I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

nya Winnerbäcks nya

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-09-21 20:32

nya Winnerbäcks nya

är det nån som hört?? jag längtar längtar längar, det blir en perfeckt höst skiva att ligga hemma ensam till och dricka te och röka sig till en anan dimension.
Fy fan va fint, söndermarken var så jävla grymm jag tror att den här är bättre för han blir ju bara skickligare och tightare med åren fy fan vad jag myser.

den tjugonionde smäller det

Jag är en tviiiiivelaktig figur

2004-09-21 20:47
ska bli kul att se. har lyssnat på winnerbäck ett bra tag, och även om det är lite trist med all kommersiell uppmärksamhet som kommit de senaste åren, är han fortfarande en grym artist.
dessutom gör han sig bäst när det är avskalad och akustisk, så det ska bli spännande att höra skivan.

någon som hört singeln än?
owen-shearer

2004-09-21 21:25
winnerbäck är inget utan sitt långa,röda,stripiga hår. det var ju därför han var bra.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2004-09-22 00:22
ja precis, musiken hänger på håret!! det vet vi väl alla?

nä seriöst, ååh winnerbäck <3 vill ha den nya men jag lär inte ha pengar på eeeevigheter.. hmpf..
baeng

2004-09-22 11:18
Skivan är beställd och dimper ner i samma sekund som den släpps, jag ska även se honom på Göta Lejon. Kommer bli kul att se hur han är utan Hovet.

Förövrigt ser vi alla fram emot skivan och den nya singeln elegi är väldigt fin..
big ups. och sånt.

2004-09-22 14:03
Ingen som förbeställde hans nya alubm via www.winnerback.net ?

Då fick man ju samtidigt en fan present med, vad det är vet jag inte, men det går rykten om att det kan vara en signerad winnerbäck t-shirt, vilket inte vore helt fel.
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!

2004-09-29 10:07
hopphoppidag!
big ups. och sånt.

2004-09-29 10:30
jaa!
big ups. och sånt.

2004-09-29 15:20
jag har fortfarande inte fått min post.
kooom nuuu!
big ups. och sånt.

2004-09-29 17:22
HUR ÄR DEN?
owen-shearer

2004-09-29 17:59
det är 10 låtar och dom5 första är bra och dom 5 sista är överjävligt bra helt jävla otroligt
Admin

2004-09-29 18:01
Den är underbar som alla hans plattor.
Hans sång är lite mörkare på den här skivan, lite mer "Lundell", så som han sjöng på Timglas, men det passar bra med den lite släpiga rösten till just den här musiken så.
Texterna är också bra, men jag har bara lyssnat tre gånger hitills, så jag kan ju inte ge någon större rescension.

Men han har lysckats göra en till, en riktig höstskiva!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2004-09-29 18:12
har lyssnat på dom 5 första igen och dom är nu lika bra som dom sista
Konsertbesökare

2004-09-29 22:18
"vatten under broarna". hmm. vet inte vad jag ska säga. en äkta höstskiva som många skrivit. winnerbäck är och kommer alltid vara min favoritartist.
"mareld" som även var med på dvd-n är ju framförd i en ny version på skivan. den på dvd-n var långt bättre tycker jag. gitarrtonerna på skivversionen får inte riktigt ta den plats som dom borde fått.

favoriterna på skivan hittills: stackars, dom sista drömmarna del II, elegi. dom sista drömmarna del II är nog den absoluta favoriten. känner igen mig själv i en av beskrivningarna alltför mycket :(

ännu en riktigt bra skiva av winnerbäck. mycke kärlek för det svartvita omslaget. passande färgschema till känslan som skivan har. texterna känns än mer direkta än tidigare på sina ställen. inte lika luddiga som förut. känns konkret. och det är positivt.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2004-09-30 01:30
gillar Hjärter Dams sista sång, skapt.

hela skivan är rätt old-school Winnerbäck.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2004-09-30 16:03
men ärligt skärp er...bygg en tidsmaskin o åk tillbaka till 2002 och skaffa en lunarstorm.com eller något...en riktig mes är han ju den där. såg hans live dvd nångång detta året...ärligt det var ju en komedi...trummisen han hade med sig är ju seriemördare for shure altzå.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2004-09-30 16:46
Dom tomma stegen är min favorit.
Ja Umeå är en skit stad som tur är kommer jag inte därifrån

2004-10-02 15:27
riktigt bra skiva, speciellt elegi, dom tomma stegen och hjärter dams sista sång

2004-10-15 15:15
jag är besviken. två låtar, elegi och hjärter dams sista sång, är riktigt bra. resten är.. tråkigt
owen-shearer

2004-10-15 19:47
Labolina F27:

han kanske inte blir sämre som artist, men det är tragiskt när man ser 12-åringar på lunarstorm som aldrig hört något annat än vad som spelas på radion säger att winnerbäck är deras idol osv.
owen-shearer
Admin

2004-11-24 11:24
Jag tycker att "Det är visst nån som är tillbaka" är så skön i gitarrspelet, hur Ola satte det där, det kommer jag aldrig att fatta, det var visst på första tagningen också.
Admin

2004-11-24 12:10
__Virre__ , Fan, många säger det, jag fattar inte, den är ju störtskön, kanske inte den bästa på skivan, men lugnt störtskön :)
Hangaround

2004-11-24 13:57
Plåtade han och hans skägg i Sundsvall.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2004-11-24 16:13
Jag va på konserthuset i gävle igår och såg Winnerbäck live igår kväll!!! fy fan va bra det va!!! när han spelade hugger i sten så va rysningarna så starka att jag nästan huttrade och att det bara va han och sina gittarer och att responsen ifrån publiken var helt sjuk gjorde det till en av dom bästa live framträdanden jag nånsin sett.
Alla som inte sett han måste göra det nu