I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

the sounds skrev hej hej monika

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-08-23 17:19

the sounds skrev hej hej monika

Det var The Sounds Maja Ivarsson och Felix Rodriguez som skrev sommarens mesta radioplåga "Hej hej Monika". Enligt Metro använder de pseudonymerna Nancy Blond och Joey Demo när de jobbar med Nic & The Family

www.sr.se

grrrrr

2004-08-23 17:28
men Nic. om det nu är det han kallar sig, hävdar ju att han skrev skiten när han typ var 14.
Moderator

2004-08-23 17:34
gör dem kanske en Lennon/McCartney? alla står som låtskrivare på alla låtar, även om det inte är så att det är alla som skrivit låten. Det är vad jag tippar på. Och det är klart att The Sounds känner Nic and the family... alla helsingborgare vet att det är så, båda är "tivoli-band" så det smäller om det.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Moderator

2004-08-23 19:27
jag tror stenhårt på min Lennon/McCartney teori. och att Nic skrev låten... ska fråga honom nästa gång jag ser honom.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Moderator

2004-08-23 20:29
rrick, så var det inte. man hör ganska tydligt om det är ringo som skrivit en låt hehe (jag menar, Octopussys Garden uhh) och i.o.m.d att George släppte en helt fantastisk solo skiva efter beatles splittring visar snarare tvärt om, att John och Paul puttade undan honom för att skina själva.
Men däremot skrev John och Paul låtar helt ensamma som ändå signerades Lennon/McCartney. Det är vad jag tror har hänt i fallet hej monika. Men det är klart, några rader kan dem säkert bidragit med (sounds människorna)
Tycker bara att det känns jävligt konstigt hela den här historien. nåja det kommer väl säkert snackas mer om detta i tidningarna. jag avvaktar

2004-08-23 20:55
Shit, krävdes det spökskrivare för att skriva en sån hrrmm... "låt" så undrar jag hur det skulle gått om Nic själv hade försökt sig på att skriva en låt.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?

2004-08-23 23:44
Jag visste det!! The Sounds är onda! Väntar bara på att det ska komma fram att de skrivit Teddybears "Cobrastyle" också. Är säker på att det är så...

2004-08-23 23:44
vem bryr sig! ingen tror väl Nic tar musikkarriären på allvar? hoppas inte det iaf...
strength

2004-08-23 23:52
Finja

Bra teori. Det skulle faktiskt förklara en hel del som pågår i det här landet just nu...

2004-08-24 00:04
de är säkert raymond och maria också. de sätter bara på sig sina raymond och maria-dräkter.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Moderator

2004-08-24 12:23
meandyoursister, jag syftar såklart på All things Must Pass som har material som antagligen uteslutande är skrivet under beatles perioden.

2004-08-24 13:07
om det stämmer är ju hej monika det bästa (eller, minst dåliga) som the sounds skrivit. för the sounds är pure evil, mark my words.

men snorty : det är gubben som ligger bakom de där jobbiga ica-reklamerna som ligger bakom raymond och maria.
http://wifebeaterlove.blogspot.com