I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-22 21:14

Skivaffärer Sthlm

Tjena

Jag ska till hufvudstaden under påsk och undrar om någon kan rekommendera några schyssta skivaffärer?
Både vinyl,cd, dvd mm.
Second hand som nya.
Med vettiga priser och bra utbud.
Bara sådär på rak arm?

Tacksam för svar

2005-03-22 21:26
Jojo
jag vet att de finns lite varstans, men ändå, man kan ju ränna gatlopp fram och tillbaka ibland..när de bästa ligger runt hörnet!

Så vad jag undrar är om någon spontant bara kan nämna någon/ några sådär så man har liiiiite att gå på i förhand!

2005-03-22 21:40

www.soundpollution.com

Take care now! Bye bye then!

2005-03-22 23:40
det ligger ett gäng på rad på s:t eriksgatan vid s:t eriksplan. Dom har både nytt och second hand och är inte så dyrt. där ligger även recordnet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-23 02:41
snickars records.
t-bana slussen, upp mot götgatan, gå ca 20m till höger, korsa gatan, gå rakt upp den nya gatan som uppenbarat sig(förbi en liten pizzeria bla) och gå sedan vänster runt hörnet. gå 20m framåt så har du affören på din vänstra sida. bra för både billiga och en del ovanliga hiphop vinyler(och en maaassa annat i en väldigt liten lokal).

påväg upp från t-banan mot götgatan kan du förresten kolla i den lilla affären precis bakom spärrarna. finns mycket fint där också. inte så mycket hiphopvinyl dock..

2005-03-23 02:59
Stockholms bästa, och Sveriges bästa, och säkert bland de bättre i världen, är Pet Sounds. Pet Sounds är inte som andra skivbutiker. Pet Sounds har av någon anledning bestämt sig för att nästan uteslutande bara sälja bra skivor. Det innebär att du kan gå in på Pet Sounds, köpa vilken skiva som helst, och vara rätt säker på att den är minst bra, säkert jävligt bra. Pet Sounds finns på Skånegatan, T till Medborgarplatsen.

Sen har jag en massa andra i huvudet som känns självklara, typ Record Hunter (studentkortsrabatt och snäll personal), Recordnet (sjukt bra på hiphop, akta dig för Bucc bara), CD & Record Exchange (bra priser på nya CD), Nostalgipalatset (kul utbud för begagnad vinyl), Record Mania (bra på gammal svart vinyl), Ablaze (Reggae-sjuor) och så Mosebacke Records (sjukt utbud av beg. vinyler, var beredd på att spendera en dag eller två därinne). Adresser kan du hitta på www.aos.se

2005-03-24 20:28
Jojojoj!

Kan inte annat än att tacka och bocka och hoppas man ska hitta!

2005-03-25 17:49
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-25 18:05
jag tycker ändå man hittar det mesta på Åhlens city och Mega nere på plattan..
vadå? jag dyster?

2005-03-25 20:44
greggan

Pffft, förutom att Åhléns ligger 20-30 kronor högre i pris än alla andra skivbutiker då? Och Pet Sounds har liksom Unbunny inne, hur stor är chansen att den faktiskt ligger framme på Mega? Och ingen av dem har ett vinylutbud (värt att nämna, i alla fall). Nej, de kan gå an nån gång om man ska ha nån mainstreamskiva eller nåt och råkar vara i trakterna, men då går man miste om studentrabatten alt. Pet Sounds-medlemsskapsrabatten. Plus att CD & Record Exchange ändå har lägre priser på nya CD och ligger fem minuter bort från Åhléns ändå. Plus att personalen på de riktiga små skivbutikerna är överlägsna när det gäller tips. Nä, Åhléns och Mega går feeetbort.

2005-03-25 21:31
asså, jag kan varmt recommendera skiv och seriebutiken vid rådmansgatan. Ligger precis på andra sidan vägen mitt emot observatorielunden. Mkt beg. Har hittat en hel del shyssta punk 7or där. Plus att personalen ALLTID drar av minst en femma när man handlar nått. Fattar inte varför dom inte bara sänker priset på märkningen istället:)

Sen är det ju soundpollution som är helt ok, även om dom tar rätt keffa priser. Men iof. är det lite orättvist att jämföra med internet diston som inte behöver betala lokalhyra och så..
Better active today than radioactive tomorrow

2005-03-26 07:51
inghen som sagt record mania på östgötagatan än? Här kan du hitta det mest svåråtkomliga av det svåråtkomliga, det är jävligt dyrt men du kommer garanterat att vara rätt ensam om plattorna du köper där. Otroligt välsorterat med mkt originalpressar på div. samplade skivor och original pressar på rarera hip hop-klassiker http://www.recordmania.net/

Sen har du ju sunkhålet voyage runt knuten, inne i mosebacke records på hökens gata. Bakom kassan finns ett vinylhelvete som det skulle ta tre veckor att ta sig igenom. En enda stor supercharmig röra där du om du har orken kan fynda dom där jättedyra plattorna från recordmania.
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2005-03-26 11:53
det finns bara en affär jag kan nämna i en sån här tråd. freak scene på s:t eriksgatan (s:t eriksplan). ingen annan håller måttet.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-03-26 12:13
Lil_David

"inghen som sagt record mania på östgötagatan än?"

Jodå, jag tipsade om båda dina tips. :)

2005-03-27 00:01
ska du ha rock på vinyl så ere frizzle records i gamla stan som gäller .

2005-03-27 16:42
Shit..tackar för asbra tips!

Med så kunniga människor borde jag ju passa på att fråga om någon också kan tipsa om några schyssta second hand butiker (kläder)?
Myrorna,Emmaus m.fl.(eller de bästa av dem)

Lite off topic kanske, men vafan!

2005-03-27 18:11
Blitzkrieg P19

ska du handla kläder till dig själv, killkläder, m.a.o.?
"rubys" som ligger vid mariatorgets t-banestation, minns inte vad gatan heter, och mittemot rubys ligger en rätt stor källare med massor av second hand i.
jag tror att "59 vintage store", som ligger rätt högt upp på hantverkargatan på kungsholmen, säljer mest tjejkläder, men de har världens bästa kläder i vilket fall som helst, och är värda en titt. och om du faktiskt är ute och shoppar med en tjej så måste du ta med henne till la principessa på söder. jag är kär i hela butiken. på söder ligger också judiths second hand, och inne i sofo finns det väl både second hand och nyproducerat fast inte lika mycket fyndvarning där, för att de vet att ta betalt för skiten.
myrornas på s:t eriksplan tycker jag om. dels ligger de brevid "people like us", en annan second hand-affär jag gillar, och dels bor jag några meter därifrån. ett stenkast därifrån ligger även "helene e snygg" men där har jag aldrig varit, så jag vet inte om det är bra eller inte. längre ner på s:t eriksgatan vid s:t eriksplan har du även "little shop of fashion".
iaf så pratar alla alltid väl om myrorna i ropsten. det är kanske dit man ska styra sin second hand-shopping snart.

2005-03-27 20:43
ja... snortyh drog väl i princip allt bra som finns, lisa larsson på bondegatan har du ju också men jag vet inte hur hennes standard är längre...

jo just det! om du ändå ska kolla in ruby och la principessa tycker jag att du borde kolla in Mia second hand på den där gatan som leder ner till munchenbryggeriet...
lil;D / Above ALL / Heads Up! / Teachers / Stay fresh...

2005-03-27 21:00
Lil_David P25
Mia second hand, det har jag missat. ska också kolla upp den, nästa gång jag shoppar på söder.

2005-03-28 21:58
Allan

Förr låg både Pitch och Lyrical High och nån butik till inom fem minuter från Hötorget, men idag för hiphopen en tynande tillvaro i city. Record & CD Exchange har däremot (hade förr i alla fall) överraskande bra hiphoputbud på CD till sköna priser, och en och annan lattjo vinyl. Däremot hittar du inga Atmosphere-tolvor där.

2005-03-29 11:25
Rockar hårt!
billigt och trevligt