I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-03-14 15:06

Johnny Rebel

Skriv allt ni vet om honom! :)

2005-03-14 16:40
han var rätt dum i huvet och rasist och var tvungen att håla sig inom hus sista årean av sitt liv på grund av att alla hatade honom så mycket så han var lynchad vart han en gick. en hel festlig retard redneck alltså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-14 20:01
han var rätt dum i huvet och rasist och var tvungen att håla sig inom hus sista årean av sitt liv på grund av att alla hatade honom så mycket så han var lynchad vart han en gick. en hel festlig retard redneck alltså.

Ingenting om att Johnny Rebel var en bra man, men har du hört talas om meningsuppbyggnad, rättstavning och särskrivning?
Kanske nånting att ta reda på innan man kallar någon annan för dum i huvudet..

2005-03-14 20:07
eller så är jag dyslektier kanske något du ska läsa på om innan du tror folk är korkade på grund av probnlem med stavning. sprcielt på ett tämligen oseriöst forum på internet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-14 20:15
var int ehan med i en porrfilm?

2005-03-14 20:16
www.nordiskaforlaget.se

där har ni en iteligent och fin sida att bestäla hans smörja i från.

2005-03-14 20:38
Men hur svårt kan det vara att skriva som man pratar...trots dysleksi.. Har svårt att tro att du pratar så i verkligheten. Om du gör det, tycker jag att du är dum..

2005-03-14 20:56
så du tror inte jag har dysleksi? men vad bra dr ????.
jag skiter i vilket du kan mysa med johnny rebel om du vill men jag står fast vid att han är en idiot då han var en rabitat rasist och KKK medlem. om du vill gämstäla mig med honom på grund av dålig stavning så är det dit problem.

2005-03-14 21:04
ricoyeo P19
och så stavas det dyslexi ... idiot.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-03-14 21:04
Johnny Rebel borde få en staty!

2005-03-14 21:10
snorty F21 okej, bra att du upplyste mig, det var min svenskalärare i trean som sa "dysleksi" sen har jag aldrig använt det :)

Sen undrar jag bara, är det verkligen tillåtet att gå till personangrepp här på whoa? Tänker på när du kallade mig för idiot...

2005-03-14 21:13
ricoyeo P19

du kallade alldeles nyss någon för "dum" p.g.a. personens sätt att stava. och sedan gjorde jag ungefär samma sak mot dig, på samma grunder. känns det jobbigt?

2005-03-14 21:13
sen hur som helst..det är onormalt och fel att ha dyslex i..

2005-03-14 21:15
snorty F21 läs innan du säger nåt. jag sa att OM han PRATAR som han sriver, så TYCKER JAG att han är dum

2005-03-14 21:16
skriver

2005-03-14 21:25
ricoyeo P19

du gör också en anspelning längre upp i tråden med ungefär samma budskap, så?
ska vi nöja oss med att konstatera att jag tycker det känns rätt idiotiskt att klanka ner på andras stavfel, om man inte ens själv lyckas stava rätt i samma mening?

din tråd här skulle handla om johnny rebel, inte sant? så länge man håller sig till ämnet, (vilket jag iofs inte gjort nu, ursäkta), och inte medvetet stavar fel för att försvåra andras läsning, borde du väl snarare välkomna inlägg här? du som ville veta allt vi visste om johnny rebel ...

2005-03-14 21:26
Men shit, ett stavfel mot en hel text med stavfel? (dra inte in mig i skiten, ville bara säga att det är fet skillnad)

2005-03-14 21:32
frågan är om han vill veta något om johnny rebel eller jiddra om stav fel hela tråden.

2005-03-14 21:32
snorty F21 Precis, jag vill höra allt om Johnny Rebel. Eller rättare sagt FAKTA. Inte om nån tycker att han gör bra eller dålig musik, är en bra pappa eller inte, eller om nån tycker att han är snygg.

2005-03-14 21:33
storpajsarn P22 jagg vil vetta alt omm johnny rebel fak tisskt

2005-03-14 21:38
ricoyeo P19
givande att driva med någon p g a nåt som dom inte kan göra något åt? med risk för att vara en hycklare så måste jag ändå få säga det här även om din idioti förmodligen också är medfödd och svårbehandlad: IDIOT.

och för att hålla mig till tråden så vet jag inte ett skit om johnny rebel.

2005-03-14 21:39
snubben drog sig till baka syntes inte till efter att han fåt skydad indentitet efter som han var rätt utsat efter sin mindre lyckade skivsläp. flashback gjorde ett stort reportag på honom för något år sen. www.flashback.se

sen var det ju riktigt kul hur du gjorde dig rolig över mig och min dyslexi genom att svara med riktigt uppenbara stav fel.

2005-03-14 21:41
ricoyeo P19
det känns som om du redan har förlorat alla mandat att skämta om eller klanka ner på stavfel.

2005-03-14 21:46
här har du det 12 låtar han han spela in och som KKK säljer och sprider i dag. för just KKK och wp rörelsen har han nog varit viktig som propaganda och som penga ko då hans skit faktisk säljer.

Johnny Rebel: Some Niggers Never Die
Johnny Rebel: Stay Away from Dixie
Johnny Rebel: Nigger Hatin' Me
Johnny Rebel: Who Likes a Nigger
Johnny Rebel: Nigger Nigger
Johnny Rebel: Move Them Niggers North
Johnny Rebel: Kajun Ku Klux Klan
Johnny Rebel: Lookin for a Handout
Johnny Rebel: Federal Aid
Johnny Rebel: Keep a Workin' Big Jim
Johnny Rebel: In Coon Town
Johnny Rebel: Still Looking for a Handout

2005-03-14 21:46
han skrev dock många fler tror jag.

2005-03-14 21:47
Demento P18 Okej visst.. Jävligt smart att gå in och läsa en tråd som handlar om någonting du "inte vet ett skit om".

storpajsarn P22 Tack, precis vad jag ville höra!

2005-03-14 21:48
snorty F21 "det känns som om du redan har förlorat alla mandat" att kalla mig för idiot. Trots att du beklagar dig för att skriva saker som inte hör till tråden, så fortsätter du.

2005-03-14 21:49
Johnny Rebel, real name Clifford J. "Pee Wee" Trahan, is a singer and songwriter from Louisiana who recorded several songs with racist and segregationist themes, supporting "white power" and the Ku Klux Klan. The Anti-Defamation League calls him the original American hate musician.

His songs, with titles such as "Cajun KKK", "We Don't Want Niggers in our Schools", and "Homo Truck Drivin", contain numerous references to the word nigger and one notable reference to Martin Luther King's "baboon mouth". Johnny Rebel's texts criticize the NAACP, refers to Michael Jordan as a "Ubangi" and have references to violence against Bill Cosby and Steve Urkel, a character played by Jaleel White in the TV show Family Matters.

Several websites promoting his music relate the story that Rebel's "life-changing" event occurred when his father went off to fight in World War II, and upon his return, discovered a black man had taken the job he had held. His father supposedly lost his house and sought financial assistance from the federal government. According to these stories, his father was told that he was "not dark enough to even qualify". Critics of this story note that World War II ended well before any affirmative action programs were instituted. Trahan later retracted the story (see below).

Johnny Rebel began recording in the late 1960s, during the US civil rights movement. He recorded in Jay Miller's studio for Reb Rebel Records out of Crowley, Louisiana. His music is released by Mousetrap Records.

Occasionally, there have been rumors that David Allan Coe is Johnny Rebel. Coe has denied any connection.

In an interview in 2003, Trahan acknowledges having written and recorded the songs, after a suggestion by Jay Miller. He stands behind their message, but says that he mainly wrote the songs because of the money. He does not in fact support the Ku Klux Klan, because of their masked operation and their opposition to the Catholic Church.

In 2001, AggWood Records published a compilation album, including a new song by Trahan entitled "Fuck you, Osama bin Laden (Infidel Anthem)", recorded that year in response to the September 11, 2001 Terrorist Attack. AggWood Records claims to be the sole copyright holder of all 13 Johnny Rebel songs, and has sent a complaint to Google under the Digital Millennium Copyright Act regarding sites selling bootleg copies.

2005-03-14 21:49
Johnny Rebel tycker jag är en lite smått konstig person! Han hade en del vrikade låtar! usch va äklig han är!
*snaark*

2005-03-14 21:50
storpajsarn P22 STORT TACK!

2005-03-14 21:52
lite vänligare ton nästa gång du beöver hjälp bara. man kommer längre så.

2005-03-14 21:54
ricoyeo P19

missunna mig inte det här nöjet.
det är svårt att hitta något roligare än när rättstavningsexperten själv försöker sig på ett "svårt" ord som dyslexi. haha.

2005-03-14 21:59
snorty F21 jag tycker inte att det är speciellt kul när du kallar mig för saker jag aldrig påstått mig vara...kan du sluta upp med såna dumheter? tack

2005-03-14 22:00
...för saker jag varken är, eller har påstått mig vara...

2005-03-15 04:17
Ricoyeo: Skönt att du idiotförklarar någon med kommentarer såsom "sen hur som helst..det är onormalt och fel att ha dyslexi.." Jag kan förstå varför du är intresserad av Mr.Rebel, ni verkar ju ha ungefär samma intelligens.

Ungefär som "ööö de e onaturligt att vara bög, det e fel, nu knackar vi bögar...för öööööö de är fel och..ööö vi har rätt"

"Men hur svårt kan det vara att skriva som man pratar...trots dysleksi.. Har svårt att tro att du pratar så i verkligheten. Om du gör det, tycker jag att du är dum.."

hahaha vad ska man säga?
Om du klagar på någons meningsuppbyggnad med mera kanske du borde skippa sådana dagisfraser.....

om du tar min leksak...då....då.....då tycker jag att du är dum..

Att hoppa på någon för någonting man ej kan rå för är fegt, thats it. yeah yeah....sleep tight...

http://www.alleycat.se-- http://www.showdowngbg,se -- http://www.jonk.se -- http://www.myspace.com/perfektklubb -- http://www.myspace.com/belsepub

2005-03-15 09:07
ricoyeo P19
av rätt uppenbara skäl tycker jag inte att det är så kul att bara läsa om saker jag vet nåt om.

2005-03-15 10:39
Är Johnny Rebel bara ngn sorts a.k.a-namn eller? Jag tänkte www.allmusic.com brukar ha det mesta i musikväg ungefär som ett "musik-IMDB" fast jag hittade då inget. Är hans musik för tabu så den har blivit klippt? :Z

Regards,
G.

2005-03-15 14:14
AggWood Records claims to be the sole copyright holder of all 13 Johnny Rebel songs
har han bara gjort 13 låtar alltså?

Occasionally, there have been rumors that David Allan Coe is Johnny Rebel. Coe has denied any connection.
Är Johny Rebels identitet okänd, eller varför dessa rumours? Om storpajsarns första inlägg i tråden stämmer, så måste folk vetat vem han är?

Skönt att du idiotförklarar någon med kommentarer såsom "sen hur som helst..det är onormalt och fel att ha dyslexi.." Jag kan förstå varför du är intresserad av Mr.Rebel, ni verkar ju ha ungefär samma intelligens.
tur att du kommenterade det där Jonk , kunde knappt tro mina ögon när jag närmade mig slutet av tråden och ingen hade kommenterat detta och dragit den uppenbara slutsatsen

2005-03-15 17:24
Har nog sällan blivit så uppretad på internet som när jag läste den här tråden. De påhoppen var fan direkt amoraliska och pinsamma.

riktigt lågt och riktigt jävla enfaldigt.
otroligt sjyst av storpajsarn att fixa en massa info, fast han blev hackad på.
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2005-03-15 22:33
babbe P22

det var rykten men i dag har ju han som är johnny rebel ärkänt vem han är så ryktena är gammla.

2005-03-15 22:36
babbe P22

som du ser så har han erkänt nu, dock tror jag han är död. har för mig att flash back skrev om det när han dog.

In an interview in 2003, Trahan acknowledges having written and recorded the songs, after a suggestion by Jay Miller. He stands behind their message, but says that he mainly wrote the songs because of the money. He does not in fact support the Ku Klux Klan, because of their masked operation and their opposition to the Catholic Church.