I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-11-04 17:05

Swing ?

Hallå.

kan någon hjälpa mig lite med orkestrar (eller grupper?) som spelade swing musik back in the days?

"maffia-musik" eller vad man kan kalla det....

bra skit är skit bra...

2004-11-04 17:09
swing är inte maffiamusik...=) frankie kan du ju alltid ladda ner.. tex sunny side of the street

vill du ha maffia så ladda ner gudfadernalbumet rätt o slätt... d e sjukt bra skivor plus att d e maffia!
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2004-11-04 17:16
Jurassic 5 har gjort en skit grym swing-låt
Sista eller näst sista spåret på Quality Control
Finns någon låt på Dj Format - Music for the mature b-boy med vill jag minnas
Wherever there is a fight against the blood and hatred in the air, look for me man I'll be there!

2004-11-04 18:12
Är det swing du vill ha är det swing du skall få!

Börja med "The king of Swing" Benny Goodman. Där svänger det vill jag lova. Glenn Miller bör du också kolla in, inte minst "In the Mood". Sedan såklart när dett gäller _all_ storbandsmusik Duke Ellington. Kan aldrig vara fel helt enkelt.

Sedan fanns det ju hundra orkestrar och några till under den där epoken då precis alla skulle spela swing.

Men är du redo för något "hårdare" swing är ju Count Basie ett måste, likaså Woody Herman med hans "Third Hird" med låten "Four Brothers" (med Stan Getz, Lee Konitz, Zoot Sims och Al Cohn i saxsektionen) som ett lysnade stycke storband när det är som bäst.

Fast om det är "Maffiamusik" vet jag inte, men swing är det.
Tullar är som kryptonit! /Stålmannen
h

2005-03-10 12:46
www.heptown.com

swing club i lund
säljer lite swing prylar ¨på hemsidan även

2005-03-10 12:51
finns även swing kurser för den som är intresserad att lära sig dansa swing.

www.heptown.com

2005-03-11 01:52
Django Reinhardt!

Fransk zigenare.. mycket bra swing guitar. Äkta maffia musik . En av hans låtar är med i spelet maffia också.

Jag spelade i ett hiphop band förut då vi spelade swing musik med klarinett solon och grejer.. Django låtar med rap till.

2005-03-11 23:32
det finns ju så grymt mkt olika stilar....

NEOswing/boogieswing/ finns det ju massor av som t.ex. Atomic Fireballs...Big Bad Voodoo Daddy...Cherry Poppin´Daddies etc etc etc...

kirra Swingkids Soundtracket där har du grymt sköna swing låtar så som Sing, Sing, Sing etc..
tut!

2005-03-12 13:23
mantis P19

Men Reinhardt var väl ändå Belgare?

I övrigt lät det där bandet du spelade synnerligen intressant.
Tullar är som kryptonit! /Stålmannen
h

2005-03-13 15:59
Samplingen i Outsidaz' "Don't look now".. e d swing? vilka isf? inte så insatt, därför jag frågar.