I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Infinite Mass - 1991, nya albumet överasskar

Övrig musik - Rock, pop & annat

   
Redaktionschef

2004-05-15 18:56

Infinite Mass - 1991, nya albumet överasskar

Jag är antagligen ensam som inte klarar av singeln "No 1 Swartskalle", men som det gamla Infinite Mass-fanet jag är så kände jag mig tvungen att kolla upp den här skivan utifall att den skulle bjuda på nåt skoj. Läste en recension i aftonbladet av skivan och där stod det att "förvandlingen var fullständig" för Infinite Mass, att dom gått från hiphop till rock. Och det stämmer väl rätt bra, själv skulle jag vilja beskriva det som hiphop med tydliga rock och popinslag likt förra skivan, fast ännu mer rock liksom. Rodde och Cham rappar fortfarande, men låter sången få allt mer plats på den här plattan än på förra albumet. Det som glädjer är att dom hanterar det här nya soundet så pass bra som dom gör, dom visar att dom har mycket sköna melodier kvar i sina huvuden att plocka fram och har ett flertal kommande hitar i skjortärmarna.

Vad säger ni? Nu ska vi inte överdriva plattans storhet men nog fan står den sig som en frisk fläkt jämfört med mycket annat? Känns som att the mass inte längre bryr sig vad folk tycker utan bara låter musiken bli som den blir....det känns bra. Och visst bidrar den en del nytt till den svenska hiphopscenen vare sig folk vill kalla dom "rock" eller inte.

"Don't You Worry", "La La Song", "So High"och "The Deal" är alla störtsköna =)

peace out,

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!