I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bästa thrash skivorna??

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-12-17 23:08

bästa thrash skivorna??

vilka tycker ni är dom 5 bästa thrash skivorna som gjorts??

Den bästa är iaf:

Megadeth - Rust in peace

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2004-12-18 03:07
AFASI83 P21

?? det är äkta jävla thrash!
Just born to die

2004-12-18 10:51
Slayer - Reign In Blood (hittar inget ställe på internet som säger att dom inte är thrash)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-18 12:33
death_rulez P18

dom räknas som thrash....
Just born to die

2004-12-18 13:39
fantalight
ok. (har inte så stor koll på thrash)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-18 17:25
Slayer - Reign in blood

helt jävla självklart. Den är Thrashmetalns (kanske t.om metalns) viktigaste skiva.

2004-12-18 20:42
Megadeth var (fram tom Rust in peace) så mycket thrash man överhuvudtaget kan bli. Tuggande gitarrer, meckiga låtstrukturer, omelodiös sång-vad mer kan man begära av genren. Om bara en skiva ska representera genren skulle jag antagligen välja "Peace sells..." med just Megadeth. Slayer och deras gelikar var för brutala (nästan proto-death), Metallica för varierade och Anthrax antingen för mycket power-metal eller hardcore (beroende vilken skiva man väljer). Mina egna favoriter:

1. Dark Angel-Darkness Descends (alltid bäst, intensiteten är oöverträffad)
2. Slayer-Reign in Blood (Borde finnas i varje människas skivsamling)
3. Kreator- Pleasure to Kill (med gruffsång hade det varit death, sanslöst brutal)
4.Megadeth-Peace sells eller Rust in Peace (sista thrash-skivan som betydde något)
5. Vio-lence-Eternal nightmare (meckig, spretig, totalt psykotisk)
6. Sodom-Persecution Mania eller Agent Orange (låter likadana, simpel Motörhead/röj-thrash)
7. Slayer-Hell Awaits (bästa bandet!!!)
8. Watchtower-Energetic Dissassembly (progg möter thrash!!!)
9.Exodus-Bonded by Blood eller Fabulous Disaster (bandet ALLA influerades av...)
10. Anthrax-Among the Living (nostalgi, min favoritskiva när jag var liten parvel)

Sen gjorde Metallica några hyfsade skivor också:)

2004-12-18 20:45
Kunde inte bara nämna fem skivor, för svårt. Sen är väl Bay-area thrash??? "Alla" thrash-band kom ju därifrån... Borde nämna New York bandet Nuclear Assault också-Game over och Handle with Care var grymma. Om nån har några thrash-frågor så lär jag vara mästaren, löjligt insatt i genren som kid:)

2004-12-19 12:12
Pantera räknas som thrash va?

2004-12-21 21:05
FatBastard P16

jag skulle kalla det det iaf.
Just born to die

2004-12-25 03:17
Virre:Har du hört Darkness Descends med Dark Angel? Jag lovar, den spöar Reign in Blood. Inte med mycket men ändå...