I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

letar efter en låt..

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-09-18 23:58

letar efter en låt..

fan va störande, nu ska ja försöka förklara en låt ja letar efter, men de e juh hur svårt som helst att förklara via text. men here it goes

de e en lite snabbare hiphop aktig låt, eller kanske inte riktigt hiphop, kanske mer som renegades of funk? och en textbit har fastnat i skallen på mig, men vet inte riktigt om min skalle själv har hittat på orden (för att ja inte hört va dom säger) eller om den går såhär:

"once again for my renegade master" den upprepas massa o så där, mer betoning på d där RENEGADE MASTER, tror d e d som stämmer i min textbit :)

skulle va super om nån nu fattar vilken låt d e ja letar efter o kan säga den, som sagt så e d inte alls säkert att textbiten ja skrev stämmer 100%! bör vara ngt liknande ;)

2004-09-19 00:30
come on people.. någon måste väl fatta va ja frågar efter, eller ere så otydligt :)
Groupie

2004-09-19 02:41
e ju inte så många vkna nu..uppa tråden imorrn så kanske nån vet

2004-09-19 04:43
e det inte en låt med fat boy slim?'
skulle tro det...

2004-09-19 12:27
Låter som en (vad jag tror är) remix av Fatboy Slim på en låt som heter Renegade Master. Men jag kan ha fel.
May the funk be with you

2004-09-19 12:47
bing: okej, kan du den exakta låttiteln eller ere menar du att den heter typ fatboy slim - renegade master

2004-09-19 12:51
Jag vet exakt vilken låt du menar, men jag vet fan inte vad den heter ska se om jag hittar den

2004-09-19 12:53
Wildchild - renegade master heter låten, den var ett tag sen man hörde laddar ner skiten nu

2004-09-19 12:56
Och jag tror precis som bing att det är en fatboyslim-remix du letar efter.
Men Wildchild - Renegade master heter den iaf

2004-09-19 21:12
jo jag har den nu :D fett skön, tackar och bockar folket!

2004-09-20 21:31
vad kallar sån här sorts musik? tippsa gärna om mer liknande låtar, typ som denna ja frågat efter och typ "rage against the machine - renegades of funk"

2004-09-21 20:57
upp.....

2004-09-22 15:48
jaaa du...det finns ganska mkt.

börja du med "on the floor at the boutique" (mixskiva) av fatboy slim. kom tillbaka när du är klar med den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-22 15:49
f'låt, musiken kallas kort och gott "big beat" (om det var fatboymixen du tänkte på)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-24 10:02
rudebwoy: okaj, enklare om du tipsar på exakta låtar, men tack ändå :)

2004-09-24 15:50
ok...här får du lite att börja med dårå.

- Pierre Henry - Psyche Rock (Fatboy Slim Malpasso Mix)
- Freestylers feat. Tenor Fly - Mr. Badman
(Freestylers Revenge 12" mix)
- Jungle Brothers - Jungle Brother (Urban Takeover mix)
- Monkey Mafia - Lion In The Hall
- Primal Scream - Jailbird (The Dust Brothers Mix)
- Method Man - Bring The Pain (Chemical Brothers Remix)
- Bomb The Bass - Bug Powder Dust (Chemical Brothers Mix)
- Deeds Plus Thoughts - The Worlds Made Up of This and That
(Fatboy Slim remix)
- Cornershop - Brimful of Asha (Fatboy Slim remix)
Stretch & Vern - Get Up! Go Insane!
(Fatboy Really Lost it Remix)
-Fatboy Slim - Michael Jackson
- Dub Pistols - Keep keep movin
- Dub Pistols - Cyclone

2004-09-25 12:27
jag har en liknande låt som jag gått o funderat över. den är äldre än renegade master och i videon står de bakom galler o sjunger. kommer inte ihåg texten men nåt sånt här:
Im alive blalbabla with another face.. nån som kan? :)
 http://sajaaaa.blogspot.com