I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bästa iinte hårdrocks gitarrist??

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-12-15 10:05

bästa iinte hårdrocks gitarrist??

vilken är eran favoritgitarrist som inte är hårdrock?? Min är nog David Gilmour.

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2004-12-15 11:13
zappa

2004-12-15 11:15
santana diggar jag. steve vai verkar rätt okey av det lilla jag hört och så jimi page verkar rätt okey. dåligt insatt. någon med tips på låtar man bör lyssna på?

2004-12-15 12:48
Zolit F16 - Förra G3-dvd:n är minst lika bra :) Rekommenderar dessutom att du lyssnar igenom hela The Extremist-albumet, som Friends kommer ifrån. Sen måste jag givetvis även rekommendera Time Machine, Crystal Planet, Strange Beautiful Music, Is There Love In Space?, Flying In A Blue Dream och ja... ungefär allt Satriani har släppt :)
Live in San Francisco är en grym dvd/dubbel-cd också :)

Sen vet jag inte riktigt vad vi räknar till "inte hårdrock"...
Satriani / Vai / Page har ju säkerligen gjort stora mängder hårdrock :)
Men visst, mycket annat också, framför allt Satriani.
Look with your own eyes - See with your own mind

2004-12-15 17:48
Petri Walli
Still in the bridge

2004-12-15 23:00
om du gillar blues så kan du ju alltid kolla in stevie ray vaughn.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-12-15 23:01
Ja sen har vi ju alltid Stevie Ray Vaughan.

2004-12-16 08:43
hendrix och mike oldfield.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2004-12-16 16:19
Joe Pass, Pat Martino, John Pisano, Stanley Jordan, Bireli Lagrene... m.m.
If you bake bread with indifference, you bake a bitter bread that feeds but half man's hunger.

2004-12-17 01:32
omar rodriguez, tom morello...

2004-12-18 15:49
Zolit F16 - Ja jag tänker då säkerligen inte argumentera emot dig på den punkten ;)
Sen har man ju alltid personliga favoriter :)

2004-12-18 19:15
Al di meola och eric johnson
I had this bad bitch Uptown, she was like LUNARSTORM!

2004-12-20 22:16
Zolit F17 - Kan omöjligt säga en skiva enbart... faktum är att jag har väldigt många favoriter ^^ Sen finns det ju givetvis favoritlåtar... men när det gäller skivor måste jag bara säga att de två senaste, Strange Beautiful Music och Is There Love In Space? är löjligt bra. Sen om vi hoppar tillbaka till ytterligare 2 skivor har vi Crystal Planet, som är överdrivet ägande också.
Sen kan vi ju alltid hoppa tillbaka lite till så vi kommer till Time Machine och The Extremist.
Sen har vi en väldigt underskattad skiva imo, Joe Satriani, dvs self-titled, några riktigt riktigt sköna låtar.
Sen är det bara att studsa vidare bakåt till de miljonsäljande Flying In A Blue Dream och Surfing With The Alien.
Men sen känns det bara fel att säga något negativt om Not Of This Earth och Dreaming #11... och Engines of Creations... vilket leder mig till slutsatsen att Satriani till dags datum inte har släppt en enda dålig skiva :)

2004-12-21 02:13
min bror knäcker faktiskt..

2004-12-21 08:31
PapaDon - Bara för att starta en diskussion, definiera "överlägset bäst".

2004-12-22 01:14
alternerade barréackord på pat methenys 40-strängade picassogitarr, alla band, samtidigt som man tapar ett 12-tonssolo på en annan hals med armbågen och steppar flageoletter i latinrytm på en lyra..? gärna ha fula kläder också, naken i kalle ankakavaj, guccibrillor och raggsockor. slappa lite bas med penis.

2004-12-23 17:31
Zolit F17
Haha, tack detsamma :) Jag brinner för gitarrimusik, det är inte svårare än så.
Jag kan inte påstå att så många av mina kompisar delar min musiksmak på den punkten heh, det är ju en av många anledningar till att internet är så trevligt!
Jag var mycket riktigt i Köpenhamn på G3-konserten ja!
Tycker personligen att Robert Fripp var en frisk fläkt! Riktigt skönt intro till Vai / Satriani!
Men han spelar ju inte alls samma typ av musik som Satch eller Vai.
Mest imponerad var jag nästan av Billy Sheehan (Vais bassist) som var helt sjukt vild!
Satriani håller alltid en jämn och underbar kvalité. Måste säga att hans version av Always With Me, Always With You var något av det bästa jag någonsin hört! Helt underbart bra, framför allt fram emot slutet!
Grattis på födelsedagen (i förskott?) och GOD JUL!

2004-12-23 17:32
Ska för övrigt ösa över det mesta i Satriani-väg på min Zen Micro imorrn... när jag får den ;)

2005-01-12 16:10
Allt Richie Blackmoore gjort med Blackmores Night.
K-LINE FUCKING ROCKSTAR

2005-01-13 19:24
Josh Homme / guittarist i band som KYUSS, QUEENS OF THE STONEAGE...

Sedan är ju Även David Gilmore KINGEN

men dock så har vi ju flumm kungen J.HENDRIX som har bettyt väldigt mycket.

och om ni känner som jag borde ni ju även kolla in en låt med bandet Sleep som heter DopeSmoker i denna lilla snutt finns det många sköna tunga och graciöst vackra solon och riff.
dock så är låten bara 64 minuter så man kan omöjligtvis lyssna sig less på skiten. men det jag rekomenderar är att ta sig en rejäl hitt från pipan och luta sig tilbaka och njuta i något slaggs trancendent tillstånd.

/PEACE

2005-01-14 14:55
Skip James
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?

2005-01-15 00:15
John Frusciante
Omar Rodriguez-Lopez
Frank Zappa

de enda bra...
"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante