I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp en vilsen själ i techno-träsket!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-05-25 15:09

Hjälp en vilsen själ i techno-träsket!

Var över i London nyligen och hörde en del rätt cool techno-musik där. Jag kan inte ett skit om denna typen av musik o vet inte ens om någon insatt skulle klassa det jag hörde som techno. Har alltid hatat all form av dunka-dunka.. =)

Men nu har jag iaf hört nått som jag blev lite nyfiken på o som kanske kommer ändra min syn på elektronisk musik. Grejen var att det var rätt aggressiv musik o påminde nästan om metal-musik emellanåt. Och det var inte "dunka-dunka" hela tiden utan rätt progressivt.

Nån som vet nått band som kör den typen av musik?

2004-05-25 17:00
oj oj oj... det finns mängder av olika sorters techno och trance..

2004-05-26 14:17
Har lyssnat på det ni tipsade om men det var inget som riktigt stämde...Logic Bomb och Infected Mushrooms var väl lite bättre än de andra men det är fortfarande alldeles för enformigt. Mer progg! =)

2004-05-26 14:53
Om du var i London så är det en stor chans att dina öron kom över lite Drum and Base musik
http://www.subfm.com/

2004-05-26 15:33
Pausfågel P21
Jag tror du syftar på Deep Progresive Trance.
Finns många bra akter, dock inte så många som man kan ladda ner.
Gå in på clubradio.net där kan du hitta många bra underground akter inom den progresiva trance scenen.
Homothugs <br>