I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Oi & Ska (skolarbete)

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-09-30 18:53

Hjälp! Oi & Ska (skolarbete)

Hej gott folk.
Det är såhär att jag och två klasskompisar gör ett arbete om Skinheads som vi ska redovisa imorgon (kass framförhållning alltså:))
Då vill vi kunna spela nåt riktigt typiskt oi eller ska och eftersom vi är helt disorienterade i ämnet så behöver jag lite hjälp.
Det finns redan en tråd om Oi/ska här i övrig musik men problemet är nu att jag har 100 bra tips men det är lite svårt att få tag på. Nån snäll människa som vill skicka över msn kanske? :)
Vore jättesnällt!

2004-09-30 18:55
4 - Läxhjälp
Läxhjälp är inte tillåtet. Har du fått en uppgift i skolan är det meningen att du ska göra den, inte folk på Whoa. Det är för ditt eget bästa. Det är tillåtet att fråga om förslag till arbeten, men när det gäller trådar där andra ska skicka hela arbeten eller leta upp allt till ditt arbete så är det inte tillåtet. Har du problem med ett arbete så gå till ett lokalt bibliotek eller skolans bibliotek, kolla i uppslagsverk, stanna kvar i skolan efter skoltid och plugga då det säkert finns folk som kan hjälpa dig där, eller sök på internet (se även #5 för hjälp med hur man söker information på internet). Information finns för den som inte är lat. "Klockan är 00:25, och jag ska lämna in arbetet imorgon, hjälp mig!" - tråkigt för dig kompis, du skulle varit ute i god tid istället för att slösa bort tiden du haft på dig. Detsamma gäller bokrecensioner, LÄS boken.
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2004-09-30 18:56
haha, jag ÄR så jävla elak!
Det är inget fel i att ha roligt så länge man bara skadar andra!

2004-09-30 19:43
Jamen, jag vill inte ha läxhjälp, vill bara ha en liten låt. Det är ju inte direkt läxhjälp, eller hur? :)
Själva arbetet är klart och jag vet vad jag ska säga och allt sånt,..

2004-09-30 19:44
Amen han vill ju ha musiktips, hur ska han ta reda på det utan hjälp av andra?

ja känenr til Combat 84 och Agent Bulldogg bara =/ sry, men pröva dem iaf
<¤¤()¤¤>

2004-09-30 21:10
fråga på ett vettigt ställe som www.brakmakargatan.com i stället för på ett hiphop community.

oi! ska trådarna här brukar inte hålla speciellt hög klass.
sen brukar fålk ha en jävligt konstig syn på skinheads också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-01 11:08
okej, nånting typiskt då.

ska: skatalites eller the specials

oi: combat 84 eller 4-skins
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2004-10-01 11:47
PunKK P17

U Nasty boy ;)
Status: OFFLINE

2004-10-03 11:31
lira nått med Sham 69... typ
Better active today than radioactive tomorrow

2004-10-06 08:35
toots and the Maytals e väl reggae?????
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2004-10-06 10:04
fantalight P14

ska, rocksteday, reggae m.m.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-06 10:05
sen ska väl kommas i håg att skinheads lyssnade på lika mycket rocksteady och reggae som ska.

2004-10-06 17:41
ja, men nu frågade han/hon om ska och oi!
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2004-10-06 23:41
Cock sparrer, Judge dread =) GG allin :P

Oi!, ska, Oi!
Walking the street of dreams

2004-10-07 10:45
world1-PS

nej, rancid räknas faktiskt inte.

2004-10-07 12:37
hon har redan fåt massa musik av mig till sitt arbete så tråden är död.

2004-10-07 12:38
ja det är jävligt fel.

2004-10-07 12:40
vilket release datum har den skivan igentligen?

och vilken ska våg menar du då? inte fan menar du den första eller den andra möjligt viss den tredje amerikanska vågen men den srtade band som potato5 och toasters och inte rancid. det red mer på andras framgångar.

Oi har det alldrig haft något att göra med.

2004-10-07 12:41
desutom är rancid värken ett ska eller Oi band.

2004-10-07 12:44
ursäkta min staving.

2004-10-07 13:03
Dock är den Rancid-skivan jävligt bra!
Åp annak!
Kungsängen

2004-10-07 13:04
ja men det är en helt annan sak än att det skulle vara Oi ska pionjärer.

2004-10-07 13:27
nej det är inte så.

2004-10-07 13:36
tack...

2004-10-07 13:37
som sakt tråden är åndå död. det finns redan en anna Oi/ska tråd med massa tipps.

2004-10-07 13:50
Storpajsarn: den tråden är dock nersmutsad med massa politik odyl...det vet både du & jag!

Men ok, tråden är död!
Åp annak!
Kungsängen

2004-10-07 14:17
japp båda trådarna är död. Oi is dead!