I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-28 20:48

skön hårddrock?

hej jag skulle vilja veta bra låtar (helst nya!)
med hårdrocksmusik eller dödsmetall.

Metallicas senaste skiva skulle jag också vilja ha namnet på, även fast det kanske inte är så hård musik.

Väldig tacksam för hjälp!

Fred!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-28 20:50
st.anger=inte så hård?
•pave paradise•

2005-03-28 20:53
The Haunted - rEVOLVEr är rätt ny och jävligt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-28 22:12
st.anger är i alla fal otroligt dåliga. det har värkligen kramat det sista ur sig för att känna några dollar till. men musiken är värkligen på skit nivå och till och med det mäst hängivna metallica fans som inte gav upp efter garage inc gjorde det garanterat nu.

2005-03-29 12:19
måste hålla med The-Dude på den.. en bra sampler på den skivan är The Haunted - 99 . . älskar den låten

Dark Tranquilitys nya (Character) är bra om man gillar melodisk death metal

sen är the haunteds förra skiva bättre än den nya
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2005-03-29 14:27
Allt med Dark Tranquility, det mesta med In Flames, allt med Soilwork, allt med Katatonia :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-03-29 15:03
The dude.

Sant... Revolver plattan är ju så jävla grym.
The Haunted är den ända deathmetaln (om det nu är deat) som är riktigt värd att lyssna på :p

2005-03-29 17:31
ROB ZOMBIE-alla+white zombie skivorna

pantera-alla lätt

machine head-alla--

cannibal corpse

slipknot-alla

slayer-South Of Heaven-Reign in blood *b.l.a*

sepultura-roots-*B.l.a*

danzig

misfits

corpses all hang headless and limp bodies with no surprises and the blood drains down like devils rain we`ll bath tonight./SKULLS/misfits

2005-03-29 19:43
ripsta

inga ov dom är väll särskilt nya?

2005-03-29 23:02
kolla in allt judas priest har släppt, finns inte mycket dåligt med dom.
sen dark tranquillity, immortal och the haunted borde du checka in..

2005-03-30 04:13
scorpions: att du ens orkade göra en ny användare bara för att skriva: "SCORPIONS!!!!!!!!!".

2005-03-30 07:14
And justice of all

Master of puppets

Ride the lightings Måste vara musik historiens tyngsta metal skiva någonsin.

Coke is for kids and faggots, do meth and diee!!!

2005-03-30 08:23
nä det e dom väll inte...men måste det vara nya skivor???
corpses all hang headless and limp bodies with no surprises and the blood drains down like devils rain we`ll bath tonight./SKULLS/misfits

2005-03-30 14:39
Snot - Snot är en skiva som jag rankar som än av de bästa hårdrocksplattorna.

Sepultura med Max Cavalera är den bästa hårdrocken som finns anser jag.

System of a down har släppt tre grymma skivor, och är ett band som sticker ut på ett väldigt skönt sätt.

The Haunted är riktigt bra svensk metal, samma sak med Meshuggah (stavning, lär mkg aldrig).

A Perfect Circle, Tool, Deftones är band som glider lite åt alternativ metal och gör det på ett jävligt bra sätt,

Fear Factory rått och snabbt.

Slayer.

Machine head.

Sen finns ju också Ministry, Helmet och Motörhead som jag inte skulle klassa som Metal men ack så bra.

Sen finns ju spanska metalbandet Hamlet, som stundtals är riktigt bra.

2005-03-30 15:33
Gillar man dark tranquillity, the haunted, in flames, soilwork osv så ska man helt klart kolla in Scar Symmetry. Gryyyymt bra melodisk döds, både clean och growl sen är det riktigt jävla bra solon :) Kommer man bara förbi introt på första låten så är det skön musik.

Kör på det!