I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-12-23 16:21

OI!

Alla som har någon vetskap om punk o mer specifikt OI!punk har någon gång hört talats om Blitz o Cockney rejects..
Men frågan är ju då om det finns någon som vet något om svensk OI!?
Det enda jag har hört om svensk OI! punk var patronur om dom sög verkligen margaret tatcher! lät mer som någon vrickad version på högerextrem goes punk i vetlanda..

Ge lite tips på svenska OI! artister (om det finns några)

fred!

I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2004-12-23 19:06
Ok..varifrån sverige är dom? o från vilket år?

några fler tips?
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2004-12-23 21:34
contemptous är bra!
favoritlåten är nagel i ditt öga.. dom är från sthlm och är ett nutida band.

2004-12-24 10:13
haha skunks united!=P

denna fråga kommer låta konstigt men:
Det finns svenska Oi! band men finns det verkligen svensk Oi!?

MARGARET TATCHER!

2004-12-24 10:31
men det känns liksom meningslöst med svensk Oi! på nå sätt=) verkar inte finnas nån som helst bakgrund till den:P

2004-12-24 11:02
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-24 11:04
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-24 11:04
ok vad vill du få ut me det?
go jul!

2004-12-24 11:09
bästa svenska punken bandet i sverige är dim´s rebellion som tidigare spelade ren Oi men nu gåt över till ett lite mer popigare sund med orgel och blås. det har rötter i sthlm scene och är alla gammla original här i från. det klart vära att lyssan på. eller som closeup skrev om med

-Det här är den bästa svenska punkdebuten sedan några slynglar i Rågsved 1979 sparkade musik-Sverige i arslet med ”We’re Only In It For The Drugs”.-

2004-12-24 11:33
Låter spännande må jag säga!
får nog rå för mej o ladda ned lite...

varifrån sthlm är dom?

2004-12-24 11:54
från överalt inner stan och när förorterna.

2004-12-24 12:05
vilken årgrupp?

2004-12-24 14:32
agent bulldogg
perkele
contemptuous
the sluggers
clockwork crew
dims rebellion

2004-12-24 16:00
clockwork crews svenska låtar är bra! smack, smack, smack, smack, smack, borgarpack!
Lite gammalt klasshat är att föredra framför krystad fosterlandskärlek.

2004-12-24 16:24
totalitaer : Håller med där!

MARGARET THATCHER!

2004-12-24 17:58
Clockwork crew har gjort en jävla massa bra låtar! Deras engelska saker är ju undebart med allt är bra typ
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2004-12-24 18:52
Oi!Oi!Oi!

finns inge bättre än cockney rejects så här på julafton haha
finns det någon sida med alla svenska oi!s med bio o dylikt?

MARGARET TATCHER!

2004-12-24 20:01
skulle väl knappast kalla bombshell rocks för Oi.. om jag nu får vara genre-fascist.. och det är klart jag får det.

2004-12-25 16:44
4skins, last resort, cock sparrer och infa riot m.m. andra super klassiska Oi band borde väl någon nämna samlingar som strength thru Oi och Oi the album

2004-12-25 19:07
Om vi vände på tråden o börjar den så här:

Vilken är din bästa Oi! låt?
Vilken låt är det som du har flest minnen samt kan relatera till?
O vilken grupp enligt er är bäst?

För mig är finns det många bra låtar den bästa enligt mig är blitz-new age, men de jag kan relatera till mest om man säger så är war on the terraces med cockney rejects..

bästa grupper tilldelas CR o Blitz

2004-12-26 05:44
The Business, Angelic Upstarts, Cockney Rejects, 4 Skins...

2004-12-26 09:18
AgentBulldogg F6

du kanske har minnnen till denna låt men agent bulldogs staden vaknar är ju värkligen hur kass som hälst. det är ju för övrigt deras ska låt och det låter mer bolibopa över den.

den är faktist rätt pinsam.

annars är det "big up" för bulldog. men jag föredrar låtar som
Mitt Val, Mitt Liv, Livsstil m.m.

2004-12-26 18:40
Cockney Rejects e P, H (engelskt utal ) feta...
St Pauli FÜR Die Leute!!!

2004-12-27 23:55

2004-12-27 23:56
ojj, läste inte riktigt vad det var för tråd innan jag länkade :)