I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sedlighetsroteln - botaniska

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-04-12 11:02

sedlighetsroteln - botaniska

Ni vet den där låten med looptroparna och några till som gick så här:

"det var botaniska sent en fredagkväll, det var student......nånting... några frös och några pös de flesta öppna en öl..."
och sen typ
"de släpa in mig i en bil, jag kunde inte komma loss, de var två som höll mig fast ut till rättvisans palats..."

Det var en skitkul låt hursomhelst...

Finns någon ^vänlig själ som kan göra tabs av gitarren i bakgrunden eller vet vilka ackord det är i hela låten? Ja jag e tondöv :B

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-12 11:05
Borde väl finnas tabs till Nationalteaterns orginalversion av den typ.

2005-04-12 11:23
ok, vad är det...?

:p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-12 11:33
looptroops version är en cover på nationalteaterns låt. den lär det nog finnas tabs till.
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.

2005-04-12 13:47
ok vad heter nationalteaterns låt?

2005-04-12 14:07
är det inte typ bängen trålar eller nått sånt?
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2005-04-12 14:08
Spisa heter den.

2005-04-12 15:34
Spisa heter orginalversionen av Nationalteatern, mycket riktigt. Men är musiken verkligen samma rakt igenom? Orkar inte leta låtarna nu, men missminer jag mig inte, är gittarliret inte det samma.
Dessutom är det inte Sedlighetsroteln som gjort låten, utan Looptruppen.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2005-04-12 17:16
Oooh den e så kul den låten...en riktigt sommarlåt.. allsångsvarning!=)
Peace

2005-04-12 18:36
andrea84 F21

wörd ;)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2005-04-12 21:19
www.hiphoptexter.com
är der jag som är han , eller han som är sig själv?

2005-04-13 13:03
musiken är inte samma rakt igenom, men om man önskar sitta med guran runt en eld o sjunga den så funkar det att spela Spisa, det brukar inte va så petigt.

Jag gjorde en tråd om det för typ ett år sen, och på "Dina Senaste" kan jag se den med bara mina egna inlägg. Och om man söker så hittas den inte alls.. jag trodde trådarna låg kvar för alltid? :(

2005-04-13 13:18
har googlat nu på "nationalteatern" + "tabs" och "spisa" den finns inte. Enda resultatet jag får där är till låtarna "Jack the ripper" "Speedy Gonzales" och "Livet är en fest" vilka jag inte vill ha.
Tidigare har jag också googlat på "looptroop" och "botaniska"

Kan inte nån av de skillade människorna här på Whoa med ork göra tabs till den här istället? snälla?...

2005-04-13 13:42
"de släpa in mig i en bil, jag kunde inte komma loss, de var två som höll mig fast ut till rättvisans palats..."

hahaha!!

Om du vill ha akorden - gör såhär:
Det är nationalteatern som gjorde den låten från början, så gå in på www.nationalteatern.nu, gå in på texter och in på spisa (nationalteaterns vertion heter spisa)

2005-04-13 13:44
Barn av vår tid heter albumet

2005-04-14 12:23
tack mantis jag hitta den

2005-04-14 13:28
ran_hem
Gött grabben! Den är grym =)

2005-04-14 20:19
musiken är troligen samma rakt igenom men nationalteaterns går väldigt långsamt tempo jämfört med looptruppens.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!