I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moneybrothers nya - 5 plus i AB

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-03-03 12:21

Moneybrothers nya - 5 plus i AB

www.aftonbladet.se

Moneybrother verkar ha tagit över Håkan Hellströms roll som AB-musikkritikernas kelgris... Någon som har hört plattan och har lust att droppa ett par rader om soundet? Har tänkt köpa, men vill höra lite andra åsikter kring albumet än Bjurmans först.

Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2005-03-03 14:25
Singeln är ju... ja, gudomlig. Albumet ska tydligen vara något alldeles extra det också, har jag hört av de som hört det. Jag litar på Bjurman här faktiskt.

2005-03-03 14:29
Och AB's kelgris? AB är ju... de ligger ju inte riktigt i framkanten, snarare ser man både tankegångar och åsikter lånade från andra håll i det mesta som hyllas på deras sidor. Hellström var ju ALLAS kelgris, och Moneybrother ser ut att bli ALLAS kelgris nu.

Vad det gäller soundet har jag ju bara hört singeln, men det är rusa i vansinne genom stan blue eyed northern soul som ställer Dexys i skamvrån. Fantastiskt bra, med andra ord.

2005-03-03 15:48
albumet är bra, dn hade en klockren analys av skivan. läs den på deras hemsida. den beskrier exakt hur ksivan är.

jag tycker at den är grym det endsa som saknas är lite mer fart i låtarna. they're building.. är typ den enda med riktigt ös.
Fundera ett tag på persiljan. Och medan du gör det står jag här borta och går igenom dina saker

2005-03-03 17:21
ja men visst
Fundera ett tag på persiljan. Och medan du gör det står jag här borta och går igenom dina saker

2005-03-04 00:02
Den nya singeln är mer Philly Funk än Northern Soul. Men fan va bra den är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-04 17:05
jag tycker den är skitdålig o hur tråkig som hellst.
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-03-04 17:57
Skivan växer mer och mer, men jag saknar blåset som fanns i bloodpanic, finns ett par låtar som e lite sega, det fanns det inte på den första skivan...

men om ett par veckor kanske det är den bästa skivan i världen vem vet?
New Zealand Why not?

2005-03-04 19:26
expressen.se

Och nu även 5 getingar i Expressen. Verkar ju minst sagt lovande...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Hangaround

2005-03-04 20:28
Lika fint som alltid.

Favoritlåtarna:
My lil' girl is straight from heaven (Gitarren lite sådär Thin Lizzy och skön)
Också går jag och nynnar på Eventually It'll Break Your Heart hela tiden.
http://matildaberggrens.blogg.se

2005-03-05 03:05
Den var ju bra, men kanske inte femplusbra.. men bjurman är ju typ kär i moneybrother.
”When the power of love overcomes the love of power the world will know peace. ” -Jimi Hendrix

2005-03-05 03:15
bjurman verkar ju va kär i de flesta
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-03-05 10:39
Han är kär i femplussarna, precis som man ska vara som recensent.

2005-03-05 10:53
Håller med dig rooster, lite mer fart hade inte skadat! Men jag är nöjd i alla fall. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2005-08-03 09:59
när kommer deras nästa skiva då? den här var bra :o
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?