I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-04-22 08:06

Muse

Hej, är det någon mer än jag på den här sidan som lyssnar på det här underbara bandet?

Sångaren och frontfiguren är ett riktigt geni! Inte nog med att han har sjukt skön röst så är han jävligt duktig på piano, det hör man ju i t ex"Piano Thing". Han generar även väldigt sköna gitarriff emellanåt!

Så frågan då... behöver tips på olika liveuppträdanden man kan kolla upp med dom? Inte att gå på men utan att kolla på nu i efterhand dvs, för vad jag har sett hittils så är dom ett jävligt skönt liveband också.. Har sökt runt lite men inte hittat något speciellt typ..

Annars är det fritt fram att diskutera Muse och vilka favoritlåtar osv

:)

"I lay chicks like mother goose"

2005-04-22 11:37
grymt band. har både "Origin of Symmetry" och "Absolution". försök få tag på deras festivalspelningar, lätt bäst. bästa låtar enligt mej..hm...falling away with you, citizen erased, plug in baby, sthlm syndrome, hysteria...typ.
•pave paradise•

2005-04-22 14:11
har en Muse-konsert på vhs nånstans, inspelad från MTV2 hösten 2001

grymt sköna är dem, fast gillar Origin of Symmetry mer än Absolution

särskilt New Born, favoriten
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2005-04-22 14:53
new born och butterflies and hurricanes är grymma också
•pave paradise•

2005-04-23 02:50
Ok haha, förväntade mig inte några svar på den här tråden men.. fett. Tack för tipsen!

Mina favoritlåtar är nog Endlessly, Plug in Baby, New Born, Sunburn, Stockholm Syndrome, Muscle Museum och Hyper Music :D Iofs så har jag fortfarande inte hört någon dålig låt med dom..

2005-04-23 11:16
men fan...jag glömmer alltid bort vissa låtar..sunburn!
•pave paradise•

2005-04-23 11:30
Trevligt litet band, dock kan jag inte låta bli att höra likheten mellan sångaren i Muse och sångaren i Radiohead ^^
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-04-23 12:13
likheten? den existerar inte i mina öron..thom yorke sjunger på ett bättre, renare sätt.. matt bellamy däremot andas in i micken :D och sjunger högre upp.
•pave paradise•

2005-04-23 12:27
Ja visst är Thom Yorke bättre, men likheten finns definitivt där. Micro Cuts är ett utmärkt exempel.
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-04-23 12:56
hm..javisst är de lika men jag tycker itne att...jag vet inte vad jag tycker. båda banden är bra
•pave paradise•

2005-04-24 02:49
tycker inte thom yorkes och matt's röster är lika alls.. men men.. Radiohead är också ett bra band =) dock helt olikt muse..

2005-04-24 10:24
Ouuuh älskar verkligen Hysteria med Muse :)
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2005-04-24 23:39
Har bara hört absolution, men det är ett grymt album. Även jag började tänka på thom yorke direkt jag hörde Muse. Finns helt klart likheter.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental