I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Soundtracket från One Tree Hill

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-03-03 20:25

Soundtracket från One Tree Hill

Är det bara jag som upptäckt det skitgrymma soundtracket till den kanske bästa dramaserien för tillfället. Jag brukar tycka att de flesta soundtracks är fruktansvärt tråkiga och jag vet inte om min förälskelse i serien spelar in nu men den här skivan är verkligen bra. Speciellt sticker The Wreckers och Tyler Hilton ut med underbara bidrag.

Vad tycker ni som hört skivan?

Låtlista mm...

http://www.twitter.com/michaelcrackson

2005-03-03 20:36
Kanske lite off topic men den där blonda tjejen med lockigt hår hmm peyton? verkar ju ha en lite annorlunda musiksmak när man såg en väg nästan täckt av vinylskivor..
I ett avsnitt spelas det även en atmosphere låt och llucas har ju en atmosphere sticker på sin surfbräda...

men jag kan tro att det med sannolikhet inte är artisterna som valt musiken...

2005-03-03 21:29
När Peyton opch Lucas hånglar spelar de "maybe tomorrow" med stereophonic... inte heller helt fel =)
skum serie för övrigt.

2005-03-03 21:46
Hilarie Burton kan vara snyggast i världen, hon har den grymmaste musiksmaken också! ;)

Många av avsnitten är döpt efter låtar..

"Don't Take Me For Granted" - Social Distortion..
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'

2005-03-03 23:11
soundtracket till oc är så mkt bättre än one tree hill fast de i one tree hill duger ibland
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2005-03-13 19:24
Phantom Planet - California
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'