I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Death eller black metal

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-05-07 11:44

Death eller black metal

Nån som har tips på bra grupper som gör antingen det en elller det andra?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-07 12:49
nej men jag kan tipsa om totalt jävla mörkers nya skiva - "människans ringa värde" den är riktigt bra
vi kan bråka nån gång!

2004-05-07 18:13
ok, tax å mycket... nu har ja en del att kolla upp...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-07 19:27
The Haunted.

2004-05-07 21:38
Dark Tranquillity, At The Gates, In Flames, Borknagar, Månegarm, Vintersorg, Soilwork, Paradise Lost, Evergrey, m.fl :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-05-08 08:52
death är f.ö bättre än black=)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2004-05-08 12:31
Before The Dawn, är äckligt bra :)

2004-05-08 13:40
Naglfar, carpathian forest, thyrfing :)

2004-05-08 21:29
anorexia nervosa!
massivt motstånd mot behandlingshem.

2004-05-08 22:18
jag är jävligt dålig på vad som är vad inom metal men "from autumn to ashes" med låten "the afterdinner payback" är ruggit bra
vi kan bråka nån gång!

2004-05-09 01:45
kan kolla upp den? xD

2004-05-09 03:52
Virre p18: in flames nu-metalpionjärer?? deras äldsta skivor var väl snarare nån melodisk "trall-death metal" (så vitt jag minns, har inte hört dem på en del år)? Inte menat som nån diss, undrar bara vad du menar...

2004-05-09 11:40
aldrig hört :/

vad är Before the Dawn? :)

2004-05-09 14:30
Entombed
Morbid Angel
Obituary
Flesh crawl
Six feet under
Adumus
Darkthrone
Mayhem
Immortal
Nepalm death
Dimmu borgir
Abaddon
Marduk
100 demons
Amon amarth
celtic frost
Pro pain
Cult of luna
Cradle of filth
My dying bride
Therion

.. orka skriva mer =D
/Mvh Q

2004-05-13 13:43
vad är nu metal med in flames igentligen? att dom använder synth eller att dom turnerade med slipknot eller vad?
han rappar ju knappast och dom har vad jag vet ingen dj
http://www.Mentally-Retarded.com/

2004-05-14 08:00
NILE!! Lyssna på Nile!! Tidernas hårdaste death metalband. Har man inte hört Nile vet man inte vad brutal musik är.
Sen kan man lyssna på Vader, Iniquity, Morbid Angel och Death, de som uppfan genren. (Alltså det var Death som uppfan genren inte alla sistnämnda)
Vad det black metal beträffar är jag inte så nere med shittet, men jag gillar Sportlov och vissa Dimmu Borgir låtar.

2004-05-14 11:20
_Virre P18_: Ok, jag missade sarkasmen första gången, läste väl inte tillräckligt noga.. mitt fel!

2004-05-16 21:18
Hooligan, vi kan alltid slåss om saken, men jag står fast vid att "Scream Bloody Gore" med Death är den första death metal skivan.