I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rage Against the Machine - Evil Empire, Battle LA

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-11-09 15:36

Rage Against the Machine - Evil Empire, Battle LA

Hur står det till på den fronten. Antar att de allra flesta har hört självbetitlade skivan RATM, men hur många har gett de två senare albumen en ärlig chans? Medan ingen av dem är lika hundraprocentiga som första plattan (rätt svårt) innehåller dom guldkorn som når upp till den nivån och ibland högre.

Från Evil Empire rekommenderar jag Vietnow, eller för dem som gillar rap Without a Face.

På Battle of LA är Calm like a Bomb och Mic Check helt otroliga.

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-11-09 15:52
båda skivorna e grymmt bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-11-09 16:18
Japp båda är grymt bra. Renegade(s?) är bra också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2004-11-09 16:23
Tycker att Evil Empire är lite svagare faktiskt, lite mycket punk och slammer för min smak. På BOLA går dom tillbaka till mer funkiga basgångar och mer hiphop. Tycker nästan att BOLA är deras starkaste skiva även om den är lite ojämn på sina ställen, men när det är hårt är det riktigt hårt och när det är bra är det riktigt jävla bra.

Renegades är väl en ganska schysst skiva om man är ett fan, men jag ser texterna som väldigt viktiga hos RATM och när det inte är skrivet av Zack de La Rocha så är det inte lika bra. Men visst fan svänger det, I'm Housing och How I Could Just Kill A Man är magnifika.

2004-11-09 18:29
Jag tycker att Evil Empire är deras bästa platta.

2004-11-09 18:35
Jag gillar också Evil Empire bäst, den är så oförfalskat rå och arg.

2004-11-09 21:52
Har alla deras studioplattor och den självbetitlade är verkligen bäst, sen blir varje skiva sämre och sämre även om alla är jäääävligt bra. Renegades hiphop-covers är helt otroligt grymma, men punkcoversen känns hel onödiga

2004-11-09 23:11
rent instrumentalt sett så är s/t utan tvekan den bästa, kvaliteten sänks sen ett LITET snäpp för varje efterkommande skiva. dock så tycker jag nog att zacks textförfattande verkar ha mognat mer och mer för varje skiva (exkl. sista), i en positiv riktning dvs.
moments of silence for firefighters were interrupted by cellphones.

2004-11-10 17:22
Är det någon som vet vad sångaren håller på med nuförtiden? De andra i bandet är ju nu med i Audioslave som tydligen har skrivit på ett avtal med sitt skivbolag att de inte får uttrycka sina åsikter i sina låtar, vilket är typ tvärtemot vad de stod för innan som RATM....... illa illa

2004-11-11 17:18
Rage Against The Machine (self titled) skivan e kanske min favorit skiva genom tiderna som finns i mina samling. men dom flesta håller nog med om att det är deras bästa skiva, så nog snack om den.

Evil Empire har absolut, som sagt, otroliga spår även den. men jag tycker ändå inte att den håller samma jämna klass som Battle of LA. sen så kanske det sticker ut fler låtar ur Evil Empire än Battle of LA, men i helhet tycker jag den sistnämnda är bättre.

som KRIGARE väntar jag också efter Zach's album. och har väntat ganska länge. någon som läst något officielt nyligen? förövrigt så kan ni ju tanka Center of the Storm och CIA (med KRS-One och Last Emperor) för att få lite försmak.

ge mig mer RATM. sluta bråka å återförenas. tack.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-11-11 21:39
meandyoursister
nej det e den ju inte, den e från 2003. har för mig den låg på djshadow.com som svar när usa började bomba.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Groupie

2004-11-12 12:14
Han har ju släppt en ny låt nu, We Want It All. Den var ganska schysst.