Nirvana - With the Lights Out tracklist
Track list for “With the Lights Out”, according to Geffen Records: Disc One: Heartbreaker (live, 1987) Anorexorcist (radio performance, 1987) White Lace and Strange (radio performance, 1987) Help Me I'm Hungry (radio performance, 1987) Mrs. Butterworth (rehearsal, 1988) If You Must (demo, 1988) Pen Cap Chew (demo, 1988) Downer (live, 1988) Floyd the Barber (live, 1988) Raunchola/ Moby Dick (live, 1988) Beans (home demo) Don't Want It All (home demo) Clean Up Before She Comes (home demo) Polly (home demo) About a Girl (home demo) Blandest (demo, 1988) Dive (demo, 1988) They Hung Him on a Cross (demo, 1989) Grey Goose (demo, 1989) Ain't It a Shame (demo, 1989) Token Eastern Song (demo, 1989) Even In His Youth (demo, 1989) Polly (demo, 1989) Disc Two: Opinion (solo acoustic, 1990) Lithium (solo acoustic, 1990) Been a Son (solo acoustic, 1990) Sliver (home demo, 1989) Where Did You Sleep Last Night (home demo, 1989) Pay To Play (demo, 1990) Here She Comes Now (demo, 1990) Drain You (demo, 1990) Aneurysm (demo, 1990) Smells Like Teen Spirit (demo, 1991) Breed (rough mix, 1991) Verse Chorus Verse (outtake, 1991) Old Age (outtake, 1991) Endless, Nameless (radio session, 1991) Dumb (radio session, 1991) D-7 (radio session, 1990) Oh, the Guilt (B-Side, 1992 Curmudgeon (B-Side, 1992 Return of the Rat (B-Side, 1992 Smells Like Teen Spirit (Butch Vig mix, 1991) Disc 3: Rape Me (solo acoustic, 1992) Rape Me (demo, 1992) Scentless Apprentice (demo, 1992) Heart Shaped Box (demo, 1993) I Hate Myself and Want To Die (compilation track, 1993) Milk It (demo, 1993) Moist Vagina (demo, 1993) Gallons of Rubbing Alcohol Flow Through the Strip (B-Side, 1993) The Other Improv (demo, 1993) Serve the Servants (solo acoustic, 1993) Very Ape (solo acoustic, 1993) Pennyroyal Tea (solo acoustic, 1993) Marigold (B-Side, 1993) Sappy (a.k.a. Verse Chorus Verse) (previously unreleased, 1993) Jesus Doesn't Want Me for a Sunbeam (demo, 1994) Do Re Mi (solo acoustic, 1994) You Know You're Right (solo acoustic, 1994) All Apologies (solo acoustic) Disc 4 (DVD) Love Buzz Scoff About a Girl Big Long Now Immigrant Song Spank Thru Hairspray Queen School Mr. Moustache Big Cheese In Bloom Sappy School Love Buzz Pennyroyal Tea Smells Like Teen Spirit Territorial Pissings Jesus Doesn't Want Me for a Sunbeam Talk to Me Seasons in the Sun
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
nope, 81 varav 68 unreleased inspelningar (inte unreleased låtar då asså).
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
22 november släpps den. då ska jag köpa den. ett måste när man har 26 skivor/bootlegs/singlar med nirvana :)
ska fan skaffa den..
Still in the bridge
word1-PS du ser väl att det e 3 cd + 1 dvd?
har inte hört några av dom förutom do re mi.
som jag har väntat
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?
Nikanor jävligt bra bok!
Är det Dale Crover (Melvins) som spelar på de tidiga låtarna? Är ingen Nirvana-expert men vet att han spelade på första (?) demon och två låtar på "Bleach". Grymmare trummis får man leta efter. Verkar intressant, älskar old-school grunge/Noise-rock...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det mesta av dom äldre låtarna har nog Chad Channing på trummor. Men Dale är nog med på ett hörn på vissa av låtarna också.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?
Det här har inget med övriga tråden att göra. Men om ni som är intresserade av Nirvanas tidiga historia skulle kunna titta på den här listan som jag sammanställt och påpeka eventuella felaktigheter så vore jag tacksam. Grupper som Kurt Cobain varit medlem i: 1985 The Sellouts: Kurt Cobain -Trummor Chris Novoselic -gitarr/sång Steve Newman -Bas (förlorade senare fingrarna i en motorsågsolycka) Fecal Matter: Kurt Cobain -Gitarr/sång Dale Crover -Bas Greg Hokanson -Trummor Matt Dillard -Trummor 1986 Brown Towel (03/86): Kurt Cobain -Diktläsning Buzz Osbourne -Bas Dale Crover -Trummor Ted Ed Fred: Kurt Cobain -Gitarr/sång Chris Novoselic -Bas Aaron Burckhard -Trummor Dale Crover -Trummor Stiff Woodies: Chris Novoselic -Gitarr/sång/bas Kurt Cobain .Trummor Skid Row (12/86): Aaron Burckhard -Trummor Kurt Cobain -Gitarr/sång Chris Novoselic -Bas Bob McFadden -Trummor 1987 Brown Cow Throat Oyster, Bliss, Windowpane, Pen Cap chew mm, men är egentligen samma uppsättning som det som är Nirvana): Aaron Burckhard -Trummor Kurt Cobain -Gitarr/sång Chris Novoselic -Bas 1988 Nirvana (6/88-4/94). Medlemar i Nirvana och deras ungefärliga tid i bandet: 1. Kurt Cobain-Gitarr/sång 1988-94 2. Chris Novoselic (bytte på mitten av 90-talet namn till Krist) -Bas 1988-94 3. Aaron Burckhard -trummor 1988-88 4. Dave Foster -Trummor 1988-88 5. Chad Channing -Trummor 1988-90 6. Jason Everman -Gitarr 1989-89 7. Dan Peters -Trummor 1990-90 8. David Grohl -Trummor 1990-94 9. John Duncan -Gitarr 1993 (en show) 10. Pat Smear -Gitarr 1993-94 11. Dale Crover -trummor -1988-89
5. Chad Channing -Trummor 1988-90 chad spelade aldrig in något till debuten Bleach. han betalade bara studio kostnaderna på $606.17 och fick därför credits. antar att kurt spelade trummorna själv, eftersom han under en tid spelat trummor.
Rhetoric P19 Du har blandat ihop Chad med Jason Everman. Jason var gitarrist och har bara spelat in en studiolåt med Nirvana (har glömt vilken) och var med på en del shower efter Bleachsläppet.
Och Chad spelade trummor på Bleach förutom ett par spår som spelades av Dale.
pubertal haha, ja. givetvis. så blir det när man e trött. vet fan inte vad jag tänkte på.
Nice. Faktiskt ett par låtar som jag inte har :) Värt att köpa alltså!
I'm back!
Cd1 och DVD:n verkar intressant, alternativa mixar och akustiska versioner av söndertjatade låtar verkar trist... Synd att det inte släpps separat...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag lyssnar på den just nu. Fick den i fördelsedagspresent. Jag har lyssnat nån timme nu, är framme vid slutet av skiva 2. Hittills måste jag säga att det är jävligt bra. Visst, man kan köpa bootlegs eller ladda ner. Men att få allt samlat på detta sätt (i den snyggaste boxen jag sett), och med så enkel överblick över materialet (allt är sorterat efter inspelningsår) är oslagbart. Hittills har höjdpunkterna varit "Help me I´m hungry", Blandest, Grey goose, Token Eastern song, Opinion (grym version), verse chorus verse, endless nameless. Och då återstår dic 3 och dvd:n att lyssna och titta på. Men som sagt var. Detta är för fans. Men inte för hardcorefans som vissa försöker påskina. Jag tycker att ljudkvaliteten är genomgående bra. Riktigt bra faktiskt (många verkar tycka att det låter skit, men jag har svårt att höra det).
David Geffen company
Nu har jag lyssnat vidare på cd 3 och sett dvd:n. Jag måste säga att dvd:n inte är nått vidare. Dålig ljudkvalitet och ganska tråkiga klipp. Mycket bättre klipp finns att ladda ner och det känns konstigt att inte andra klipp valts till DVD:n. Nåväl. Ett och annat guldkorn finns på DVD: Sappy är en bra låt. Dessutom är det roligt att det är filmat från den enda konserten där Dan Peters spelade trummor, dessutom har den konserten av vissa fans kallats den bästa Nirvana konserten någonsin. Sedan är den gamla videoversionen av In Bloom med och den är ju kul. Repningarna från 88 låter roligare än vad dom verkligen är. Avslutningen med Seasons in the sun är dock fantastiskt kul och visar Kurts svarta humor. Den låten är en sån jävla bra satir över all hype och kändisskap och texten får en ny, rolig innebörd. Cd 3 är den jag lyssnat på allra mest. På den skivan finns en version av Rape me med Frances Bean gråtandes i bakgrunden. Där finns en grym version av Scentless Aprentice som är över 9 minuter lång. Det är egentligen inte en riktig demo av låten, inte något i närheten av hur låten senare kom att låta. Det enda som verkade vara bestämt innan dom började spela in var hur trummor och bas skulle låta, allt Kurt gör är att jamma och improvisera fram texten. På slutet börjar melodin få sin form. Do re mi är seriöst en av dom bästa Nirvanalåtarna jag hört. Jag trodde att det skulle vara nån dålig liveinspelning av någon korkad skalövning. Där hade jag helt fel. Do re mi är en låt som låter som det som Nirvana skulle kunna ha blivit. Den låten har någon slags släktskap med About a girl nästan. Det är en väldigt stark poplåt. Lite Beatles över den, och Kurt sa också i en av sina sista intervjuer att han skulle vilja gå mer åt pop och REM-hållet. Jag minns att jag läste den artikeln strax innan Kurt dog och det var med skräck jag läste det. Nu när jag har hört Do re mi förstår jag bättre vad Kurt menade. Det hade blivit en magnifik popskiva. Nästsista låten på CD:n är You now your right (akustisk demo). Den låten ger mig tårar i ögonen. Jag lovar er, man kan höra i hur han sjunger att han snart kommer dö. Man hör det i rösten. Hans röst spricker. Den är svag. Mitt självklara betyg till boxen är fem stjärnor av fem. Men om jag hade varit en ljudbög med den nyaste stereon och Toto-skivor i CD-växlaren så hade jag gett skivan minus. Det gäller bara för er att ta reda på vem ni är.