I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-02-08 03:04

Kents nya

Såå

säkert många med mig som kommit över kents nya singel på olika sätt och vis. Om inte annat så har ni säkert hört Max 500 på grammisgalan. Vad tycker ni?

Jag gillar framför allt Välgärningar & Illdåd där Lisa Miskovsky körar. Lite mysigare än max 500 som ioförsig är en bättre singel då den är mer catchy. Något jag stör mig på är dock allt kulturhistoriskt namedroppande i max 500. Känns som om Baudelaire är instoppad lite bara för att Jocke B skall få visa sig på styva linan.

Överlag en väldig Kentig release. Ingenting som överraskar med andra ord.

"Rätten att driva med något är mycket viktigare för ett samhälle än rätten att inte bli förlöjligad, eftersom det första är frihet och det senare förtryck." (Rowan Atkinson)

2005-02-08 03:08
Såg precis att det redan fanns en tråd. Dock handlar denna om hela singeln (med b-sida) och inte bara den nya låten. Sen har min tråd också en bättre titel :D
"Rätten att driva med något är mycket viktigare för ett samhälle än rätten att inte bli förlöjligad, eftersom det första är frihet och det senare förtryck." (Rowan Atkinson)

2005-02-08 12:33
Har välgärningar & illdåd också släppts i samband med cdon releasen? har fått tag i en version som är på 1.32 och det kan väl ändå inte vara rätt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-08 22:03
Grymt tråkiga ju... Om resten av plattan låter som Max500 har dom ju fan inte utvecklats ett dugg. Läste också intervjun på aftonbladet... Dom har inte lite höga tankar om sig själva... GT och Kent, sveriges mest överskattade band. Nic and the family är ju förfan roligare att höra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-09 11:58
Grymt besviken. Har lyssnat igenom alla tre typ tre ggr men inget har gett något avtryck... känns grått och vanligt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-02-09 23:04
Det är hela singeln. Med två b-sidor (M och Välgärningar & Illdåd)

2005-02-10 00:24
allt är bättre än kent!!!

2005-02-10 01:20
värt med idioter och southis och JonErik. har ni inte ens lyssnat så håll käften snälla.

2005-02-10 12:03
southis:

så vad lyssnar ni 14-åringar som inte skär er i handlederna på då? nej förresten, jag är inte intresserad. just go away pls.

2005-02-10 15:20
Max 500 känns väldigt intetsägande tycker jag, det låter alldelles för välpolerat, skulle lika gärna ha kunnit vara nån popstars/idol stjärna som gjorde låten.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2005-02-10 17:41
fan vad jag stör mig på kent.. och jag stör mig på sångarens nya "image" med dom där glasögonen. Försöker han vara Weezer eller`?? isf är han långt ifrån.. weezer är BÄST.
"I lay chicks like mother goose"