, jag är göteborgare själv!!!) där attityd, utseende och åsikter är viktigare än musiken. Känns som att de gör musik för att Carl-pucko Belfrage ska skriva om hur snygga de är, där en liten ide' (för det är allt de har) räcker till en hel skiva som kommer vara bortglömd om ett halvår...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-29 19:34
skulle gärna vilja se dom liva alltså, man har ju hört en hel del om deras framträdanden. Och sen är det väl kul att det finns nån som inte bara ställer sig på scen med ett kompband med bas trummor och gitarr utan gör nått nytt.

2005-04-29 19:38
flogg: Så kör Miio också...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-29 19:40
jakob
Jag kanske har fått allt om bakfoten, men vad jag har hört så gör dom inte alls samma sak som miio

2005-04-30 14:47
flogg

Nä alltså, de mimar ju inte till låtarna. De har en mick som de skriker och sjunger med i ibland, annars dansar dom mest runt och drar upp folk på scenen och viftar med prylar.

2005-04-30 17:14
Va inte sä jävla bittra nu!

Live, datumen!

7 Maj, Hot Service/Respekt, Göreborg
19 Maj, Herrgår’n, Linköping
15 Juli Arvikafestivalen
30 Juli Östersund Storsjöyran

Dom är bra live, inget snack.

2005-04-30 17:23
Otto

Äh, det är som Sara Martinsson skrev i sin recension, TTA är bäst när man hatar dem.

2005-04-30 21:03
ja och vi älskar att hata dom.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2005-05-02 15:15
skivan är jävligt bra

2005-05-02 16:27
jag tycker jakobs inlägg om att attityd och åsikter skulle vara viktigare än själva musiken hade varit helt relevant, om de inte gjorde så satans bra låtar. take no heroes, koka kola veins, nowhere to hide, make it happen, osv!
men jag blir bara mer glad att dom haar stil och smak utöver detta! stil och smak ska uppmuntras, inte fördömas!
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2005-05-06 13:33
Har lyssnat igenom skivan nu och måste faktiskt hålla med om att denna skiva är grymt överskattad. Efter ett bra första EP-släpp med Make it happen-EP och ett ok andra EP-släpp med Holiday-EP så har dom ändå lagt ribban på en ganska hög nivå. Jag anser att det var rätt dumt att släppa ett helt album, med tanke på att deras första EP innehöll så passa starka låtar som Take No Heroes och Make It Happen så har dom skitsvårt att toppa det och det blir inte lättare om man släpper ett helt album. Tycker inte alls skivan håller hög klass. Finns ingen riktig pungsparks-låt, utan allt passerar rätt obemärkt föbi. Det är liksom lite "jaha, det här är väl okej" men inget mer. Och sen för att behålla nån slags hype så vore det smartare om de portionerade ut låtar via fortsatta EP-släpp. För tyvärr är TTA en grupp vars album man laddar ner och som är hett i högst ett halvår för att sedan dö ut och ersättas av något nytt hypat popband!

2005-05-06 14:00
Bobby-James

Jag håller inte med dig, men inte av någon intellektuell anledning. Bara känsla. Jag älskar verkligen det här albumet. Jag tycker att det är bra från första till sista sekund, en fantastisk helhet men där varje del är spännande också för sig själv. Liksom, få skivor jag hört på sistone kan verkligen rada upp låtar som The New School, In The Kitchen, My Hood och sen Koka-Kola Veins på rad och sen faktiskt hålla tempot uppe resten av skivan också.

Däremot tror jag att jag håller med dig, rent intellektuellt. Jag inser själv att jag älskar det här idag, kommer vara trött på det imorgon. Om tjugo år är det Make it Happen jag kommer minnas, och den är inte ens med på skivan.

Fast ändå, min känsla är så stark att jag faktiskt inte vet. Jag tror att du har rätt, men jag är inte säker, och jag vill verkligen se.

2005-05-06 14:20
Eksem
Men det är ju så. Jag förstår mig verkligen inte på storheten i überhypade låten In the kitchen, för mig var det lite av ett sömnpiller. Det känns som om de arbetat mot att göra ytterliggare en Take no heroes alt. Make it happen. Men i min mening når de inte alls upp till de höjderna. Och i och med det vore det därför smartare att forts. droppa EPs för att hålla intresset uppe, men i och med fullängdsalbumet tror jag de grävt sin egen grav och ger gruppen sommaren ut.

2005-05-06 15:51
TTA är inget älska eller hata band, älskar man dom inte har man inte lyssnat tillräckligt!

2005-10-02 01:40
precis rätt otto!

2005-10-02 01:52
haha. bra live?
Om man inte ens hittar mikrofonen man ska mima i fören andra låten så är man fan inte bra live. På scenen stod det inget annat än en mikrofon.
Men skivan är helbra.
http://www.iamthereasonwhy.com/

2005-10-02 02:30
dom omdefinierar begreppet spelning hehe. såg dom uppträda igår och tyckte de va skitkul o kolla på liksom...

2005-10-02 10:44
dom spelade istället för whitey på heinekenfesten i våras.

det var bara skit, absolut inte kul, bara skit.
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2005-10-03 15:29
tycker dom e roliga live.