I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lite skinhead musik till whoa folket.

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-12-08 23:00

lite skinhead musik till whoa folket.

satt och sökte, och hittade den här sidan. kan ju vara kul för folk utan någon större koll på vad vi lyssnar på. dock kan jag ej gå i god för all punk på sidan, men reggae/ska klassikerna är heta som få, så sätt på era "dancing shoes" och slå lös.

oioioi.ru

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-09 01:38
Tackar! Bra blandning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-09 17:18
ja det skulle nog det flästa påstå.

2004-12-09 17:23
Ville bara leka tuff och säga att jag hittat den där sidan för lääängesedan, men det var längesedan jag tittade in... har fått upp ögonen för en hel drös artister som jag inte ens hört talas om förut.
Intressepenisen hårdnar!

2004-12-09 17:23
Ryssland verkar vara ett skinhead-tätt land, sett mycket sidor därifårn.
Intressepenisen hårdnar!

2004-12-09 17:40
wasteapa01 P17

troden var frå typ ukirna eller något annat gammalt östland.
har själ ocks hitat den förut flera gånger men alldrig orkat surfa runt på den på grund av språket. men nu kom jag direkt till den här sidan och för mig som redan har allt listan kanskde det inte är så roligt, men whoa folket som brukar ha massa klant diskusar om skinheads kanske behövde en åter stälare.

2004-12-09 18:15
Jag har aft koll på skins och skinkultur, men jag visste inte vad det var för typ av reggae de lyssnade på (förutom SYmarip, dådå). Men jag har lärt mig att Max Romeo var en rejäl jävla Skinhead-ikon. Fett. Oi har jag inte så mycket till övers för.

2004-12-09 18:36
skinhead musik kulturen för mig är ska/reggae utan massa jah hela tiden. sammt skönt tungt sound och väldigt dans vänligt.

skinhead kulturen överlevde på reggae och ska i över 13år innan Oi musiken dök upp så jag förstår inte vaför den ska var så dominerande.

2004-12-09 18:43
Mkt bra musik..
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'

2004-12-09 18:54
Finns det några rasta-skins? Det vore en cool motsägelsde på nåt sätt... =)

2004-12-09 18:55
inte vad jag vet men det finns ju jamaicanska reggae musiker från 60-talet som var skinheads som roy ellis i symarip tex.

2004-12-10 19:43
Går väl inte ihop där med frippan o så.

2004-12-10 21:32
KillerWolf P24

Går väl inte ihop där med frippan o så.

vad menar du?

2004-12-10 22:46
skulle tippa på att han menar "rastaskins" rasta & skin (till frisyren) är svårt att vara samtidigt.....
Åp annak!
Kungsängen

2004-12-11 03:53
jo antagligen men det fanns typ ingen större samling rastas inom reggaemusiken på 60-talet. det kom ju först med rootsmusiken på 70-talet. sen så kan man nog vara rasta och skinhead om man vill för man måste väl inte ha dreads inom alla rastaregler och olika falanger som finns.

2004-12-11 04:20
Sen var jag ju lite ironisk också.

2004-12-11 15:44
KillerWolf P24

i know men det var en fråga som måste benas ut;)

2004-12-11 20:48
Jag kom på att Gentleman är en rakad tysk.. och rasta.

2004-12-11 21:21
haha

2005-01-03 03:35
Jag uppar denna, folk ska veta!

2005-01-03 11:43
Jag har en del skinpolare som lyssnar på Northern soul hur populärt är det i sverige?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2005-01-03 12:29
northern soul is the shit.

2005-01-03 13:53
R0feman P19 : Är ju ganska svårt att få tag på ren northern soul överhuvudtaget i sverige,, men det är ju rätt mycket med motown/funk som är lite av systrar till northern soul.

2005-01-03 14:59
valero inte så svårt att få tag på men dyrt och svårt att säta sig in i.

northern soul klassiker fins ju även ugivna från motown. det handlar bara om mindre hit som var populära i norra england.

bra är det dock.

2005-01-03 15:54
Det coolaste med northern soul är dansandet, man får inte dansa hursomhelst på klubbarna! =)

2005-01-03 18:04
men det är klar man kan dansa.