I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Michael Jackson VS Usher och Justin

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-07-02 21:56

Michael Jackson VS Usher och Justin

va bara tvungen att ta upp det med dansen...

alla tycker att usher e sån grym dansare o justin oxå, men plz , var tror ni de har fått det ifrån.
O usher är ju verkligen en kopia , har bara bytt ut hatten mot en keps. han har ju tillochmed sagt att han är 2000 talets MJ... EEEEEEH HELL NO, MJ är inte ens slut så att han kan inte kalla sig det.
fyfan alla verkar ha glömt vilken fulländad och fantastisk entertainer MJ är!

Usher har dock sagt att MJ är hans största idol, och han säger GOD DAMNIT massa bra saker om Mikey och d e inte ofta fansen får höra sånt. Usher har största respekten för MJ, vilket e bra..

såklart kan de aldrig ta hans plats...
ja skulle aldrig tveka på vart Michael står. Han är alldeles för bra för att kunna krossas av dom

så.. Jag menar inte att Usher eller Justin är dåliga, tycker bara inte om folk som kopierar andra..
sen det som jag stör mig mest på är att folk som hatar MJ typ avgudar usher o hans dans men vågar inte erkänna var den kommer ifrån..

"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2004-07-02 22:19
både usher och justin e så jävla mycket skönare stil än michael.

michaels känns som en jävla robot när han dansar, både usher och justin dansar med känsla. det kanske låter klyshigt men de gör det, till skillnad ifrån robot-mj, med kärlek.
"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"

2004-07-02 22:32
justin e en fjant för det första som hemskt gärna vill vara hiphop, men glömmer bort att det enda han gör e POP.

sen har du ttydligen inte sett mycket av Michael när du säger så.. men hey.. alla gillar olika antar jag.

2004-07-02 22:54
jag är äger dansgolven världen över!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-02 23:25
trespasser F18
michael jackson är inte så jävla hiphop heller.. det r inte poängen,, jag har sett väldigt mycket micheal jackson fö,, liksom jag sett mycket usher också, och jag står för vad jag säger,, michael jackson är en simpel robot.
"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"

2004-07-02 23:27
Michaels dans kan du inte ens jämföra med dom, inte rösten heller. Men att killen är slut finns det ingen tvivel om, hur många plattor tror du han skulle sälja efter att blivit anklagad för att vara peddo 2 gånger!
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle

2004-07-02 23:39
jaja men kan vi komma överens om att MJ tillhör det förgångna...

2004-07-02 23:48
"Michaels dans kan du inte ens jämföra med dom, inte rösten heller. "

WORD!

usher e kass live btw. rösten håller inte för fem öre.

2004-07-02 23:52
alla är pedofiler är det deet som är den röda tråden? eller att alla beter sig som lalande fjolor och slänger i väg sin talang på massproducerad skräp tugumi pop?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-03 00:08
wackcent P20
jaja men kan vi komma överens om att MJ tillhör det förgångna...

nej det kan vi verkligen inte komma överens om för faktum kvarstår, att MJ sålt och fortfarande säljer fler skivor än vad usher och justin gör tillsammans.

2004-07-03 01:51
Michael GRUNDADE ju fan dansen som usher körm klart han e bättre på den. dessutom dansar han med kärlek, det syns att han har kul.

2004-07-03 02:42
äh Michael Jackson skulle kunna dansa dom där grabbarna av scenen när som helst.

2004-07-03 02:47
michael e en dator och usher e en kopiator.

okej jag är trött.

2004-07-03 03:10
asså... om säg 40-50år.. så kommer tänka på Ushers danssteg..

men folk kommer garanterat fortfarande försöka gå moonwalk.

2004-07-03 10:44
Måste hålla med dig trespasser, varken Usher eller Justin kommer in närheten av Michael när det gäller att dansa. Har svårt o se hur man kan tycka att dessa två rör sig bättre än Michael men smaken är som baken..... Sure, när man ser MJ dansa nu så känns det inte vidare nyskapande men kan bestämt konstatera att en live performance av t.e.x "smooth criminal" skulle trollbinda så helvetets många mer ögon jämfört med att se Justin stå och dansa till "Like I love".
Justins danssteg kommer straight outta the Mickey Mouse Club, snubben har ju fostrats av skivbolagen sen han var liten medans Michaels danssteg känns genuin!

2004-07-03 12:56
trespasser F18
och ? michael uppfann inte moonwalk, han snodde den bara och gör den som vanligt som en stel jävla robot.

har sett andra göra den mycket bättre.

2004-07-03 13:03
jag menar att michael när han var i sin toppform kunde göra en show som slog allt han var den ultimata artisten med dans sång underhållning orginalitet ALLT. Men han kommer inte kunna leverera en sån show idag, eller i framtiden. På det viset vill jag påstå att han tillhör det förgångna, och även om Usher inte kommer upp till den nivån MJ en gång hade så är han ändå den som håller tronen idag. Missförstå mig rätt, jag har nästan alla Michaels skivor men ärligt, jag skulle nog inte vilja se honom på scen nu. Jag minns hellre hur grym han var.

2004-07-03 15:04
men folk förändras, även artister, fan ha e liksom 45 bast nu. elvis va inte heller samma energifulla...whatever på hans gamla dar. MJ har fortfarande kapaciteten att göra nåt storslaget, frågan e om han får chansen till det igen bara.

2004-07-03 17:42
Denna tråden känns ganska givande känner jag :)
Får väl dra mitt lass till stacken...

justin e en fjant för det första som hemskt gärna vill vara hiphop, men glömmer bort att det enda han gör e POP.

Så otroligt väldigt sant :)

Sen angående att Michael Jackson skulle dansa som en robot och sakna känsla? Hmm... det känns bara befängt. Det är ganska uppenbart att vissa personer här på whoa, inga namn nämnda, spenderar på tok för mycket tid med att hypa Michael Jackson... men nog fan kan karln dansa? Han har ju varit stilbildande för den moderna dansen. Så enkelt är det.
Look with your own eyes - See with your own mind

2004-07-04 01:48
PenDragon P20 nu kan vi egentligen lägga ner tråden, det där va en fin avslutning=)

2004-07-04 14:40
Tänk att Michael börjar närma sig 50 bast men ändå skulle han dansa skiten ur dom flesta inom pop musiken.

Vänta, jämför vi hur Michael dansar nu eller förut?

Än om man nån här skulle jämföra hur bra han är på dansa nu eller förut så dansar han ändå skiten ut gullgossarna Justin & Usher.

Skulle han släppa en skiva igen skulle han sälja mer än vad både Justin & Usher gör tillsammans.

Har svårt att tänka mig att nån kommer att bli lika stor som Michael.

2004-07-04 14:47
usher är redan större än michael jackson eftersom han haft tre singlar på en gång på 10itopplistan, det har aldrig michael.

och ännu större kommer han att bli.

2004-07-04 16:15
ooh tre singlar på en gång på 10itopplistan...

2004-07-04 18:05
usher är redan större än michael jackson

Ursäkta mig men är du efter eller nåt?

Usher eller Justin kommer aldrig att bli större än MJ!

2004-07-04 19:19
Uppenbarligen så vet Vikse inte vad han snackar om eller så njuter han av att reta upp lättstötta MJ fans!

2004-07-04 20:12
det kommer aldrig att finnas nån större än michael. och han kommer alltid att vara ORGINAL king of pop, rookies som usher o kompani kommer o går, men michael kommer folk att minnas.

och d e typ fakta.

2004-07-04 23:47
sam1 P21

Det måste ju vara så.

trespasser F18

Yeah, precis :)

2004-07-04 23:49
ja men d e ju så, för ok, michael kanske inte e så superaktuell numera, men ändå vet ALLA vem han e.. en levande legend. bara fantomen och muhammad ali som når upp till den statusen! ;)

2004-07-06 02:13
ooooooooooh det låter så bra..

2004-07-10 19:49
Stripperella
bevisa det då ?

2004-07-10 19:58
MJ e fan större än alla inom pop! varken Justin eller Usher skulle klara av att dansa precis som honom... shit. tänk på hur länge han har hållt på... han gör ju inte som justin o ushr. tränar in danssteg för sina videos. han dansar me känsla... man ser att han brinner för sin dans... inte som usher o justin som dansar för att dom ska visa att dom kan...
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2004-07-11 14:04
Vikse P23

Än om man bevisar för dig så kommer du inte förstå.

När man redan har skrivit att Usher är större än Michael Jackson har man redan bevisat vad man är för person.

2004-08-24 14:24
Fan lägg av nu. Michael är både större, bättre, coolare, roligare, mer bad, mer dangerous och säljer (fortfarande) mer än Usher och JT gör tillsammans.
Om Michael blri frikänd och han släpper ett nytt album kommer det säkerligen sälja 15+miljoner (singel- och videosläpp + promotion förutsatt)

Moonwalker Haha. Med tanke på att Jackson... ofta inte släpper ens tre singlar sammanlagt från varje album så är det inte så konstigt.

Har svårt att hålla med om det där.
Bad, nio singlar
Dangerous, nio singlar
HIStory, sju singlar

Sen har vi iofs Blood On The..., två singlar, men det var ju ett remixalbum och Invincible, en singel (+Butterflies och Cry lite halvt-om-halvt).
Wahajet slemmi

2004-08-24 21:23
äh, om man säger att justin och usher bara är kopior av herr jackson kan man lika gärna säga att jackson är en kopia av de som kom före honom. inget är nytt under solen.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2004-08-24 23:26
Chelaim = Moonwalker reincarnated?

2004-08-25 00:14
man kan ju undra vilka ni är som bestämmer om dom "dansar med kärlek" eller inte.

och nej MJ skulle inte kunna sätta upp en lika stor show i nuläget, i och med att han är jävligt sliten, har massa rykten omkring sig.

och ja MJ är/var ju ljusår bättre än usher & justin, det behöver man inte va einstein för att förstå.

och det är rätt befängt att några av MJs fans ogillar justin & usher eller dylik artist medan MJ själv uppskattar att dom tar efter honom och ser upp till honom.

tack för mig..

2004-08-25 00:14
Chelaim = Michael resurected =)
Wahajet slemmi

2004-08-25 00:40
Jag måste säga att det är jävligt påtagligt vilken influens MJ har varit på många av dessa unga killar som kommer och har kommit upp under åren...jag såg till exempel på min Ginuwine-DVD med gamla musikvideos häromdagen, och snacka om seriös MJ-hangup den killen har/hade...det är coolt! Men man ska inte glömma who the original was, liksom.
skriv kort, helst inte alls

2004-08-25 02:17
Men STÖN, kan folk som inte har något nytt att tillföra denna diskussionen bara vara tysta istället? :) Samma saker har upprepats åtminstone 30 ggr i denna tråden.

2004-08-25 12:13
..............

2004-08-25 12:44
PenDragon

al_padrino var inte sen att bekräfta ditt påstående ;)

2004-08-25 14:49
sam1

Är det inte bara helt underbart med upprepning? :)

2004-08-25 19:21
Ehh lägg ner den här tråden nu ;)

2004-08-25 20:19
ääh michael jackson e bäst av alla och nu lägger vi ner vafan