I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Streets-A grand dont come for free

Övrig musik - Rock, pop & annat

2004-04-22 17:46

The Streets-A grand dont come for free

Vad tycker alla anglofiler om deras senaste alster?

Personligen tycker jag skivan är grym,Original pirate material växte oerhört i mina ögon och jag tror att denna skiva kommer göra det också. På vissa spår tycker jag dock Skinner saknar lite av hungern han hade på OPM och skivan genomsyras lite här och där för mycket med tjata om krossade hjärtan och tjat om olycklig kärlek.

Efter ett par lyssningar är dom absoluta favoriterna:
*Blindet by the lights
*Fit but you know it
*Empty Cans

2004-04-22 20:00
jag har bara hört fit but you know it hittintills, och den sög ju något kopiöst. jag hoppas på att resten av skivan låter bättre, annars snackar vi stooor besvikelse.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2004-04-22 21:30
Är skivan släppt i handeln eller finns den på dc?

Fit but you know it växer för varje lyssning. Första gången jag hörde den blev jag grymt besviken, den kändes tråkig och tjatig. Nu tycker jag att den är grymt bra faktiskt, ska bli kul att höra skivan..

2004-04-22 21:37
hmm har iofs inte ens lyssnat igenom hela, men jämför med debuten är det en klar försämring imo....
3 bra låtar egentligen...blinded by the lights, wouldn't have it any other way och dry your eyes....resten va fan inge bra alls...

2004-04-22 21:41
och andra delen av empty cans var soft som fan också...den som börjar efter ca 3min...
har väl iofs alltid mest gillat de låtarna där han använt sig av piano eller synth i beatet, så det är väl därför jag diggar de här mest...

2004-04-23 11:39
Original pirate var ju verkligen sådär som album så hoppas detta är bättre...

Weak become heroes verkar ju ha tillkommit helt av en slump eftersom ingen av de andra låtarna är ens i närheten...
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2004-04-23 14:17
njae...
ett par bra låtar. men inget som får mig att få samma känsla som jag fick första gången jag hörde OPM....

får se om den växer...
We run these streets like cops do red lights!

2004-04-23 16:16
Oops killar, den bästa låten är väl ändå I Wouldn't have it any other way . Bland de vackraste låtarna i vår...
Annars är skivan rätt stel faktsikt. Förstasingeln är väl inte alls så rolig?
I'm losing my edge

2004-04-23 17:42
Obs! Säg inte "dom"!
Mike Skinnar är "The Streets"

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2004-04-23 17:51
Första gången jag lyssnade så var jag tveksam och lite besviken, men tveksam var jag även när jag lyssnade på Original Pirate Material för första gången.

Efter ett par - tre lyssningar så har den vuxit som fan, riktigt bra t.om, inte lika tight som debuten förvisso.

Faviroterna på plattan: Not addicted, What is he thinking, Dry your eyes o.s.v.

Mycket bra skiva!

2004-04-23 21:14
Han är lite FÖR olyckligt kär säger jag nu efter ytterligare nån lyssning.

2004-04-25 16:36
jag saknar låtar att dricka sig full till och bröla med i refrängerna...

men men. OPM finns ju fortfarande.

2004-04-27 11:08
äääh grönajätten du är gay ju.

fanns många fler bra låtar på opm. alla singlarna var ju bra...dock så var ju weak become heroes outstanding.

aja jag har bara hört singeln och den är ju lite underhållande...men jag vill ha dom feta beatsen.
Graffiti is so last year dude!

2004-04-29 01:07
fool

Jo jag håller med om att det fanns flera bra låtar på den skivan men också ett par som lika gärna kunde tagits bort.

Vad som hade varit fett hade varit ett helt album lika bra som weak become heroes...
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2004-05-02 14:34
ingen har nämt Has it come to this från OPM fy fan va skön den är, riktgt bra, samt It's too late, lite sorgsen kanske men skit samma.

2004-05-20 20:35
Vi_mot_röset - Eftersom att det är A grand don't come for free som är det ju ganska förståligt att ingen har nämnt några låtar från OPM.

Måste kommentera skivan i den här tråden än en gång :)

Fy satan, den här plattan växer som fan för varje gång jag lyssnar på den. Dry your eyes är helt klart favoriten, alla låtar håller dock hög klass. Speciellt när det nalkas fotbollsafton!

2004-05-20 20:36
Det jag egentligen skulle skriva i början av mitt förra inlägg var:

Eftersom att det är A grand don't come for free som diskuteras här så är det ju ganska förståligt att ingen har nämnt några låtar från OPM.

Webmaster

2004-05-21 14:54
Elof:
Klockrent sagt där .. "Va roligt det kan vara med musik". Det är inte så ofta man känner så men när man lysnnar på the streers så är det verkligen så :)

Är det nån som har nåt bra tips på mer liknande musik. Framförallt rent beat mässigt .. jag har pumpat MD'n full med Artful Dodgers nu och där finns en del riktiga höjdare .. men det vore kul med ännu mer riktigt bra grejjer ..

Och förövrigt är "Dry your eyes" otroligt bra .. jag gillar "Get out of my house" oxå .. hon tjejen som kör är rätt skön omväxling på nåt sätt .. flippat avsnitt i låten där oxå .. "You dont care about my brooken tevvveee, i sit all day smooking weeeddd" .. hehe ..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2004-05-21 20:15
Riktigt grym skiva. Speciellt som album betraktat. De låtar som är allra skönast (Dry Your Eyes, Blinded By the Lights, It Was Supposed To Be So Easy, Wouldnt Have It Any Other Way, Empty Cans osv), blir ännu bättre när de sätts i sitt sammanhang; den berättelse han berättar i skivan - allt från hans borttappade pengar han hittar på slutet, fuckade relation som tillslut bryts och han hittar en ny, och relationen med vännerna som på det alternativa slutet i "Empty Cans" fixar sig.

Tyvärr några enstaka låtar som jag ibland skippar. Men som helhet en gjuten skiva.

2004-05-22 12:10
Stick o köp skivan istället!

Jag skriver när jag köpt skivan på måndag istället...

2004-05-22 12:10
Okej liiiite gay det lät med två "istället".

2004-05-22 13:50
tycker förra skivan hade bättre enstaka låtar däremot e den här skivan en helhet iomed berättelsen, hittar fortfarande massa pusselbitar i låtarna som binder ihop hela skivan. allt han säger har med storyn att göra. genialt!
Max Peezay & Hop Louie
*Boven I Dramat* på G

2004-05-22 17:33
ja, skivan har onekligen växt på mig.
Som skiva ÄR den bättre än OPM. Men det fanns ett par låtar på OPM som klår allt på AGDCFF.

2004-05-27 23:22
Nu har jag lyssnat ett par gånger och kan konstatera att den här skivan är precis lika bra som jag förväntat mig. Den växer hela tiden och även om jag inte är lika bra kompis med den som jag är med OPM så är jag övertygad om att jag kommer bli bästa polare med den inom en snar framtid...

Mike's done it again.

2004-05-28 01:20
99% skräp!! hittade bara en skön låt, blinded by the lights ..

2004-05-28 07:17
Klockren,klockren och jävligt klockren. bästa skivan hittils i år. växer varje gång jag slår på den.

underbart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-30 23:29
Så jävla underbart att det är en röd tråd genom hela skivan, problemet i första låten löser sig i sista... ahh :)

2004-05-31 16:50
hur bra som helst!
Haven't found a way to say Fuck You politely!

2004-06-04 22:22
vet inte, har bara fastnat för fit but you know it å den första låten, grymt svårt å slå ett sånt klockrent som original pirate material, finns inte en dålig låt på den skivan....
New Zealand Why not?

2004-06-06 02:40
Probb letar också efter den låten, remix på Fit but you know it ...

The Streets - Fit but you know it (MC's Version)

Om nån vet var den släpps eller nåt så vore det nice. Bättre än orginalet...
MAN MADE GOD!

2004-06-11 20:51
www.cdon.com

Låt tre på den var det jag menade. grimgrim.
MAN MADE GOD!