Tom Waits europaturné
Tänkte bara kolla om nån här ska njuta av detta. Själv ska jag till Berlin och se Honom......
Camp Kwahsi till er tjänst
han kommer inte förbi sverige?
In the old days it was not a crime
han är cool. har hört lite med honom .. men vad är det för musikstil han kör egentligen ?
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
första skivorna är bästa innan han började med sin "skrangel i bang" musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
första skivorna är inget att ha i jämförelse med skivorna från 80 och framåt
Två av mina vänner ska se honom i london lyllo dom!
Foglu P21 nej texterna är bra men musiken låter som primus(som är skit bra) fast med kassa musiker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag kanske ska se honom i London. för jag är kanske en av dem Yo snackar om.
Storpajsarn: du har nog inte lyssnat så mycket på waits du. Du har i alla fall inte fattat grejen
jag är uppväxt med skiten så jag vet. tycker mycket är kanon speciellt det tidiga prylarna samt mycket av text materialet men när det kommer till musiken är finns det mycket bättre prylar.
storpajsarn:vad du tycker får stå för dig
jag fattar inte, den tdiga musiken tycker jag känns medioker och klichéartad. Jämför det med Black Rider. Jaja, tyck vad du vill, smaken och baken och allt sånt där osv
Nu har jag kommit hem. Det var självklart det bästa jag har sett. Killen är ett gudomligt missfoster. Har nog inte smällt det riktigt. Det är något jag alltid kommer minnas. Just nu finner jag inga ord. Men om intresse för kommentarer finns så kan jag nog smälla upp en del godbitar från konserten.
bästu. imorrn drar jag till Sthlm, och se npå måndag till London. och den 23e ser jag Waits. yeesss
Det är helt religiöst!Han stod där livs levande....eller så var han ett spöke, det kändes mer så
ge lite tips på bra låtar/skivor. lyssnade på skivan från 03 el 04, det var mest flum. jag vill ha sånt som låter som introt till The Wire. (Way down in the hole)
Swordfishtrombones, Rain Dogs, Franks Wild Years, Bone Machine, Mule Variations, Alice, Blood Money -monsterskivorna.
Black rider tillhör också monsterskivorna
Jag kanske kan passa på att fråga en grejj.. Vad heter den där låten när han pratar om nån enstöring som bygger nånting.. Whats he building in there.. säger han upprepade gånger. Err, har ingen vidare kolll på Waits som ni märker :-/
Den heter What´s he building in there helt enkelt. Den är ifrån Mule Variations(1999)
Foglu P21> Fan vad fett att se han live! Missade det sisst han var här i sverige! En kompis till mig vars syster bor i amsterdam tänkte se honom när han kom till Holland, men biljetterna kostade nästan 1000 spänn!!!! Vad kostade det i Berlin?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
De kostade 1050:- Men på svarta marknaden låg de värsta uppe i 6000 kr STYCK!!! Det värsta var att vi hade två biljetter som vi sålde för samma pris som vi köpte de för. Platserna var bredvid våra men när vi gick in i konserthallen satt det några andra på platserna. Alltså hade de vi sålde biljetterna till sålt vidare de för ett överpris. Så går det när man är en naiv svensk turist i Berlin....
JÄÄÄÄÄÄÄVLAR: Kom nyss från London, så aset uppträda i Tisdags. det var det absolut bästa jag gjort i hela mitt jävla liv, skulle kunna byta min födsel mot att få uppleva honom på scen igen. helt sjukt jävla bra, ERROR ERROR!!!!!!!!!!!!!!!
vadå error error? Fattar inte så här sent på dygnet. Utveckla din upplevelse. Fick du ocså tårar, som en liten fjortis, när han kom ut på scen?Det blir Shortcuts på onsdag tv 4 så då får man se den vackra Thomas igen
error error=min hjärna har dte ställt, det går inte att förklara hur jävla bra det var. +ja, jag grät, när han inledde med Hoist that rag
Jag hittar inget om att Waits ska dyka upp i tv4 på onsdag. Finns inget på deras hemsida iaf. Inte om man kollar tv tablån för nästa vecka.
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
han är ju med i Shortcuts. Filmen alltså. I tablån står det ju, fast inte att Tom Waits är med kanske. Men det är han ju
det ballaste är att Johnny Depp, Tim Burton och Thom Yorke var på konserten i London, +några andra personer som jag inte bryr mig om. tyvärr såg jag ingen utav dem.
Häftigt. Ingen känd person i Berlin dock. Fast det räckte med guden på scenen. Vad blev bästa låten i London? Det var rätt gött med allsång på Table Top Joe, fast jag vet inte vad som var bäst egentligen. Hände det nåt extravagant? Läste på en hemsida att vissa konserter var lite extra balla med lite folk som kom upp på scenen och förgyllde allt. Inget sådant i Berlin men det var jävligt bra ändå!