I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

deep purple - who do we think we are

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-09-07 00:03

deep purple - who do we think we are

undrar vart man kan köpa vinylen. eller ja, rättare sagt ungefär vad den kostar beggad. köpte den idag av en polare för 100:-, och nu så här i efterhand känner jag mig jävligt blåst. men ville verkligen ha den och ananrs skulle en annan polare köpt den. kollade nu på ginza och cdn kostade 99:- och då fick man ju massa bonus låtar med. men vinylen kanske är lite svårare att få tag i, jag vet inte. vad säger ni? vad tror ni den är värd ungefär?

pääjs!

2004-09-07 02:41
Du har ju inte precis blivit superblåst.

Men visst man kan säkert hitta den billigare på andra ställen.. gäller bara att leta. Brukar hitta riktiga fynd för typ 10 spänn ibland. (det lönar sig att kolla i 10kr hyllorna)
Omnia est Faeces

2004-09-07 02:42
det finns nån sida där man kan kolla upp vad skivor är värda.
men har glömt bort adressen.
minns bara att min Deep Purple - Made in Japan var värd ca 65dollar, som jag betalade 100kr för

2004-09-07 11:56
okej. Hedman: här i stan där jag bor finns inga butiker med sådana 10:- hyllor för vinyl :(

2004-09-07 19:33
"Who do we..." brukar vara den lättaste skivan från Gillan-perioden (bortsett från de patetiska 80-tals försöken såklart) att hitta ute ganska billigt. Ge inte mer än 50:- för den... Den är dessutom ganska kass... typ 2 bra låtar eller något.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-07 21:14
Miaz

är du säker på att det är rätt pressning då?
Det brukar kunna vara skillnader i ett par hundralappar när det gäller olika pressningar....

2004-09-07 22:14
jakob: har ju redan betalat och allt. ja, ian var den enda rätta prerioden :)