I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bästa skiva med victor wooten?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-09-15 09:04

bästa skiva med victor wooten?

Som rubriken, vilken är den absolut bästa skiva med victor wooten? För er som inte har en aning om vem detta är så kan jag bara säga att han är en av de grymmaste bassisterna som finns! Han spelar väldigt mycket funk och jazz.

2004-09-16 09:06
jo jag själv har hört dessa skivor, jag är bara lite intresserad av vad andra tycker, men i låten what did he say så avgudar jag partiet vid ca 1.13 svänger rejält, men alla hans låtar och skivor är fruktansvärt bra. Det är som du säger svårt att välja bara en låt eller en skiva, för han har gjort så mycket olika verk. Han är min absolut största idol inom den typen av musik han spelar.

Jag har en till fråga. Jag har kollat hans hemsida om hans turné men är det någon som vet om han kommer till Sverige snart? Det skulle vara en dröm att få se han spela live!

2004-09-16 14:07
jag gillar nog mest det med flecktones, står inte riktigt ut med det andra.

men han är otroligt skicklig.

2004-09-16 21:30
Groovalizer P20
jo visst, men ändå att bara få se victor spela skulle ju inte vara fel för fem öre! så för mig skulle det inte spela någon roll om bara victor spelade solo eller om flecktones spelade, bara man får se och höra han och hans musik!

2004-09-16 23:17
Groovalizer: det är just den skivan jag har haft.. tycker han leker bort det, istället för att göra riktigt bra låtar så nästan sabbar han dem med att spela över, både i sången och med alla andra instrument som verkar byggda enbart för syftet att bli BÄST på någonting.. tänker bla på den pianoprogrammerade drumpaden i monk-låten och hans trumgitarr-brorsa.

Cirkus-stylee

2004-09-17 23:39
yes indeed.. hehe, det kanske lät på inlägget ovan som att jag hatar snubben men så är inte fallet

har sett en basvideo med honom, vem är brorsan med sjörövarhatt som slappar på gitarr? riktigt tungt iaf..

2004-09-18 16:17
Han har gjort en relativt ny fusion platta med greg howe och dennis chambers som heter extraction. Den är riktigt bra, speciellt för att greg howe är med :) Kolla in den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.