Lista Dylans två bästa låtar..
Tyckte det skulle vara kul om det var någon som man inte kände igen (han har ju gjort en del) =) Själv listar jag: 1. The man in me 2. Hurricane några mer förslag??
tut!
Like a roling stone samt Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again Fast egentligen går det inte att plocka ut bara två.
"Rätten att driva med något är mycket viktigare för ett samhälle än rätten att inte bli förlöjligad, eftersom det första är frihet och det senare förtryck." (Rowan Atkinson)
masters of war & subterranean homesick blues
Hurricane är en av få låtar jag tycker Dylan framför väldigt bra själv.
Look with your own eyes - See with your own mind
kan inte välja bara två. men förutom de klassiska som blowin in the wind osv. så måste jag säga att most of the time och things have changed är favvon just nu.
I´m with stupid--->
one more cup of coffee hurricane
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.
All along the watchtower ?
skriv kort, helst inte alls
just like a woman love minus zero.. två klassiker.
owen-shearer
I want you just like a woman fast jag har ärligt talat inte så bra koll på dylan, men dom låtarna är sjukt bra.
hurricane blowing in the wind
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
hurricane it ain't me babe
http://wifebeaterlove.blogspot.com
nancy sinatras version av "it aint me babe" är trettio ggr bättre:P
owen-shearer
Desolation Row Sen tycker jag just nu väldigt mycket om: Absolutely Sweet Marie... jag vet inte varför.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Like a rolling stone (som nyligen utsågs till världens bästa låt av just Rolling Stone) Knocking on heavens door
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
allt är mer elle mindre skit bra från hans första plator fram till 80-talet. men bäst två platorna är subterranean homesick blues och desire.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
visst har Neil Young gjort en cover på hurricane?
det går inte varje låt är ju bra på olika sätt.. men de bästa enligt mej är: Mr.Tambourine man Hurricane Times they are changin äh alla är bra!
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!
varför bara 2 låtar? för att du inte vet fler själv eller? ;) för övrigt är jag lite förvånad (eller egentligen inte) över att ingen har nämnt varken "Ballad of a thin man" eller "Positively 4th Street".. de två vill jag nämna iallafall.. sen har vi ju fler.. Like a Rolling Stone I Want You A hard rain's a gonna fall The times they are a-changin' All along the watch-tower med flera..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
filbunke Därför att slippa såna som du som dräper upp ett jävla antal....;) Nä men två är ganska lagom för då har man lite lagom att hinna med att lyssna på däremot så har man väl redan hört de flesta men några som har nämnts tidigare har jag inte hört så det är bara smarrigt =)
tut!
Kalla mig mes men jag gillar bättre andras versioner av Dylans låtar, som Hendrix "All along the watchtower", the Bands "I shall be released" och Byrds "My back pages". Dylan som sångare/musiker har jag aldrig riktigt fattat vitsen med. Att han sen är en grym låtskrivare/textförfattare är en annan sak...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag hörde mikael wiehe säga att beatles låtar går egentligen bara att göra på ett sätt, medan dylans kan göras på massa olika sätt och i massa olika genrer. det stämmer säkert med tanke på alla som gjort covers på dylan-låtar.
owen-shearer
Knocking on heavens door framför han riktigt bra själv.
storpajsarn P21 är du galen? det är ju hans första skivor som är bra. jakob mes! sen bidrar jag med två låtar. väldigt bra. borde kollas upp om man inte känner till dom. talkin´ bear mountain picnic massacre blues just like tom thumb´s blues
xo
fantalight nej, neil youngs heter you are like a hurricane tror jag, refrängen går iaf så, o det är inte samma låt
den heter bara like a hurricane kom jag på nu...neil youngs alltså
Hurricane Blind Willie McTell
A mover and a shaker, getting closer to his maker.
blind willie mctell är riktigt bra...satt just o funderade vilken det var som är med på jerichoskivan med the band, o det är ju den:D
Visions of Johanna och Desolation Row, men att valja bara tva latar ar som att tvingas valja tva personer ur sin familj, det gar ju inte!
I want you är den ena. Den andra kan vara All along the watchtower men då måste det vara hendrix version. Men bäst just nu är: Desolation Row Shooting Star Båda i unplugged version....
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
I want you Desolation Row Ballad of a thin man Like a rolling stone Hurricane Positively fourth street oj, blev fler än två.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
sad eyed lady of the lowlands highlands i kontrast till varandra
vibe var det inte precis det jag sa när jag nämde "allt är mer eller mindre skit bra från hans första plator fram till 80-talet "
megamanton desto längre desto bättre :D dylan the man förövrigt så borde han ju komma med en ny skiva snart fan. var ju ett tag sen
1.Lay lady lay 2.What can i do for you
Masters of war A hard rain's a gonna fall All along the watch-tower mfl...
en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum
såg honom i sthlm 03, tyckte det var fett röj!, hoppas absolut han gör en till platta
Lily, Rosemary and the Jack Of Hearts Tangled up in blue helt klart.
you can't scare me, i'm sticking to the union.
hurricane och oh sister
- nu går vi och hänger oss - aa eller så gör vi inte det
Mr Tambourine Man och don't think twice
stuck inside of mobile... ballad of a thin man i want you försök inte ens tvinga mig att välja.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Dom två första som drog igenom skallen var:I want you och hurricane .. Men han har gjort en jävla massa bra. Tambourine man är ju ruggigt hypead men lång ifrån överskattad (en bra låt som är omtyckt helt enkelt).
Pack! Pack! Pack!