I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-13 17:28

Grunge rock

vilka är dom bästa Grunge låtarna
håller på att lära bruden att lyssna på den bästa musiken som finns
vilka låter tycker ni jag borde ha med...
jag har väl de mesta från de bästa...men tipsa endå :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-13 20:32
förutom 'Smells like teen spirit'??
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2004-06-14 07:34
Mudhoney-Touch me I'm Sick
Tad-Jinx och Behemoth
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-14 19:01
hehe aa förutom den....
vissa är väl självklara...
fast det är ju inte den bästa nirvana låten så kanske inte....tar med den :)

Mudhoney den har jag...men aldrig lyssnat på ordentligt den andra ska ja tanka genast

2004-06-20 22:05
Pearl jam - Black
Silverchair - Tomorrow

det är rjälert drag saivetapejjka!
...

2004-06-21 01:31
Ja, Aneurysm är bra, allt med Nirvana är bra.
Primus -My name is mud (Primus är kanske inte grunge, men denna låt har alla grungens kännetecken)
Melvins -Easy as it was
Mudhoney -The rose
The Breeders -No Aloha
Foo Fighters -Everlong
Smashing pumpkins -Tonight
Allt med The Muffs är bra också.

Men frågan är förstås vad man menar med "grunge".
Man kan kalla det punkrock lika gärna tycker jag, för då kan man räkna med all bra musik från 90-talets början, och inte bara band från Seattle med omnejd.
Har man lite bredare syn på det så kan även Sonic Youth kvalificera sig till denna lista.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?

2004-06-21 11:34
Soundgardens Superuknown är ju hur grym som helst..samtliga låtar på skivan.....
allt som sker, sker.