I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Morrissey - Irish blood english heart

Övrig musik - Rock, pop & annat

Moderator

2004-04-27 19:25

Morrissey - Irish blood english heart

Det börjar bli dags för ett inlägg redan tycker jag.
Singeln har varit ute några veckor och spelats frekvent iallafall på studentradion. Vad tycker ni om den?
Personligen gillar jag den starkt, riktigt svängig... med brist på bättre ord. Den är självklart ingen there is a light eller william it was really nothing... Men ändå en låt som verkligen kan funka på rockklubbarna ett tag.
Förhoppningar på skivan? jag ska köpa den iallafall.
mindre än två månader kvar tills han står på hawaii scenen också :)

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2004-04-27 19:54
hemskt illavarslande att mannen slagit sig ihop med sum 41s prdoucent. singeln låter som ett sämre kent fast på engelska. jag lär inte köpa albumet.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2004-04-27 21:23
Har inte hört så mycket från nya skivan faktistk. Äger alla andra Morrissey/Smiths skivor, som den kommer lätt hamna i min samling även om den inte är lika bra som skivorna innan. Har dock inga större förhoppningar.

Legoland: "There is a light that never goes out" och "William it was really nothing" är ju The Smiths-låtar, så jag tycker inte att man ska jämnföra dom med Morrisseys sololåtar, så att säga. Morrissey har ju otroligt ju gjort otroligt bra låtar, så du borde har jämnfört med typ "Everyday is like Sunday", eller "Hairdresser on fire" eller något liknande. :)

2004-04-27 21:29
Blev lite CP där ser jag, men ni fattar nog. :)