I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nintendo 8-bit Musik!! =)

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-09-17 16:02

Nintendo 8-bit Musik!! =)

Länge leve den underbara musiken från 80-talet.
Visst älskade vi musiken från Zelda, Castlevania mfl.

Jag har börjat mixa om lite av dessa härliga låtar.
Nån annan som sysslar med detta?
E ju skitball =)

Här e 2 versioner från 2 spel.

1: Zelda 2, Sista Templet
user.tninet.se

2: Castlevania 1, Liemannens bana
user.tninet.se

Kommentera gärna!!
Det hjälper ju om ni vet hur orginalen låter :)
peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-17 16:09
Har du inget som "vanliga" Nintendo-spelare kan känne igen? Typ... Super Mario, hehe.
Intressepenisen hårdnar!

2004-09-17 16:09
Vet ju givetvis vad det är för spel, men var för ung för att gröäva djupare än just Mario.
Intressepenisen hårdnar!

2004-09-17 17:15
= )
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-17 17:20
och Nej ja har inget som "vanliga" känner igen va nu "vanliga" är för nåt. Mario musiken är ju tråkig, de ska ju va nåt bra som tex castlevania. de blir inte bättre nämligen

2004-09-17 18:15
leta upp balloon fight så e jag med dig
 http://sajaaaa.blogspot.com

2004-09-17 18:19
riktigt fett:D
corpses all hang headless and limp bodies with no surprises and the blood drains down like devils rain we`ll bath tonight./SKULLS/misfits

2004-09-17 18:47
tack =)

2004-09-17 23:44
säger bara bionic commando. vilka låtar, det liret var guld!
You love New York / But New York don't love you

2004-09-18 01:55
Journey to silius.. där sa du nåt! SKITgrym musik därifrån..

Ja, metroid är nästa projekt! =)
Sen kommer Simons Quest, dvs Castlevania 2, ett av dom absolut bästa NES spelen.

2004-09-18 12:39
och efter det Bionic Commando! :p
finns det nån som klarat det eller stämmer ryktet att det e typ omöjligt?

2004-09-18 13:48
så satans många som gjort detta i alla år, och detta var en av dom mest förjävla jag hört =( chipmusik ska va chip och inte billig techno på lama samplingar

sorry
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes

2004-09-18 13:50
finns bara en enda ickechip mix av någon gammal nintendolåt som lyckats och det är jellydogs dansmix av Zelda 3 banan med den gröna medaljongen.
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes

2004-09-18 13:51
jag tror att anledningen till att du tycker mariomusiken är tråkig är för att du inte har talangen att göra nått annat än kass techno. och det går inte att köra kass techno på mariomusiken.

2004-09-18 14:10
eMmet
det går att klara, det kan jag intyga =)
You love New York / But New York don't love you

2004-09-18 14:25
dubmood, du har nog nåt fel på dig.

2004-09-19 14:58
megaman dödar juh!.. inget snack..
jag sitter här på jobbet & knegar för nån vd i malmö...

2004-09-19 15:48
megaman e fan det bästa 1.2.3 e sååå jävla bra...
batman spelen är coola osså....minns när jag fick mit nes det var 1988-89 o jag var 6 år gammal fick det som en julklapp har alldrig varigt så glad satt uppe hela natten o lirade mario bros
corpses all hang headless and limp bodies with no surprises and the blood drains down like devils rain we`ll bath tonight./SKULLS/misfits

2004-09-22 00:41
vad e det för fel på mig?

jag har lyssnat på tvspelsmusik sen 89, jag har hört jävligt många som försökt göra mixar på det och detta var bland det sämsta jag hört.

2004-09-22 10:37
Mina favoritspel vad det gäller musik måste vara Solstice och Shadowgate, det är nästan lite folkliga inslag i deras musik :)
Sen får man inte glömma Little Samson, helt underbar musik där.

Annars Ballon fight (bonusbanans musik), megaman spelen, mission impossible, metroid, batman.. finns många.
In the old days it was not a crime

2004-09-28 02:36
AEAP:
"Mario musiken är ju tråkig"
Ta tillbaks det där!
Det kanske inte är Koji Kondos bästa verk, men ingen kallar SMB-soundtracket tråkigt ostraffat.

2004-09-28 10:43
Bästa Nintendo-musiken är som nån sa tidigare.. Shadowgate! Speciellt låten som kommer när man dör!! Sätter på spelet ibland och dör bara för att lyssna på låten.

Musiken till Gun Smoke e jävligt het också..!
SOUNDCLOUD.COM/ODIGGITY

2004-09-28 11:06
minnen :D
http://www.myspace.com/akinonline

2004-09-28 15:47
Mm låten när man dör i shadowgate håller jag också på att remixa, den är riktigt nice=)

Nej ja tänker inte ta tillbaka att ja tycker super mario musiken är tråkig! Den är tråkig!

Dubmood: Din åsikt är välkommen, men det du sa först att chip skulle vara chip osv osv, orkar inte gå tillbaka o läsa, det va ju ganska onödigt.. Att du inte gillar mina försök till remixar är helt ok! Men att det "ska" vara på ett visst sätt.. vem säger det.. e väl kul med olika tolkningar av musik.

2004-09-28 16:06
Rockin Cat har också skön musik, speciellt vid bossarna
In the old days it was not a crime

2004-09-29 17:03
Bionic Commando är fäääjt! Kommer ihåg när jag klarade det första gången o lät spelet stå på flera timmar efteråt för att jag var så jävla stolt :D oh yeah...tuff musik hade det också ja.
Konsertbesökare

2004-09-29 22:24
chip n dale: rescue rangers, sista banan, varvade spelet ibland bara för att lyssna på den låten o låta tv-n stå på, på hög volym ^_^ en darrandes 14-tummare med dåliga högtalare spelandes 8-bitsmusik, hehe, vilka minnen
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.