I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Groupie

2004-09-28 03:03

Manu Chao

Någon som vet om han har något nytt på gång?

Stod några nyheter på hans hemsida, men mina kunskaper i franska är väldigt bristfälliga. Någon med skillsen får gärna översätta. Finns på www.manuchao.net!

2004-09-28 18:31
jag hörde nått om att han skulle lägga ner musiken å ägna sig åt politik bara.....men de kan vara ett ryckte å ja kan ha heeeeeeeeeeelt fel....
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees

2004-09-29 11:28
krig, jag har hört det också... det sas att den spelning han gjorde på Roskilde ('02) var det sista han skulle göra, huruvida det är sant eller inte vet jag inte, men det verkar inte bättre, tyvärr...
FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser
- Tack "kompis" :)
Groupie

2004-09-29 12:15
Jo dessa rykten har jag också hört, men man vet aldrig.

Ingen med franska-skills som kan berätta om vad som står på sidan?

Groupie

2004-09-29 12:21
ordell P23 För övrigt har jag för mig att hultsfred försökte boka manu chao men att han skulle på nån demonstration istället. sen har han haft lite småspelningar i spanien till och från, jag tror inte han har slutat spela men jag tror han prioriterar politiken.

2004-09-29 17:42
nej nej nej

"Nytt album med Manu Chao, "Sibérie m'était contéee" första versionen är på 6 låtar, komplett album med 23 spår släpps 1:e november.
Han har slitit sig från EMI/Virgin och kör helt independent.
Man kan förhandsbeställa skivan på www.fnac.com
Den finns endast att köpa i kiosker i Frankrike och via franska bokaffärer så gillar man lite chill fransk musik (alla låtar på franska) så finns de till nedladdning på : http://xoubi.free.fr/

Ny Live spelning från förra årets turne Jai-Alai Katumbi Express är tydligen också att vänta innan årets slut. "

2004-09-29 18:36
Han o en snubbe vid namn Wozniak släpper en bok vid namn "Siberie m'était contée" med denna medföljer en gratis cd med 16 spår (exklusiva manu chaospår alltså). Boken kommer att säljas i kiosker, på fnac och virgin megastore. Släpps 1 nov.
"...il n'y a personne qui peut m'arrêter, quand je me jete sur la langue francaise sans regarder..."
Groupie

2004-09-30 00:13
bashing F16,Drgonzo P22

tack för översättningen!

2004-09-30 10:27
låter ju fett
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees