Gillar hipp hoppare metal
Tja fan de skulle vara kul å se hur många de finns igentligen som är ska man sega hipp hoppare (eftersom ni är medlammer på whoa) som gilalr metal black,trash,power,death åå allt va de nu finns. sjelv lyssar jag nestan inte på annat!
Jag lyssnar mest på hiphop, å tycker väll att det finns en del bra hårdrock. Gillar några av metallicas tidiga låtar å några iron maiden låtar. Men det är inget jag köper på skiva, lyssnar typ hos kompisar. Överlag så är det svart musik som gäller, hiphop, soul, rnb osv MVH SamL
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
jag är inte hiphopare och ja lyssnar inte på hårdrock :P
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
lyssnar mest på crust.
Better active today than radioactive tomorrow
Better active today than radioactive tomorrow
Yojimbo Lyssnar du på country för att du "gillar" country eller för att du gillar country?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag gillade Metal förut. Men intresset har vfalnat mer och mer. Jag vet inte varför, men jag är inte lika intresserad av känslan som metalmusik frambringar längre. Det känns osubtilt på något sätt. Det krävs lite mer tankearbete att ta till sig ilskan i Daft Punks "Robot rock" än i The Haunteds "Hate Song" till exempel. Dock vill jag påpeka att båda är fenomenala stycken musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den enda metall musiken ja lyssanr på e rammstein o metallica...sen ere typ bara rap o reagge som gäller...förutom lite trance oxå...
en död moderat är en bra moderat
jag lyssnar mest på The Haunted , Slipknot , In Flames , At the Gates , Dark Tranquility m.fl. .. den hip hop jag lyssnar på är typ Jedi Mind Tricks och Non Phixion
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
hahah fan va hett mdubbelc lyssanr på massa sköna band åå när de kom till hipp hopp så va de jedi exakt de som jag me lyssnar på när jag väl lyssnar på de ....fast de förekommer inte altt för offta... kan rekomendera dom här banden om du inte hört dom!! cornal forge demension zero måste bara sega att jag blir glad när du nemner at the gates de är nåra av mina favoriter:)
Jag lyssnar på hip-hop, klassiskt, metal och lite svenskt typ Lars W, Håkan H, :P Metal är nog favorit genren endå, men det kan vara gött att slappna av till 2pacs lugnare låtar typ life goes on osv Hip-hop: 2pac, Mystikal, Busta Rhymes osv Metal: mest power och heavy, Nocturnal Rites, Iron Maiden, Stratovarius, Stormwind, Saxon, Metallica (thrash), Apocalyptica, Dark Tranquility (melodic death) In Flames osv Jag har gansak bred musiksmak :)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
jag tycker metal är ganska tråkigt. hardcore däremot är gött. det är mer än fråga om attityd än musik...men all musik som höjer gitarrer (eller andra instrument) till skyarna, och i många fall viktigare än texter och musikens egenart, tycker jag känns trist. har fått lite den bilden av metal... + att alla såna subkulturgrejer med döds-grejer, medeltidsgrejer och annat...det finns liksom mer angelägna, och mer personligt intressanta grejer att lyssna på när nån sjunger om...
alltså. ja.. men jag skulle aldrig direkt gå å köpa en skiva av nightwish, sonata arctica eller whitin temptation. jag har mest mina små favoritlåtar från dem och lyssnar lixom inte så som jag gör när de gäller hip to the hop. annars funkar ju metallica alltid å sånt.. men det mesta blir till att man lyssnar på för att de vänner jag har som ja oftast festar med nästan bara gillar sånt..
Har alltid gillat grindcore och primitiv black metal.. tycker att resten är för välpolerat och slätstruket. Hur brutalt är egentligen ett jäkla gitarrsolo?..
Fula wigger söder om norrland gör nog inte det, antar jag.
Lyssnar inte på metal, men punk och viss hc funkar fint, samt även alternativrock som Cursive, At The Drive-In och Modest Mouse(om nu de kan klassas som det). Givetvis lyssnar jag även på hiphop...
Vad lyssnar en soul på då? Anthrax, Armored Saint, Pete Rock, The Wailers, Gentleman, Eva Cassidy, Miles Davis, Mötley Crüe (ja!), 7L & Esoteric, Public Enemy, Black Moon, Slayer, Illstar, Deportees.. tänka tänka... too much music..
Ohh, jag älskar metal och hiphop, det ska vara tungt som fan dessutom, favvisarna inom metal är cannibal, meshuggah, slayer, haunted, carcass, cradle, äh vafan finns ju miljoner bra band, :D
ja just, glömde ju meshuggah i min lista :P
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
bara för att man lyssnar på hiphop behöver man väl inte vara helt insnöad i det? man kan ju lyssna på allt möjligt
Mest hiphop, men också en jävla massa kloner som blandar metal med hiphop friskt...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
klart man lyssnar på metal.. det är fan 50/50 mellan metal och hiphop
lite tidiga mayhem kan ju gå ner. eller överhuvudtaget ond 90s black. annars har jag väldigt väldigt väldigt svårt för hårdrock. spec "heavy metal".
gillar massa grupper.. 2 favoriter är väll.. system of a down disturbed men det finns mer fet..precis som innom hipphööpe genren
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen? -jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.
Tool är grymma. Gillar en del Korn också, speciellt Follow the leader plattan. Deftones är ok också
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
System Of A Down, Metallica, The Offspring, Milencollin, CKY, The Bloodhound Gang är några grupper jag lyssnar på inom den kategorin.
My three year old son can do that, and I don't even have a son!
Jak er snel hest!
Lyssnar på elektroniskt (psy, goa osv), reggae (in all kinds..), hiphop (mer å mer sällan nowadays..), metal (shit som låter bra?), skatepunk(core), hardcore (none of that happy shit, sxe straight!) + en del annat. yo.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Rage against the machine är grymma som fan, om dom nu räknas.
davvie P18, javisst, som nån form av metal iaf. vet dock inte vilken men men..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Nån som har tips på liknande grupper som dom då? Gärna där sången framförs på liknande sätt som i Rage against the machine, eftersom jag gillar när man hör vad dom säger :) Glöm förslag som Linkin Park och Limp Biskit. Är Audioslave grymma förresen? För det är väl samma band som RATM?
plz skriv hip hopare, inte hipphoppare, de ser kefft ut:P
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
Håller med UtanAttTveka, inte fan måste man vara helt insnöad på hiphop för att man är hiphoppare. Förstår inte folk som påstår att man inte är "äkta hiphoppare" bara för att man är mottaglig och öppen för annan musik. Dessa människors idoler (Läs: de flesta kända rappare) lyssnar ju inte bara hiphop utan både lyssnar och influeras av annat, så betyder det då att dessa (deras idoler) är "falska hiphoppare"? Hell naw... Dessutom förstår jag mig inte på folk som tror att alla hiphoppare BARA lyssnar på hiphop; ännu en gång: många rappare/producenter influeras av annan musik. Tjohej, tack för mej! :)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
när det gäller rock blir det med progressiv eller post rock för mig, men det mesta funkar. jag lyssnar på allt som faller mig i smaken :)
12.
Panthera kan va najs
Follow the dao, right about....NOW!
FÅR man lyssna på metal OCH hiphop?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
MEEETAL :D:D:D:D:D:D:D:D:
Jag Tycker Inte Om Hip Hop! x)
Satyricon! Mayhem! Riktigt feta ju!!! Inget man lyssnar på sådär spontant en söndag på bakfyllan kanske, men ändå! Annars mycket annan "skum rockmusik"! Typ som Godspeed you black emperor.. Kallar iofs inte mig själv för hiphopare då det verkar väldigt trångsynt och meningslöst att bygga mitt musikintresse kring enbart hiphopmusik! Men jag lyssnar väl mest på hiphopmusik för tillfället...
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
nje.
you can't scare me, i'm sticking to the union.
Meshuggah är snuskigt bra
Nummer sex, Nummer sex, Elfsborgs nummer sex!!............