Tågmusik GE MIG!
Åker tåg 4 timmar i veckan. Så också imorgon. Om det inte vore för MDspelaren så vore det döden. Men jag är trött på att lyssna på musik jag gillar och har hört hela tiden. Tänkte slänga ihop en skiva men med ny musik. Tänkte mig rätt lugn musik så jag somnar kring Alvesta. Tänk er tåg... utsikten är träd, broar och småländskt landskap. Vad skulle ni lyssna på? Ge mig något att upptäcka.
cyklist.
skulle nog lyssna på nåt lugnt, som lars winnerbäck, damien rice, sophie zelmani typ..
mm.. zelmani har jag med... men liknande grejer vore fett. damien rice ska jag kolla in. Några hits som är värda?
cyklist.
volcano e underbar (och är väl kändast) , och the blowers daughter e oxå bra. och cannonball!
Moderator
2004-05-18 23:56
hum, lyssnade mycket på Aphex Twin - Druqs sena nätter på interrail i sommras...det funkar bra... DJ Krush är ett annat tips.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
tackar langa på fler. Gärna med "hitsen" eller det som jag förmodligen kommer att gilla först.
cyklist.
Hade en aphex twin period för ett tag sedan. Men den är över nu.. krush är grym men är rätt inne på låtar med sång.
cyklist.
nu kom jag på fetaste låten, Kent - Socker . Äkta Tåg musik (=
na.. :) ingen kent.. ICKE!
cyklist.
men seriöst, den e underbar! ge den en chans iaf?
nya norah jones kanske...inte så illa faktiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eller cinematic orchestras - everyday särskilt spåren All that you give & All things to all men
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
cinematic orchestra brukar jag ha med. iaf någon låt. Norah jones också. Jag har rätt bred musiksmak märker jag.. Får väl kolla in sockret då.. :)
cyklist.
takterass tackar pappa.pappa.. kommer inte ihåg exakt hur det går men minns att det var bra. Tack.
cyklist.
Neil Young - The great divide
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Vi är ju inte direkt uppe i 4 timmar än. Men en bra start.
cyklist.
Jag skulle lyssna till musik som man hör men inte lyssnar till... typ lounge, downbeat, lo-fi m.m......Börja med den svenska duon KOOP "waltz for KOOP"
Eat the box!
Ska göra en skiva nu. Tack för alla tips. God natt.
cyklist.
Chemical Brothers - Star Guitar
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Lyssna på Cat Stevens
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden." Cobra angående onani
du borde checka ut
magnet och
euroboys platta som släpps i dagarna är inte bara sommarens bästa nordiska släpp utan säkerligen även lysande som tågmusik
annars funkar alltid reggaedoftande hiphop..
har ni sån där piggelinshot? aha okej.. fy fan vad äckligt!
Hangaround
2004-05-19 15:40
Bo kaspers Jakob Hellman José González Lisa Ekdahl Cornelis Wreesvijk Daniel Lemma Badly drawn boy Ted Gärdestad Belle and Sebastian Stefan Sundström Soundtracket till Amelie från Montmartre fast egentligen..all musik som man mår bra av och tycker om funkar väl för det mesta.
http://matildaberggrens.blogg.se
Hubert Porter, George Moxey & Calypso Quintet - Dry weather house
Va du än lyssnar på, lyssna inte på Manu Chao.. gjorde de idag.. ville bara ställa mig upp o dansa.. ska vara chill musik..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
the band-the last walts 4 cd...den är ett antal timmar lång=)
en till, hela crosby, stills, nash and youngs album american dream...galet skön
The Who skivan "Who's Next" är grym tågmusik
Omnia est Faeces
det beror på om du vill ha lunga låter eller tempo låter..
*snaark*
Alexander Ferocia - The Death Of a Rainbow Om du gillar upbeat house!
Homothugs <br>
propagerar som vanligt för alice in chains. jar of flies är lugn hela skivan, perfekt att relaxa till på ett tåg
http://www.kommandot.se/wp/
mogwai the album leaf
oj glömde, de två bästa mogwai låtarna mogwai - 2 rights makes 1 wrong mogwai - take me someplace nice
bob hunds lugna låtar, som helgen v48. mums..
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Maria & Raymond - ingen vill veta var du köpt din tröja. :) världens bästa låt!
mm...aah, I can see your Schmutzblättchen.
Curtis Mayfield
"Det är som att sparka boll mot ett plank, det är kul ett tag men det håller inte i längden." Cobra angående onani
canned heat - kanske till exempel going up the country
jag är min bästa vän
Fuck musiktips, testa att ta med en spritpenna nästa gång!
Last train med Primal Scream är skön
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
James Brown - Night Train haha
Beyond K-Line, barely got our money back!
röyksopp
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik