Megadeth var (fram tom Rust in peace) så mycket thrash man överhuvudtaget kan bli. Tuggande gitarrer, meckiga låtstrukturer, omelodiös sång-vad mer kan man begära av genren. Om bara en skiva ska representera genren skulle jag antagligen välja "Peace sells..." med just Megadeth. Slayer och deras gelikar var för brutala (nästan proto-death), Metallica för varierade och Anthrax antingen för mycket power-metal eller hardcore (beroende vilken skiva man väljer). Mina egna favoriter: 1. Dark Angel-Darkness Descends (alltid bäst, intensiteten är oöverträffad) 2. Slayer-Reign in Blood (Borde finnas i varje människas skivsamling) 3. Kreator- Pleasure to Kill (med gruffsång hade det varit death, sanslöst brutal) 4.Megadeth-Peace sells eller Rust in Peace (sista thrash-skivan som betydde något) 5. Vio-lence-Eternal nightmare (meckig, spretig, totalt psykotisk) 6. Sodom-Persecution Mania eller Agent Orange (låter likadana, simpel Motörhead/röj-thrash) 7. Slayer-Hell Awaits (bästa bandet!!!) 8. Watchtower-Energetic Dissassembly (progg möter thrash!!!) 9.Exodus-Bonded by Blood eller Fabulous Disaster (bandet ALLA influerades av...) 10. Anthrax-Among the Living (nostalgi, min favoritskiva när jag var liten parvel) Sen gjorde Metallica några hyfsade skivor också:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.