I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

värde på lp skivor?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-10-05 16:16

värde på lp skivor?

någon som vet vart man ska kolla på värde på lp skivor om man ska sälja dom??.. har 3st gammla lp skivor som en polare vill köpa av mig

bob marley & the wailers - legend best of
misfits - die die my darling
misfits - earth ad

det är väll mest misfits skivorna jag tänkt sälja.. vad är rimligt pris för dom tror ni?

Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2004-10-05 16:21
beror väl mycket på vilken press det är på dom också... om det är originalpress ska du ta mer för dom, men annars ptja... 100-200 skulle det kanske gå på skivbörsarna.
you reek!

2004-10-05 16:22
styck alltså, misfits.
you reek!

2004-10-05 18:48
det beror ju helt på om det är första press eller inte angående misfits skivorna. om det är det kan du nog kräva en hel del för dom...

2004-10-05 19:12
sprängd P16 jo det är det... tor eartad är deras andra skiva båda är från 80 talet när danzig fortfarande var kvar

2004-10-05 20:11
bob marley & the wailers - legend best of

Kan du få riktigt mycket för om det är bra press.
Keep crushin'!

2004-10-05 20:40
Misfits-skivorna har getts ut och återutgetts hundratals-ggr. För att kolla vilka ex du har så kolla in discography-sektionen på www.misfitscentral.com . Är det originalpressar du har kan det bli STORA pengar. Har dock svårt att tro det. Bob Marleys Legend lär du inte kunna få mer än en 50-lapp för (som mest) eftersom den har sålt i otroligt stora upplagor och inte är särskilt gammal...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-05 20:42
Hjälte: Att bägge skivorna spelades in på 80-talet när Danzig var med betyder inte att det är original...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-05 21:06
Jag har en LP som jag blivit erbjuden 600 för.......
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2004-10-05 22:15
Jakob har kollat lite nu... på earth ad skivan stämmer det här in som stog på sidan

vet inte riktigt tycker båda stämmer på den,,,

2nd: Caroline; Plan 9: PL9/02 (1986)
Black vinyl copies with dark purple front cover background and thin vinyl. These copies appear to be translucent, charcoal brown when held to the light, and have PL-902-A (or PL-902-B for side B) MASTERDISK EDP MZ matrix etchings. Back cover includes Plan 9 logo (but not address) and Caroline logo and address.
3rd: Caroline: 1704-61902-1; Plan 9: PL9/02 (1988)
Black vinyl copies identical to 2nd pressing with bar code printed on sleeve. Later copies have white outlines around the "EARTH A.D." and "WOLFS BLOOD" lettering on the front and back cover. Some copies lack the artwork on the center labels and have regular text instead.

men det är en sak som felas på 2nd.. står det att det ska stå MASTERDISK EDP MZ på själva skivan typ inristat men på den jag har ser det ut som att det står MASTERDISK EDP M2.... fast ett z kanske kan misstolkas som en 2????

die die my darling skivan tror jag var från nyaste om man kollade på färgen på min så det var inte lika skoj att titta på :-P

2004-10-06 08:27
ok??
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die