Håkan Hellström - En midsommarnatts Dröm
Nu har håkans nu låt börjat spelas på radion. Och här Midsommarnatt finns ett smakprov. Själv tycker jag låten är fantastiskt bra, skönt att han dumpat sambatramset som var på förra skivan och att euforin får stå tillbaka lite. Ser nu ännu mer fram emot skivan som kommer i februari!
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
Man hade ju bra gärna velat se honom i göteborg i går, han hade då även spelat gitarr själv. Hoppas att han låter någon annan spela gitarr åt honom på turnén i vår/sommar.
FYFAN VAD BRA. har verkligen väntat på detta. thnx
right on.
han har gåt över från att sno melodier och flörta med skinhead mode och gåt över till att låta som eldkvarn fast messigare. dock gillar jag eldkvarn så jag köper det här om han har slutat springa runt med trojan patches, dr martens, hänglsen m.m. på rockbjörnen i år som han gjorde när han föra skiva var på tapeten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker han suger rätt hårt över lag men jag har även mer att laka på honom för en hans patetiska försök till att skapa musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oj, va han såg ut på bilden.. Men det låter väl mysigt.
öhm.
Efter lite längre lyssning så blir jag helt lycklig innombords. Håkan lyckas alltid göra så jag får en myskänsla i hela kroppen. Nu längtar jag till sommaren. Hoppas han spelar på nån festival så man kan sitta i gräset och vara glad.
öhm.
Som jag har längtat. Blev överlycklig när de spelade den i p3 och nu har de spelat den flera gånger. Även om han sjunger som en kratta kan jag inte annat än älska honom.
May the funk be with you
Jag var, som vanligt, en aning tveksam när jag provlyssnade på hemsidan, men när de spelade den på Metropolis igår blev jag helt lycklig och älskade den. Men det är ändå svagaste förstasingeln hittils.
blää...kan hålla med om att hans första skiva hade någorlunda klass även om allt var snott.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
efter en första lyssning säger jag tummen ner för låten, men jag kommer alltid dra en lans för människans rätt att ha på sig hängslen och doc martens!
http://wifebeaterlove.blogspot.com
var rädd för att Håkan skulle bli sämre inför den tredje skivan, och det blev den! han gör för blek musik för att han skall göra intryck.
va? har han köpt en ny tröja?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Haha stöldletandet har redan börjat hos en del: Put me in the backseat, and they took me for a ride Yeah, the radio was on, can't you dig the locomotion Kingdoms of the radio, 45 RPM Too much revolution then... Blue Oyster Cult - Dominance & Submission Riding on the city of new orleans Illinios central, monday morning rail 15 cars and 15 restless riders 3 conductors and 25 sacks of mail City of new orleans - John Denver 3 conductors ska tydligen låta som freaking doktorer, så då vet man vart det utrycket kommer ifrån.
Nån som har hela låten på datorn? (Som vill skicka den till mig..)
öhm.
Redaktionschef
2005-01-18 23:30
Det är synd att dom inte använder sig av flöjten mer i låten, men annars är den skön som alla håkans singlar, men inte riktigt samma nivå som typ "Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg", "En Vän I En Bil" eller "Kom Igen Lena". Men tror stenhårt på albumet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Jag blir trött på alla kopplingar mellan sommar och håkan. Han är ju inte nåt jävla gyllene tider som bara gör sig på sommaren för fan.
jag är glad så det spräter att han sumpat hatt. jag har blivit kaöad racist m.m. flera gånger men det västa var runt den tiden då han började advända snar lika skinhead orignial kläder med tex doc, hatt, hängslen och även i bland trojan patches som inte har något osm hälstm ed hans muisk att göra eller han som person. då var man kallad håkan fan vart man en gick och alla trode man satt hemma och sjöng med till hans piss glada plagiat pop.
storpajsarn Jag kan för all del förstå att det sög, oavsett om man gillar Håkans musik eller inte, och även om Håkan kanske inte är original skin lär han fortfarande spela en del ska-skivor och liknande hemma på kammaren.
nej det gör han antagligen inte efter som han vart inbjuden till att lira på killers men lirad inte reggae utan sina egna tafliga låtar den apan.
så där är det ju för alla subkulturer. förr eller senare kommer någon tycka de har häftig stil och anamma den, de gillar kläderna helt enkelt. deal with it.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
klart jag "deal whit it" men vaför ska jag inte tycka håkan är en mupp för det.
såg att låten också är veckans hitvarning på ztv , skit ful video
Moderator
2005-01-20 12:02
inte alls impad. videon är dålig, han ser faktiskt ut att ha lånat moves från nic och låten svänger inte alls som tidigare singlar.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
jag tycker att herr hellström är kass och att hans sång är dålig och texterna patetitska, kommer ihåg när jag råkade se lite på en konsert på kalas med den där nörden då sprutade han ut skum i publiken och skrek med sin löjliga stämma om och om igen att han älskade publiken fan va tragisk han såg ut jag gick och köpte öl och pissade. men jag tycker att den är skönt pruducerad jag älska björn olsson
Jag är en tviiiiivelaktig figur
legoland: Håkan har ju en dansstil ganska lik Nics emellanåt ja, men det är tvärtom, håkan har dansat sådär innan nic "slog igenom"(haha). Förutom om håkan spanat in nic i smyg hemma i vardagsrummet. tycker låten svänger som fan, me like. videon skiter jag i, hatar ztv och mtv, portalen för folk som inte vet vad de "ska" lyssna på.
strength
och flöjtslingan tillsammans med trummorna kan man associera till ett jäääävligt bra band...
strength