I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-25 11:27

skate musik

nån som har förslag på skön skate musik i stil med
Randy - X-ray eyes??

om ni inte tycker att detta är skate punk ass musik så ge tips på liknande låtar iaf...

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-11-25 16:51
Eller så lyssnar man på musiken som faktiskt är med i skatefilmerna..?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2004-11-28 23:50
personen som skrev tråden åker uppenbarligen inte skateboard. är det "skatepunk" du är ute efter så säg det istället. i skatefilmer är det ju aldrig sådan musik.det är allt utom sådan musik.det är alltid bra musik i skatefilmer. har aldrig förstått mig på begreppet "skatepunk". är alla band som spelar gullig poppunk och har färgat hår skatepunk? skateboard punk för mig är ju sånt som faktiskt tillhörde skatekulturen back in the days t ex 7 seconds, minor treath, black flag osv...
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2004-11-29 12:46
vet inte vilken X-ray eyes är, är det nåt från nyare skivorna eller?

Bandet som myntade uttrycket skatepunk (eller om det var skatecore) var väl Faction, men Steve Cabalero på bas. Annars höll Bad Religion mycket på med Sidewalk surfer utrycken. men checka 7 Seconds och SNFU.

vill du ha det som kallas skatepunk nuförtiden får du kolla NOFX, Lagwagon, Pulley, Ten Foot Pole, Pennywise..

2004-11-29 15:21
ska du som babbe föreslår checka in Ten Foot Pole så ska du främst rota fram det lite äldre grejerna... typ "Rev"-plattan från 1994(tror jag?).. Sen efter det hände nåt med dom..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2004-11-29 15:21
i övrigt så ja, Descendents, Nofx, Bad Religion, Pennywise, Lagwagon och sånt...

2004-11-30 10:37
Efter REV bytte TFP sångare, som numera är i Pulley. Fat jag tycker Unleashed är bästa plattan

2004-11-30 15:41
babbe: jag tycker inte dom är dåliga efter REV, men jag föredrog gamla sångaren och det skräpigare soundet.. unleashed och framåt låter lite för plastigt tycker jag.

Unleashed är iofs ingen dålig skiva som sagt, men inte i närheten av REV. (som jag förövrigt tappat bort :/)

2004-11-30 15:59
Förutom de som redan nämnts måste jag slå ett slag för Satanic Surfers ..Grymt trevlig lyssning!

2004-11-30 16:07
jo.. typ "head under water", "use a bee" och "puppet".. fram med brädan! :)

2006-10-23 20:09
less than jake, catch 22, blink 182, no use for a name, no fun at all, AFI, Anti-flag, Transplants, millencolin, goldfinger, skumdum, NOFX, angels and airwaves, plain white ts, pulley, hedley, the used, alkaline trio, bayside.. mmm

finns ju hur mkt som helst!1
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.