Singer/songwriter stuffs
Nån som har nått bra att tipsa om i denna genre... behöver inte vara speciellt svårt, kanske till och med lite poppigt, i stil med Jason Mraz, John Mayer, Tim Christensen etc... Nån som har nå bra förslag?
It's all alright!
John Frusciante, Johnny Cash, Graham Coxon, Damien Rice. välj och vraka
•pave paradise•
Jeff Buckley, José Gonzaléz, Nick Drake
Still in the bridge
Conor Oberst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Michael Jackson är dock ingen singer/songwriter :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad är den exakta definitionen av en singer/songwriter? ja, dom sjunger och skriver låtar. men det gör väl nästan alla?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Jack Johnson Ben Harper (om han kan räknas hit?) Donavon Frankenreiter Ani Difranco Chris Carrabba (Dashboard Confessional) Christina Kjellvander
vågar du köra på mig igen då fitta?
Damien Rice - O Skivan kommer inte göra dig besviken. Lyssna framförallt på: Volcano Blowers Daughter Cannonball Cold Water Eskimo
ani difranco
jag tar tillbaka allt jag skrev
why P18: Christina Kjellvander har jag missat något? :P
owen-shearer
om du vill ha John Frusciante så inhandla senaste skivan. den har han spelat in direkt på en bandare från 70 talet hemma i sitt vardagsrum så den ska ju vara mest singer/songwriter av alla hans skivor...gubben är ju förövrigt idiot, han släppte ju 6 album förra året. bäst inom genren i sweden är väl Åström och Lekman men internationellt är det väl U.N.P.O.C som rular genren för tillfället. The Johnny Tex project - The ballad of Jesper hambert and his bandystick är ju kanske låten som slår allt för tillfället inom genren.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
stina nordenstam!! åh, hon är bäst <3
baeng
ingen som kan/vill svara?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Glöm inte legender som Neil Young, Nick Drake och Tim Buckley!!!
Rhetoric att de typ inte har nåt band utan det är bara dom? och att dom kör på typ så få instrument som möjligt..? ehm jag vet faktiskt inte... vet bara att stina är bäst! weo!
baeng
Rhetoric:Självutlämnande låtar framförda av kompositören med minimalistiskt ackompanjemang (oftast akustiskgitarr eller piano med de andra instrumenten mer som "kryddor") kanske??? Håller med om att det är en ganska menlös genrebeteckning men de flesta fattar vad man menar.
jezper P17 vafan de halka me ett a.. :P glömde visst damien rice och elliot smith. 2 till självklara.
vågar du köra på mig igen då fitta?
tack.
CiL P61: minst fyra av de skivorna var ju iofs jättebra :P
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
* Damien Jurado * Julie Doiron * James Yorkston * Low * Jim White * Laura Veirs * Ron Sexsmith * Crosby Still & Nash * Bonnie Prince Billy * Richard Buckner * Josh Rouse * etc....etc....etc....
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
ani difranco tori amos mira bob dylan ryan adams sen har jag en polare som kallas sig playing with matches som är helt otrolig.
www.silversystrar.se
skäms på den som nämnde tiger lou. tack till den som nämnde james yorkston. var väl inte så längesen han and the athlethes släppte ett album?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
jose feliciano - bäst i helaste världen! ryan adams tori amos bobban ellioth smith
en svensk "måsste ha i skivsamlingen" artist Sophie zelmani. en till dam som jag gillar starkt är joanna newsom.
MAD STYLE BEATS FLASH THE MESSAGE!!
äh joanna newsom hit och joanna newsom dit. ogillar kvinnliga singer songwriters väldigt mkt men med sophie zelmani gör ja gett undantag.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Några grymma kvinnliga singer/songwriters: Carole King på "Tapestry", Carly Simon (70-tals skivorna), Joni Mitchell, Rita Coolidge, Roberta Flack...
Kristofer Åström Johnny Cash Nick Drake Neil Young (Vissa skivor)
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
alla har missat den som enligtmig är bäst. johnathan rice. han är från dublin och minst lika bra som damien rice. lyssna noga på låten the acrobat
Fundera ett tag på persiljan. Och medan du gör det står jag här borta och går igenom dina saker
bright eyes på munchenbryggeriet i sthlm nu på måndag, vilka ska dit? jag ska (:
hehe jag ska ;P
hahah jag vet delsin-HIYAA!
hihi.. :D det kommer ju bli grymt. ingen annan?
We are just statistics, born to consume resources.
nej leonard cohen är ju the king liksom. men det finns otroligt mkt intressant nytt oxo altzå.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!