KoRn!!! KoRn!!! KoRn!!! KoRn!!! KoRn!!! KoRn!!! KoRn!!! KoRn!!! KoRn på hovet den 30:de Juni -04.. Kommer ja Seeeent glömma! ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men_vafan F18 Man kan ju inte ha eddie som bild och snacka skit om maiden! det funkar ju inte!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men_vafan F18 men fuck alla är bra!!!!!!!! har så jäkla svårt att bestämma moi! okey, vi säger så här: distillers, ramones och misfits, thats it!!!! :O:O:O
The-Dude P18 MOAHAHAHHAHA nä men vafan, eddie är ganska ball, men musiken är inte nått vidare. Det kanske inte är ett så stabilt förhållande, men funkar för nu. besserwisser1 F14 Det är inte alltid så lätt. haha
Take a Chill-Pill <br>
Det är jävligt konsigt att bara jag nämnt DK eftersom dom är VÄLDENS BÄSTA BAND
Better active today than radioactive tomorrow
minvän:Black Flag och Minor Threat var bättre om vi nu snackar hardcore-punk.
jakob säger det som alla borde säga
http://www.kommandot.se/wp/
förtfarande koRn ;)
Sabbath ffs!!!!!
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
eftersom folk redan gått ur genren "rock" så kan jag säga att jag själv tycker: Distillers Rancid Lars Frederiksen & The Bastards
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'
jakob Det är båda skitbra band. MEN inte ens i närheten av DK då dom har så jävla bra lyrik och sån skön stämmning i musiken medans dom två du nämner mest kör på energi. För att överdriva lite. Dk ska inte nämnas som HC, dom är one of a kind. bperb P22 Nope.
besserwisser1 Yes!..lever för den musiken :)
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'
Dead Kennedys texter är för tidsbundna tycker jag. Dessutom har Biafra en jävligt jobbig röst. Att Black Flag mest skulle köra på energi håller jag inte heller med om. Greg Ginns gitarrspel på de senare skivorna (som många "riktiga" punkare hatar) är ju fan frijazz... In my Head-skivan är faktiskt ganska återhållsam...
Febril men gå inte bara så lågnt med att leva för musiken! :O:O:O
besserwisser1 Vad menar du? :D
tänk om man går så lågnt att man går efter texterna! BOKSTAVLIGT! you never know...
Haha, nej kanske inte så.. men man lever för den musikgenren ;)
jakob Jag sa ju att jag överdrev det där med energin och dom texterna som är tidsbundna (vilket dom flesta inte är) så är dom ändå så jävla bra eftersom hans politiska förutspåelser har en tendens att stämma rätt bra
Febril shit. bäst för dig då!!!! :O:O:O :B:B:B
men ffs Queen sen har man ju blandat med GnR och Metallica utvalda plattor kan ju bli svårt :P
http://www.Mentally-Retarded.com/
tool
en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum
Oasis är bäst för dom säger att dom är det helt enkelt.
K-LINE FUCKING ROCKSTAR
Led Zeppelin Judas Priest Black Sabbath W.A.S.P
lastcaress P19 word! Collie_WeeD P20 band var det väl??
Klassiker: Guns N Roses, Metallica Lite hårdare, lite bättre: Meshuggah, Raised Fist Favoriter: Givetvis NOFX. Bäst! =) Bubblare: Refused, CKY, Rage Against The Machine, Bad Religion.
uhm... Velvet Underground kanske?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Pink Floyd
Skrämmande att Pearl Jam inte är nämnda. Sen känns det nästan löjligt att utnämna ett band till det "bästa rockbandet", finns ju ett flertal för varje årtionde. Hur gärna än jakob vill förneka det var det U2 / Simple Minds / Queen m.fl. som ägde 80-talet. The Who är definitivt ett band jag rankar högt över huvudtaget. Led Zeppelin, Jimi Hendrix Experience ofc. Äh, orkar inte, finns för många.
Look with your own eyes - See with your own mind
Kommersiellt ägde de kanske, jag kommer ALLTID hävda de var skit. Bra 80-tals rock som alla spöar U2:Husker Du, Big Black, Black Flag, Slayer, Pixies, Halo of Flies, Sonic Youth, Butthole Surfers, Replacements, Screaming Trees, Meat Puppets, Minutemen, Spacemen 3, My Bloody Valentine, Mudhoney, Fugazi, Jesus&Marychain, Kreator, Sodom, Megadeth, Dinosaur Jr, Vio-Lence, Possessed, King Snake Roost, Birthday Party, Tom Waits, Killdozer, Masters of reality, St Vitus, Trouble, the Cult, Guns&Roses, Loop, Fluid, Union Carbide Productions för att nämna några...
Vadå kommersiellt? :) De ägde i alla avseenden. Känns jävligt genomtänkt att jämföra Tom Waits och Slayer med U2. Wohoo. Faktum kvarstår: Få band har inspirerat och påverkat dagens aktiva rockartister så mycket som U2, så är det tyvärr vare sig du tycker om dem eller ej.
U2 räknas väl som det första Indiebandet??
the clash
Pendragon:Jag jämför inte, nämner bara ett gäng 80-tals artister som är bättre och DEFINITIVT mer inflytelserika på vad jag anser vara bra rockmusik...
liigolise P17 - Du glömde TOOL.
Hmm.....Metallica så klart.....å Nirvana..å GNR....å de mesta me ozzy!!
The man with the base just walked in, and hes spitting it down on the floor!
Kan omöjligtvis säga en. Dom bästa i mitt tycke är Nirvana, Melvins och Trio Lligo
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?
Kan tipsa om en ny platta förresten: Jello Biaffra MED Melvins! Hur grymt som helst. Det är nästan som när jag såg en gammal konsertaffisch: Nofx och Melvins på samma spelning, det är nästan för bra för att vara sant.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?
Biafra, sorry
fantalight: U2 - det första indiebandet? Nu är du ute och cyklar rejält. Vet inte vem som anses vara det första indiebandet men inte fan är det U2.
Still in the bridge
När man är på "rätt" humör känns Melvins onekligen jävligt bäst, händer dock bara ibland att jag är på det humöret, kör nån genomgång per år när det är allt jag lyssnar på... Andra band i samma "bäst ibland"-kategori är Kyuss, Jesus Lizard och Cows.
Clydisch P18 ho, jag tror det. De var ju inte det första som spelade indie musik, men dom var ju de första som kallades för det. prcis som att kiss spelade grunge innan Nirvan kom....
the clash. finns inget annat....
De var inte först att kallas det. Buzzcocks "Spiral scratch" EP brukar anses vara singeln som drog igång indie-vågen men det kom skivor innan det som var "indie". Hela den engelska post-punkvågen och den amerikanska hardcore-scenen präglades av en do-it-yourself attityd...
slipknot metallica black sabbath korn hammerfall suger stenhårt.