I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Band som låter ungefär som Kent?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-04-10 02:36

Band som låter ungefär som Kent?

exsisterar det ens? Jag tycker Kent har en jävligt unik stil..

Kultursnobb

2005-04-10 03:13
det är ju lika unika som ett par intersport strumpor och stinker lika hårt också efter att man haft på dem i åratal.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-10 10:57
storpajsarn, haha!
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2005-04-10 12:46
Travis, Coldplay, Manic Street Preachers, Radiohead... och en massa annat tröttsamt och tråkigt trams.

2005-04-12 10:32
pubertalsdepression-musik kallas det

jag tycker fan broder daniel låter lika dant
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-12 10:37
radiohead låter som kent? eh...är du döv?
•pave paradise•

2005-04-12 10:55
:p skönt att man särskriver på ett så dumt ord som likadan

2005-04-12 12:58
Kents nya låter lite som U2 tycker jag...

2005-04-12 13:10
New York-bandet Interpol, Kents amerikanska motsvarighet skulle man kunna säga. Helt okej. Kolla upp skivan Turn On The Bright Lights..
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."

2005-04-12 13:21
Radiohead? Manic Street Preachers? eh, nej.

Däremot mer åt u2 hållet.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2005-04-12 13:23
Kent, en unik stil? vilket jävla påstående förresten.. det finns väl hur många band som helst som spelar en precis så lagom tråkig ångest-pop-rock som Kent. Interpol t.ex, de ser inte bara ut och låter som Kent, de är fan mer "Kent" än Kent, men givetvis några snäpp bättre..
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."

2005-04-12 14:20
Annars minns jag när vi gick runt i högstadiet och föraktfullt mumlade ramsan: "Martin har lånat Kents Jumper" ibland med Jumper utbytt mot Cardigans.

lhabia

Mja, de rör sig definitivt i samma genre och attraherar samma publik.

Freak

Jag tycker det är samma tråk-babbel jag. Jag kunde givetvis skrivit U2 också.

2005-04-12 14:26
radiohead och kent är inte ens nära varandra. ingen jag känner som gillar kent gillar radiohead.
•pave paradise•

2005-04-12 15:34
lhabia

Ingen jag känner har mördat någon, därför finns det inga mördare.

2005-04-12 15:38
jag sa inte att dom inte var nära varandra för att ingen jag känner lyssnar på dom utan för att musiken är ljusår ifrån varandra. inget kent gör är ens i samma galax som Radiohead i musikaliska grader.
•pave paradise•

2005-04-12 16:05
är det inte att förolämpa andra band att det har samma fans som kent?

alla i sverige utan musik smak lyssanr på gyllenetider och kent för det är så otroligt lätt till gängligt det sänds jämt överalt i alla medier men även så säljs skviorna i det av lägsnaste bensin makarna brevid skivor som har gullnat och legat kvar sen sommaren-94. alltså alla utan någont som hälst intrse för musik lyssnar på kent och U2 om det ska vara utan för sveriges gränser.

2005-04-12 16:08
är det inte förolämpande att använda U2 och kent i samma mening?
•pave paradise•

2005-04-12 16:12
nej det är det värkligen inte för det är lika döt och själ löst. det är mot satsen till allt vad musik historien lärt oss om soul och rytm.

www.thebestpageintheuniverse.net

2005-04-12 17:22
kent ser upp till U2 med sina drömmar om arena rock, därfför kan man likna dom vid varandra...

(men inte manics, framförallt inte tidiga manics......)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-04-12 18:24
oooooo vad tufft och anti att trycka Kent är kassa. dom är ju trots allt populära. när nån frågar en om ens favoriter får man bara säga band som är helt okända, plus möjligen "gamla Smiths". då är man godkänd. minst tre av banden måste heta "the Nånting-s".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-04-12 19:13
Refused

oooooo vad insiktsfullt att förstå att alla som ogillar Kent gör det för att de är populära.

Eller också är det bara Sveriges tråkigaste band, i tätposition tillsammans med The Cardigans.

2005-04-12 19:23
Inte så svårt att hitta band som liknar kent.. kolla på målgruppen istället, alla offer som lyssnar på kent..

Om nåt annat band också har lyssnare som ser ut som spökpandor och som har skurit sig i handlederna lite för många gånger och springer runt i randiga strumpbyxor och tycker dom är jätteindividuella(men egentligen ser ut som alla andra som läser Estet-/musik/drama på gymnasiet) då låter de säkert ungefär som kent :D

pz

"om ens fördomar stämmer, då räknas det inte som fördomar" .. så shhh
"I lay chicks like mother goose"

2005-04-12 20:47
man behöver för fani nte randiga strumpbyxor för att lyssan på kent. det är ett faktum att det säljer till allt och alla. alla som äör för slöa för att igentligan vilja lyssan på musik och därför är för att letqa upp helt okända band som måste the Nånting-s plus "gamla Smiths".

det är tyvär så refused i den riktiga världen där alla vi lever så fins det sjukt mycket kända band. även fast du kanske inte har koll på tex the cramps så vet nog det flästa andra med allmänbildnig störe än en apelsin lite om det. alla tror per automatik att allt som inte säljer ut stadion inte har nåt fram gång. det är väl mer så att kent av någon sjuk anleding är skit populra i sverige lika så thomas ledin och andra skit akter men det säger inte att det är kännader än lite vetigare band alternativ. sen så är kännidskap ingen garanti för bra musik vilket kent bland annat är ett lyssande exempel på.

folk köper skivor med allt möjligt oljud på allt från kent och U2 till nick and the family och smurf hits. det säger dock inte att det är bra musik på desa plator. det ända man kan tänka sig att alla på sony music är onda rakt igenom eller att det är totalt döva och bara chansar när det väljer ut demos.

2005-04-12 21:05
Stranger

jag sa inte att de skär sig i handlederna tack vare kents deppiga texter.. kanske borde läsa mitt inlägg igen eller nåt.

storpajsarn P22

ditt inlägg var jävligt otydligt, förstog inte så mkt, om det nu ens var riktat åt mig?

2005-04-12 21:17
storpajsarn:

bara för att två band

1) är populära
2) ogillas av dej

betyder det inte att dom har nåt med varandra att göra. nåt att tänka på nästa gång du jämför gyllene tider/thomas ledin med kent, som nog inte har nån lyssnare genemsam.

helt apropå - gillar du någon pop över huvud taget? annars är din åsikt om ett band i genren ganska helt ointressant.

eksem:

lustigt att sveriges två tråkigaste band är två av de största succéerna. antingen gillar folk i allmänhet tråkiga band, eller så gillar kanske du att vara fruktansvärt alternativ. jag har min gissning.

obs att det är inget krav att gilla allt som spelas på topplistor för att vara ärlig. men när man aktivt väljer ut och dissar just populär musik så blir det gärna lite genomskinligt. och ja, jag har pratat en gång för mycket i kön till Metropolis.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-04-12 22:02
Stranger & MC_Kiprono

Pandor som skär sig lyssnar i vilket fall inte på Kent, och de har aldrig haft någon indiekredd alls sedan första skivan.

2005-04-12 22:11
Refused

Jag gillar och hyllar konstant Jay-Z och The Beatles och har dessutom hyllat flera singlar med Britney Spears och Justin Timberlake. Att dissa något för att det är populärt eller för att vara ansträngt alternativ är oerhört ointressant för mig. Jag kan för den delen också dissa Electrelane, Goblin Universe och My Bloody Valentine när jag känner för det.

Men det har inte med saken att göra, egentligen. Kent och Cardigans är tråååk, och nej, det är heller ingen slump att det slätstrukna, lättlyssnade; den färdigtuggade smörjan, är bland det populäraste och landar högt på listorna. Det är inte heller någon slump att Peter Svensson och Joakim Berg tillsammans bildade Paus, det, om jag ska vara ärlig, egentligen tråkigaste bandet i Sveriges historia.

2005-04-12 23:12
Refused

lyssnar på mycket som klassas som pop dock inte saker som är lika genom tänkta som min frukost.

2005-04-13 02:04
Eksem P22

bor du under en sten eller är du helt enkelt inne i nån fas av förnekelse? :)

Spökpandor och Kent hör ihop som spagetti coh köttfärssås om du inte själv har märkt det.

Sann historia : Jag och en kompis gick utanför Scandinavium en kväll då vi upptäckte att det var en lååång jävla kö full av Spökpandor och andra sorters esteter. Vi gick och skojade om att det kanske var något kollektivt självmord på gång osv osv Sen när vi kom lite längre fram så såg vi att alla pandorna i själva verket stog och köade till en Kent-spelning. hahah... och svaret är NEJ, vi blev inte särskilt förvånade :)

peace

2005-04-13 06:36
MC_Kiprono

Hmm, kanske skillnad på Stockholm och resten av landet, men här har pandorna inte lyssnat på Kent sen 1995.

2005-04-13 21:22
heregud, är det sant!

2005-04-13 21:34
Stranger

Nej, förmodligen är du bara tom. Tom som skor som ska fyllas av kött.

2005-04-15 01:14
mmmmmm, pandor <3
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-06-22 20:43
Imperiet har ju många likheter om man kan stå ut med de taffliga åttiotalsproduktionerna.

similar
music map
I'm back!

2005-06-22 20:49
hämtat inspiration från radiohead kanske de gjort, men låter inte så likt tycker jag (thank god ;o..)

kent är ändå ganska unikt, kommer inte på någon som gnäller och drar ut på orden så förbannat jobbigt som jocke berg gör, nixpix

sen finns det andra som tycker annorlunda, proven above
kichi

2005-06-23 06:24
Stranger, läs vad manya skrev. Om det stämmer dvs..
kichi

2005-06-23 10:12
Emelpee~ klart det måste vara skönt på något sätt iaf

håller med dig om det där, att många har rätt tomma argument när de klankar ner på kent.

känns mer som folk irriterar sig på människorna som lyssnar på kent, att det är de som skapar kent-imagen eller så

finns annars många andra anledningar att ogilla kent, så som deras attityd (fick höra om hur de bad deras "security people" misshandla någon för att han hade uttryckt sin åsikt om deras musik, kan ha varit more to it than that, dock)
sedan den största anledningen av alla, just musiken faller väl inte alla i smak ;d
kichi

2005-06-23 11:02
är inte så insatt heller ^^ men misshandeln & det hände en vän till min kille, där sjönk de faktiskt lite i värde för mig

precis, är jobbigt med folk som verkligen försöker provocera andra genom att dissa deras musiksmak osv. titta på mig, ogillar hiphop + dylikt starkt, men jag håller mig i skuggorna här ^_^

tänkte säga att jag inte har hört kents senaste singel en endaste gång på radion, just för att jag inte lyssnar på radio / kollar på MTV :D brauuuuu!
kichi

2005-06-23 14:20
det är troligtvis inte många som hört talas om det, förutom de som var inblandade skulle jag tro. vill dock inte uttala mig mer om det när jag är såpass osäker på all fakta (förutom det jag sagt ^^)
kichi

2005-06-23 15:10
frågade iaf om hur det gick till nu, detta var vad jag fick höra:

"det var vid någon spelning, så var basisten eller trummisen ur kent med 2 roadies så sa min brors kompis till honom typ, 'jag tycker ni suger och gör så jävla dålig musik', så blev han misshandlad"

förstår inte riktigt varför det skulle vara "ytterst" osannolikt iaf
kichi

2005-07-30 11:50
Ja, för det är ju något man gärna vill gå ut med! :]
kichi

2005-07-30 16:31
MC_Kiprono: Du gör dig bara dum.

Dom riktiga pandor jag känner lyssnar verkligen inte på kent. Däremot finns det ju en del 14-åringar som vill verka svåra och ristar sig i armarna för att de tycker det är häftigt och gillar kent.

Och att jämföra kent med radiohead var det dummaste jag hört.
Rehab is for quiters.